Kuinka monta kertaa olet käynyt korona-testissä tähän asti?
Itse en ole käynyt vielä kertaakaan. Kuulun riskiryhmään ja yritän suojautua sen mukaisesti. Jos olet käynyt jo useammin kuin yhden kerran, niin mitkä tekijät mielestäsi vaikuttivat siihen?
Kommentit (23)
Pari kertaa. Siihen vaikutti se, että sain hengitystieoireita.
Vierailija kirjoitti:
6
Miksi niin paljon? Joudutko tekemään esimerkiksi töitä sellaisessa ympäristössä, jossa on hankala välttää lähikontakteja ihmisiin?
Nolla. Ihan normaalisti elän, käyn töissä, kaupoissa ja kaikkialla.
Kaksi. Ei ole kerrassaan mitään syytä olla käymättä.
3. Kaks flunssaa ja kerran pelkkä kurkkukipu.
Nolla. En ole millään tasolla riskiryhmässä. Taisin jo sairastaa lievänä maalis-huhtikuussa, mutta silloin ei testattu ellei ollut kuolemaisillaan.
Olen noudattanut suosituksia, mutta nyt alkaa jo riittämään tämä pelleily. Ihmisillä on niin huono asenne, molemmin puolin, en jaksa enää välittää, en mene testeihin enkä omaehtoiseen karanteeniin jos tulee pikku nuhaa. Tapelkaa vaan kaikki keskenänne siitä kuka on oikeassa ja parempi ihminen. Onko se netti ja some joka on tehnyt ihmisistä tällaisia kuplissa ja poteroissa eläviä muita tuomitsevia k-päitä, ymmärrystä ei riitä kuin samankaltaisille, vaikka olette kaikki keskenänne ihan täysin samanlaisia, liian sokeita vain näkemään sitä. Ehkä tämä pandemia onkin hyvä asia.
En kertaakaan, en ole melkein ikinä kipeä. Osaan kestä käsiä ja olla koskematta naamaani. En kosketa paljain käsin oven kahvoja tai vaikka bussin tankoja.
Näin menty vuosia ja toimii.
Sapeli SImonen aikanaan huolehti siitä että teollisuus pyörii Suomessa. Sapeli Marin huolehtii siitä että yritykset ajaa liiketoimintansa alas Suomessa. Molemmat demareita, mutta prioriteetit aivan eri laidoissa.
En kertaakaan, ei ole ollut syytä. Olen terve, kuten yleensäkin. Elän normaalia elämää. En tiedä kuin kaksi koululaista, jotka oli koulusta lähetetty testiin, kun oli ollut pientä nuhaa, kummallakaan ei ollut koronaa.
Kerran vasta, kesän alussa kun iski yskä. Testi oli nega, olin yskän ajan viikon verran saikulla. Onneksi meni nopeasti ohi ja negatestin tehneenä uskalsin töihinkin palaa paremmin mielin.
Elän ihan normaalia elämää, työtäni ei voi tehdä etänä ja kavereita tapaan ilman korona-aikaakin suht harvakseltaan kerran pari kuussa enkä harrasta baareissa ravailua tms. Pyrin elämään järkevästi hygianiasta erityistä huolta pitäen käsiä ahkeraan desinfioimalla ja pesemällä ym koska nyt jo pienikin nuha olisi heti este työpaikalle menoon. Nyt ei ole varaa miniflunssaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. En ole millään tasolla riskiryhmässä. Taisin jo sairastaa lievänä maalis-huhtikuussa, mutta silloin ei testattu ellei ollut kuolemaisillaan.
Olen noudattanut suosituksia, mutta nyt alkaa jo riittämään tämä pelleily. Ihmisillä on niin huono asenne, molemmin puolin, en jaksa enää välittää, en mene testeihin enkä omaehtoiseen karanteeniin jos tulee pikku nuhaa. Tapelkaa vaan kaikki keskenänne siitä kuka on oikeassa ja parempi ihminen. Onko se netti ja some joka on tehnyt ihmisistä tällaisia kuplissa ja poteroissa eläviä muita tuomitsevia k-päitä, ymmärrystä ei riitä kuin samankaltaisille, vaikka olette kaikki keskenänne ihan täysin samanlaisia, liian sokeita vain näkemään sitä. Ehkä tämä pandemia onkin hyvä asia.
Lääkkeet.
1. Olisi pitänyt useammin muttei ole testipistettä paikkakunnalla
Kerran. Nyt syksyllä, kun olin kuumeessa ja oli muitakin oireita. Edellisen kerran olin kipeänä maaliskuussa, mutta silloin ei testattu.
Kahdesti. Keväällä kerran ja viime viikolla kerran.
Kahdesti, kun on ollut flunssan oireita. Molemmat negatiivisia. Mukava kyllä tietää, ettei ole ollut vaaraksi muille. Pieni vaiva mielenrauhasta.
0. On ollut kerran nuha ja pari kertaa kurkku kipeä. Mutta en noita oireista kyllä testiin mene kuormittamaan järjestelmää. Oon vaan pari päivää kotona ja odotan että menee ohi.
Muutoin ei koko perheellä mitään flunssia tai muita tautejakaan ole ollut lapista saadun maaliskuisen flunssan jälkeen. Se oli siis maaliskuun alussa, kun mitään ei vielä edes testailtu.
0