Opin tänään, että normaalit menkat ovat niukkaa ruskeaa vuotoa
Itsellä taas tulee litroittain punaista, kirkasta verta. Ehkä siinä syy krooniseen väsymykseeni?
Kommentit (9)
Minulla tulee runsaasti punaista. Välillä ihan valtava määrä hyytymiä.
Ei kai sen ruskeata tule olla?
Kukas sulle näin viisaita jutteli? Tuskin ainakaan asiantuntija...
Mikä menkkahullu täällä palstalla tänään oikein riehuu?
Jos tulee litroittain kirkasta verta, niin ne ei ole menkat. Hop lääkäriin.
(P.S. Verenluovutuksessakin luovutetaan kerralla 450 ml, joka on raja turvalliselle verenvuodolle ja sekin vaan noin 3 kk välein korkeintaan.)
"Normaali" vuoto voi olla aika monenlaista määrältään ja väriltään. Liian runsas tietysti on ongelma.
Jos tuo olisi totta, ei kaupoissa varsinaisia kuukautissuojia edes myytäisi, jonkinlaisia ohkaisia pikkuhousunsuojia vain.
Mulla on tosi runsaat. Varsinkin toinen päivä on jotain kauheaa. Sitä vaan on joka paikassa ja jos liikun silloin jossain, vähintään 45min päästä on PAKKO päästä vessaan.
Itse olen havainnut, että mitä vähemmän rasvaa kehossa, sitä kivuttomammat ja niukemmat menkat. Joskus kun on paino päässyt nousemaan, niin vuoto on selvästi runsaampaa ja sivuoireet suuremmat. Mitä vähemmän menettää verta sen parempi, kunhan on säännölliset. Olen myös miettinyt sitä, että kuinka alhaisella rasvaprosentilla menkat vielä tulevat? Oma havainto on, että kun laihtuu paljon, ne saattavat jäädä pois, mutta kun keho sopeutuu uuteen painoon niin ne palaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosi runsaat. Varsinkin toinen päivä on jotain kauheaa. Sitä vaan on joka paikassa ja jos liikun silloin jossain, vähintään 45min päästä on PAKKO päästä vessaan.
Pysyttelen itse aina kotona toisen ja joskus kolmannen menkkapäivän. Onneksi on mahdollisuus etätöihin.
Hormonikierukka vähensi vuodot...