Miksi ihmeessä ajokorttia kysellään työkkärin kyselyissä ja joissakin työpaikoissa, mutta ei tarkemmin.
Itselläni toki on ajokortti ja tokihan olen laittanut täpän kohtaan "on ajokortti", mutta missään ei kysytä lisätietoja. En nimittäin ole ajanut autolla yli 25-vuoteen. Jäi siihen kun jouduin pahaan kolariin enkä ole sen jälkeen pystynyt ajamaan.
Joten alanko "valehtelemaan" hakemuksissa ettei minulla ole ajokorttia vai täytänkö vaan sen "on ajokortti". Olen tästä livenä jo sanonut työkkäriin, mutta niin se ajokorttini vaan kummittelee tiedoissa.
Kommentit (9)
On mullakin anniskeluoikeus vaikka en haluais. Voimia.
Autoahan siellä kysytään myös. Minulle on laitettu, että on auto vaikka minulla ei enää ole varaa autoon.
Ajokorttia kysytään jotta voidaan tyrkyttää sinulle avoimia hevonpaskatyöpaikkoja laajemmalta alueelta. Ja sitten jos kieltäydyt niin karenssia paukkuu.
-> Rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
25-vuoteen? Mitä tarkoitat?
Kyllähän tuon ymmärtää, vaikka tuossa tuo ylimääräinen väliviiva onkin.
Löysää vähän, maailma ei siihen kaadu, jos työhaussa kaikki ei täsmää todellisuuden kanssa.
Outoa on myös se, että monessa työpaikassa missä joutuu ajamaan henkilö/pakettiautoa riittää pelkkä " joo on mulla kortti ".
Vanhassa duunipaikassa yks äijä ajo isolla pullakoppisprintterillä suoraan punton takamukseen, oli ihme että punton kuski selvisi hengissä.
Poliisi tuli paikalle selvittelemään, ja äijällä ei ollut edes ajokorttia mitä tarjota konstaapelille, oli sanonut työhaastattelussa " joo on B kortti "...
Työhakemuksen idea on päästä neuvottelemaan työpaikasta ja CV:hen kuuluu laittaa ne meriitit, joihin haluaa vedota työnhaussa, ei sen tarvitse olla kaikenkattava selostus tekemisistä, jotta parempi jättää pois jos arvelee olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Kai sillä ajokortti.-kysymyksellä tahdotaan kartoittaa, voitko ajaa autoa eli jos on ajokortti, mutta et aja, niin ehkä selkeämpi laittaa ettei ole korttia. Tuskin niitä se läpyskä kiinnostaa.