Millä keinoin taistelette nyt korona- ja syysmasennusta vastaan ?
Syksy sateineen, lisääntyvä pimeys..ensimmäinen koronajoulu..voimattomuus- nyt jos koskaan on kaikki sallitut keinot tarpeen taistelussa masennusta ja tylsyyttä vastaan. Itse olen yrittänyt olla itseäni kohtaan armollinen; päiväkausien sohvaperunointi, maraton- nukkuminen ja herkuttelu lohduttavat hiukan. Ravintoloihin ei kannata tartuntavaaran takia mennä, alkoholi ei maistu, ketään ei voi tavata, kulttuuria on vaikea harrastaa. Mitenkähän käy tulevan joulun, nyt ei pääse joulukammoajatkaan joulua pakoon ulkomaille. Tähän soppaan kun lisätään vielä lukuisat irtisanomiset Suomessa ja epävarmat talousnäkymät..miten ihmiset oikein jaksavat. No, päivä ja hetki kerrallaan itse jaksan, vitamiineja pitää popsia ja terveellistä ruokaa, ravintoa muistaa ostaa ja valmistaa. Kaikenlainen hömppäily, horoskoopit ja tarot myös kiva ajankulu..Tiedän kyllä, että moni on joutunut nyt psykiatriseen hoitoon kun ei kestä vallitsevaa tilannetta. Älkää ihmiset masentuko- ollaan nyt kaikki samassa veneessä. Epäonnistua saa ja ei haittaa konkurssit ja elintason madaltuminen. Häpeä pois- sinä olet tärkeä- koitetaan jaksaa :) !!!
Minulla on helppo keino. Olen melkein kaiken kokenut ja elämä ei ole juuri nyt helppoa.
Olen vain välittämättä ja stressaamatta huomisesta. Jokaiselle päivälle riittävät omat murheensa. Ei minua hyödytä, jos tietäisin huomenna sairastuvani tai kupsahtavan. Elän päivän kerrallaan, ja yritän nähdä juuri siinä päivässä jotain kaunista :)