Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja ilmoittaa TE-toimistoon jos laitan tällaisen hakemuksen

Vierailija
15.09.2020 |

" Hei. Haen työvoimatoimiston pyynnöstä tarjoamaanne paikkaa. En ole kyseisestä työstä kiinnostunut, mutta työmarkkinatuen saamiseksi joudun näitä hakemuksia tehtailemaan. Pahoittelut tästä. Toivon, että säästäisitte niin minun kuin sinunkin aikaa ettekä kutsuisi minua haastatteluun. Kaikkea hyvää jatkossa ja toivottavasti hyvä työntekijä löytyy nopeasti.
Ystävällisin terveisin Työtön Tiina"

Tuleeko tästä karenssi jos työkkäri näkee tämän?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulee. Ja varmasti työkkäri tulee näkemään. 

Vierailija
2/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi mennä töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kuule kiinnosta sun hakemuksesi. Vielä vähemmän työkkärin kyselyt, jos soittelevat niin haistatan vdut.

Zinc

Vierailija
4/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siitä tule, koska tuo on selvä työstä kieltäytyminen, kun sanot, että säästää aikaa, kun sinua ei kutsuta. Laitapa ihan normaali hakemus ja jos sattuisi niin hyvä munkki käymään niin sanot sitten haastattelussa ettet osaa jotain vaadittua taitoa. Ei kai sinne työhön nyt yleensä vahingossa joudu, kun varmasti tuonnekin on hakijoita pilvin pimein.

Vierailija
5/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ilmoittaa. Miksi laittaisit tuollaisen hakemuksen?

Vierailija
6/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku änmä yritti multa tivata vielä jotain asioita, sanoin sille, että tekeekö sun kanssa jutustelu nyt meidän firmaan jonkinlaista tulosta ?

Meni hiljaiseksi

Zinc

Kohtelevat töitä tekeviä pomoja, kuin olisivat heidän alaisiaan (työttömiä), on pari kertaa joutunut vähän kertomaan elämän realiteetteja näille neidoille ..

Vierailija
7/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä pakkohakua. Itse olen pari viikkoa vasta ollut työttömänä ja joha kerkesi pakkohakupaikka tulla. Vieläpä sellainen johon minulla ei ole kokemusta eikä koulutusta. Aivan älytöntä. Tämä on pois muista hauista joita olen ihan omatoimisesti tehnyt jo tusinan verran. Tiedän varmaan itse parhaiten mihin taitoni, kokemukseni ja motivaationi riittää ilman tuollaista naurettavaa pakkohakua.

Vierailija
8/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että ei yksityisen puolen pomot mitenkään ole kiinnostunut työkkärin neidon asioista, tahi jonkun työnhakijan, jolla ei ole mitään tekemistä sen yrityksen kanssa.

Zinc

Ihan turhia luuloja on niillä työnhakijoilla, sekä myös niillä työkkärin tädeillä. Ei meitä kiinnosta. Selvitelkää sotkunne keskenänne.

Vierailija
9/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku änmä yritti multa tivata vielä jotain asioita, sanoin sille, että tekeekö sun kanssa jutustelu nyt meidän firmaan jonkinlaista tulosta ?

Meni hiljaiseksi

Zinc

Kohtelevat töitä tekeviä pomoja, kuin olisivat heidän alaisiaan (työttömiä), on pari kertaa joutunut vähän kertomaan elämän realiteetteja näille neidoille ..

Ollaanpa sitä ärhäkkänä tänään. 

Vierailija
10/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittee ainaki rekryäjänä ärsyttäis tollanen niin, että varmasti ilmottaisin työkkäriin. Tee mielummin "asiallisesti huono" hakemus.

Vierailija
11/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan näkökulmasta arvostaisin tuota rehellisyyttä. Ei mulla ole aikaa alkaa haastattelemaan vastahakoisia työnhakijoita. En todellakaan ilmoittaisi eteenpäin mikäli firmaani tuo hakemus tulisi.

