Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun sisko saa enemmän viikkorahaa kuin minä?

Vierailija
14.09.2020 |

Olen 15v poika ja saan 15€/viikko mutta mun sisko saa 20€/viikko. Oon kysynyt niiltä miksi näin on ja että se on aika epäoikeudenmukaista ja seksististä.

Ei tullur vastauksia ei sitten mitenkää eikä siskokaan kertonut miksi. Voisko joku selventää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kun sisko on 30v ja asuu omillaan.

Vierailija
2/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat saa enemmän koska kulut kasvaa iän myötä. Tai sitten siskosi joutuu ostamaan itse e-pillerit ja kuukautissiteet ja vanhempasi ovat laskeskelleet menot viikkorahaan.

Ei me voida tietää, kun emme ole vanhempiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on monesti myös epäreiluja.

Mun vanhemmat ei ole koskaan auttaneet mua mitenkään enkä ole saanut edes joulu- tai synttärilahjaa sen jälkeen kun täytin 18.

Mun sisko saa aina joka vuosi 3900e joululahjarahan ja sille on ostettu auto ja asunto. Mulle ei mitään.

Vatuttaa mutta minkäs voit. Vanhempia ei kiinnosta se että pahoitanko mieleni vai en.

Vierailija
4/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei ole koskaan auttaneet mua mitenkään enkä ole saanut edes joulu- tai synttärilahjaa sen jälkeen kun täytin 18.

Mun sisko saa aina joka vuosi 3900e joululahjarahan ja sille on ostettu auto ja asunto. Mulle ei mitään.

Vatuttaa mutta minkäs voit. Vanhempia ei kiinnosta se että pahoitanko mieleni vai en.

Aika hiton epäreilua

Vierailija
5/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saa enemmän koska kulut kasvaa iän myötä. Tai sitten siskosi joutuu ostamaan itse e-pillerit ja kuukautissiteet ja vanhempasi ovat laskeskelleet menot viikkorahaan.

Mitä edes on e-pilleri ja kuukautisside

Vierailija
6/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi rakastavat siskoasi enemmän - siksi.

Vierailija
7/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiton epäreilua

Vanhempiesi rahat eivät ole sinun, eikä sinulla ole valtaa niihin. Joko saat tai et saa, heidän asiansa.

Vierailija
8/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiton epäreilua

Vanhempiesi rahat eivät ole sinun, eikä sinulla ole valtaa niihin. Joko saat tai et saa, heidän asiansa.

Silti on minusta epäreilua laittaa lapsensa tuolla tavalla eri asemaan ilman mitään syytä

9/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
10/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vaan saavat aina erityiskohtelua.

Vierailija
11/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sun siskos on? Varmaan muutaman vuoden vanhempi kuin sinä.

Vierailija
12/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta. Tai kysy äidiltäsi. 

Vierailija
13/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isoveli saa enemmän, juurikin iän perusteella. Nuorin ei saa mitään.

Vierailija
14/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vanhemmiltasi. Meillä sai aikanaan iän mukaan ja hyvästä koulumenestyksestä ylimääräistä.

Vierailija
15/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta. Tai kysy äidiltäsi. 

Ainiin joo naisilla on ne kuukautiset. En koskaan muista ku ei sitä oikeesti tiedä eikä sillä edes ole väliä.

Vierailija
16/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, seuraavalla kerralla vähän vähemmän yritystä ja enemmän mielikuvitusta mukaan, tämähän lässähti heti alkumetreillä, ei hyvä!

Vierailija
17/19 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5, seuraavalla kerralla vähän vähemmän yritystä ja enemmän mielikuvitusta mukaan, tämähän lässähti heti alkumetreillä, ei hyvä!

Jaa

Vierailija
18/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy vanhemmiltasi. Meillä sai aikanaan iän mukaan ja hyvästä koulumenestyksestä ylimääräistä.

No ei kysyminen auta, ne ei vastaa tai kiistää kaiken.

Mulla sama kuvio, jo lapsena sisar sai uudet tavarat ja vaatteet ja enemmän rahaa, minä vanhempi lapsi sain serkkujen vanhat vaatteet ja vähemmän rahaa.

Se suosikkilapsi on suosikki läpi elämän ja sille on tosiaan ostettu autot ja kodinkoneet ja matkat, annettu isoja rahasummia lahjana (ei ole ennakkoperintö) ja yllätys yllätys, koko perintö menee suosikkilapselle.

Joku tuolla sanoi että vanhempien rahat ja ola asia mitä niillä tekee. Olen eri mieltä. Omien lasten törkeä eriarvoistaminen ei ole ”vanhempien oma asia” ja hyväksyttävää. Vaan törkeää perseilyä.

Laki tosiaan mahdollistaa sen että liki kaiken saa antaa suosikille mutta se ei ole mitenkään reilua, kunniallista tai oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi