Moniko on pyörtynyt synnytyksessä?
Minä pyörryin. Synnytyksen jälkeen kätilö kehotti suihkuun, parin metrin päähän kylpyhuoneeseen. Nousin kun pyydettiin ja otin pari askelta, sitten pimeni.
Sainkin sitten seuraavina päivinä useamman pussin verta.
Kommentit (26)
Menetin tajuntani kun hengitin ilokaasua liikaa. Tai siis hengitin supistusten ajan mutta loppua kohti ne kesti niin kauan että hengitin sitä niin paljon että taju meni muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Menetin tajuntani kun hengitin ilokaasua liikaa. Tai siis hengitin supistusten ajan mutta loppua kohti ne kesti niin kauan että hengitin sitä niin paljon että taju meni muutaman kerran.
Ilokaasua on enintään 50%, ja samalla tulee happea se toiset 50%.
Ehkäpä hyperventiloit ja siksi menetit tajuntasi.
Liika happikin pyörryttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilokaasua on enintään 50%, ja samalla tulee happea se toiset 50%.
Ehkäpä hyperventiloit ja siksi menetit tajuntasi.
Liika happikin pyörryttää.
En hyperventiloinut. Hengitin syvään.
Tästä on 10 vuotta aikaa. En tiedä ovatko suhteita muuttaneet mutta tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Jos menetit tajuntasi ilokaasusta johtuen, ei sitä olusi saanut antaa enää lisää.
Käyttöohjeissa ei mainita tajunnanmenetystä haittavaikutuksena oikein annosteltuna, huimaus tosin mainitaan.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/2/11130032.pdf
Muistan että esikoisen syntymän jälkeen pääsin pystyyn vasta kolmannella yrittämällä; kaksi ekaa heikotti liikaa. Olin saanut sekä oliko petidiinipiikin että epiduraalin mutta loppusynnytys oli tosi nopea/raju -ponnistus alkoi samantien kun lääkäri sai annoksen selkään tuikattua-.
Minäkin pyörryin ilokaasusta. Vedin sitä kipeän supistuksen aikana ja yhtäkkiä meni vintti pimeäksi.
Kärilö oli kuulema läppäissyt reippaasti kasvoillenikin enkä ollut herännyt.
Muutaman minuutin zetat. Sen jälkeen en enää saanu ilokaasua.
Meinasin pyörtyä vessaan ja just sain hälyä painettua ja hoitajat pelasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menetit tajuntasi ilokaasusta johtuen, ei sitä olusi saanut antaa enää lisää.
Käyttöohjeissa ei mainita tajunnanmenetystä haittavaikutuksena oikein annosteltuna, huimaus tosin mainitaan.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/2/11130032.pdf
Synnytin yksin ja olin pitkiä aikoja itsekseni. Olin aika kanttuvei loppuvaiheessa mutta sen tajusin että taju oli mennyt. Siinä vaiheessa kun ponnistusvaihe alkoi olin edelleen ihan muissa maailmoissa enkä pystynyt ottamaan mitään ohjeita vastaan. Varmaan ei olisi siis saanut ilokaasua enää lopussa antaa mutta se nyt meni noin.
En synnytyksessä mutta minäkin pyörryin synnytyksen jälkeen vessakäynnin yhteydessä. Matala verenpaine sen varmaan aiheutti.
Aivan identtinen tarina ap:n kanssa. Kätilö torui kätilöharjoittelijaa, että synnyttäjää ei saa jättää koskaan yksin.
Kätilö pisti oksitosiinia semmoisella vauhdilla, että supistuskivut veivät hetkeksi tajun
Kylläpäs meitä on, minäkin viittä vaille pyörryin synnytyksen jälkeen synnärin vessaan, kätilö suihkutti jäistä vettä käsisuihkulla ensiavuksi päälle. Sen jälkeen sainkin nesteitä ja verta suoneen.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs meitä on, minäkin viittä vaille pyörryin synnytyksen jälkeen synnärin vessaan, kätilö suihkutti jäistä vettä käsisuihkulla ensiavuksi päälle. Sen jälkeen sainkin nesteitä ja verta suoneen.
Eli et pyörtynyt🤦♀️
Esikoisen synnytettyäni pyörryin synnytyssalin vessassa pöntöllä istuessani. Muistan vieläkin nyt parinkymmenen vuoden kuluttua, että hetken ajan katselin mustavalkoista sarjakuvaa, ja sitten jostain kaukaa joku (kätilö) alkoi huutaa nimeäni. Siinä tajuihin tullessani meni sitten joitakin sekunteja niin, etten yhtään tajunnut missä olin enkä edes muistanut juuri synnyttäneeni :o
Vessan lattialle pyörryin esikoisen syntymän jälkeen. Kätilö piteli kädestä kiinni ja sit pimeni.
Vierailija kirjoitti:
Pyörryin, kun tulos olikin rusentavan sävyinen.
Enkä onnesta.
Erohan siitä tuli.
M31
Jälkeen kuulit että se olikin kakka, mutta ero oli jo haettu
Minä pyörryin suihkussa synnytyksen jälkeen. Menin istumaan tuolille suihkun alle ja ajattelin, että huilaan tässä hetken. En tiedä kuinka kauan olin ollut siinä, mutta havahduin, kun kätilö tuli nostamaan minua suihkusta pois. Olin ihan valkoinen ja kalpea ja sen jälkeen vietinkin jonkin aikaa tipassa.
Sisareni pyörtyi, kun oli seuraamassa synnytystä osana sairaanhoitajaopintojaan.
Pyörryin, kun tulos olikin rusentavan sävyinen.
Enkä onnesta.
Erohan siitä tuli.
M31