Vierailija
12/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt aikanaan  muuten vaan ihan helkkarin huonoja hakemuksia. Siis niihin työpaikkoihin, joihin mulla ei ole pätevyyttä, mutta työkkärin mielestä on. Olen sosionomi, mutta en ole ollenkaan luonteeltani sopiva lapsi- ja nuorisotyöhön. No, on toiminut, hakemus on lähtenyt, haastatteluun eivät kutsuneet. Tai kerran kutsuivat, mutta esitin typerämpää kuin olen. Kyllä, vähän vaivaa piti nähdä näiden kanssa, mutta oikeasti ei olisi palvellut ketään jos minä olisin siihen hommaan joutunut. Mutta lain kirjain tuli täytettyä eikä sanktioita työkkäristä. Tyhmää, mutta paree pelata niiden peliä.

Ei sillä, nyt olen ollut jo vuosia virassa alalla josta tykkään, jonka osaan, johon on mielenkiintoa kehittämisenkin kannalta.

Vierailija
13/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua paikkaa älä ilmoita sitä noin suoraan. Voit kertoa epäsuorasti minkälaista työtä tekisit mieluummin ja jos syynä epämieluisuuteen on palkka laita toive, matka on mahdoton= kerro kulkuongelmista jne. Kerro minkälaisesta työstä haaveilet ja kerrot että haet sellaisia paikkoja etkä voi sitoutua pitkäksi aikaa jne.

Mitä se haittaa jos menee haastatteluun?

Vierailija
14/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni hiljaiseksi

Zinc

Ollaanpa sitä ärhäkkänä tänään. 

Juuri tässä syön, että sokerit tasottuu.

Zinc

Mitäpäs siihen lisäämään, ystävät ;)

Vierailija
15/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan näkökulmasta arvostaisin tuota rehellisyyttä. Ei mulla ole aikaa alkaa haastattelemaan vastahakoisia työnhakijoita. En todellakaan ilmoittaisi eteenpäin mikäli firmaani tuo hakemus tulisi.

Työnantajana joo arvostat, mutta työkkäri ei arvosta jos ei ole työhalua ja karenssia paukkuu. Eli hoida sinäkin vaan työsi ja haastattele ne valitsemasi tyypit.

Vierailija
16/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ittee ainaki rekryäjänä ärsyttäis tollanen niin, että varmasti ilmottaisin työkkäriin. Tee mielummin "asiallisesti huono" hakemus.

Vahvistat stereotypiaa ammattitaidottomasta HR-kalkkunasta.

Vierailija
17/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin näin:

Hei. Haen työvoimatoimiston pyynnöstä tarjoamaanne paikkaa. Ystävällisin terveisin Tiina

Ja loppu sitten haastattelussa: kerro kaikista mielenkiinnon kohteistasi (joita ei ole ko paikassa), kerrot vain entisten työpaikkojen mahtavuuksista ja millaisista töistä oikeasti haaveilet ja missä olet taitava (tuolla ko paikassa ei yhtään sinun osaamistasi ym ym).

Vierailija
18/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ilmoittaa. Miksi laittaisit tuollaisen hakemuksen?

Miksi kukaan ihminen jolla on ns. oikeita töitä tehtävänään tuhlaisi työaikaansa soittelemalla TE-palveluihin narautussoittoja? Olisit kiitollinen että vältit virherekrytoinnin.

Vierailija
19/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana joo arvostat, mutta työkkäri ei arvosta jos ei ole työhalua ja karenssia paukkuu. Eli hoida sinäkin vaan työsi ja haastattele ne valitsemasi tyypit.

Ei ihan näin mene. Yksityinen puoli ei ole mitään velkaa, että niiden pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi julkiselle.

Zinc

Saatikka alkaa vastailemaan jonkun työkkärin kysymyksiin. Kuullostaa ihan absurdilta jo.

Et taida paljoa työelämästä ymmärtää ?

Vierailija
20/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 hlöä, jotka hoitaa rekryä. Ne paperit voi olla jo ö-mapissa (eli roskiksessa) kun joku työkkärin täti alkaa soittelemaan, että onko tällainen ja tällainen hakenut paikkaa ja diiba daiba duuba, eipä voisi vähempää kiinnostaa on vastaukseni.

Zinc

Haluaako työkkärin täti ostaa vokaalin ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi