Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika järkyt ruokaostokset näin tänään kassajonossa

Vierailija
14.09.2020 |

Edelläni hihnalle ostoksia latoi nuori äiti, jolla oli kaksi lasta. Aika surullista katsottavaa heidän ostoksensa: valmisruokia, sokerijogurtteja, höttöleipää, sika-nautaa, valkoista pastaa, kuohukermaa, rasvaista juustoa, karkkia. Siinä ei parit banaanit ja tomaatit paljoa auta. Suomalaiet ovat tosi sairas kansa. Suurin osa syö terveydelle tuhoisalla tavalla.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen seisonut jonossa ja nähnyt, kun joku ostaa ison määrän kaljaa ja tupakkaa.

Ei tulisi mieleenkään aloittaa tämmöistä ketjua, että näinpäs järkyt ostokset kaupassa, kauheaa, varmaan tosi huono terveys sillä ihmisellä. Niillä on oikeus vetää sitä kaljaa ja polttaa, eikä minulla ole oikeutta tuomita tai surkutella.

AP,  sulla tuntuu terveysvouhotus menevän nyt vähän liian pitkälle. Koeta hyväksyä, että kaikki ihmiset eivät elä samalla tavalla kuin sinä. Ei voi muuta sanoa.

No kuule jokaisella on oikeus tuomita ja surkutella. Jos et sitä halua, niin jätä oluet ja savukkeet ostamatta. Myös veronmaksajat kiittää kun toineentulotukesi ei mene päihteisiin ja emme joudu niiden lisäksi maksamaan niiden aiheuttamia ongelmia.

Lakia pitäisi muuttaa niin että läskistä, alkoholista ja tupakasta johtuvat sairaudet hoidetaan jatkossa yksityisellä ja potilaan omalla kustannuksella. Se olisi oikein ja kohtuullista. Nykyinen rahan tuhlaaminen itseaiheutettuihin ongelmiin ei ole.

Eikä silloin myös urheiluvammat ole itse aiheutettuja?

Mikä osuus on geeneillä ja mikä ympäristötekijöillä? Jos sairastuu keuhkosyöpään, koska vanhemmat ovat tupakoineet, niin onko se itseaiheutettua? Voiko joku tarkistaa, ettei oikeasti ole itse vedellyt sitä tupakkaa vaan tosiaan keuhkosyöpä on vanhempien aiheuttamaa?

Hyvä ystäväni on liikunnanopettaja, elää ja liikkuu terveelliseesti, mutta hänellä on erittäin huono selkä (hirveästi kipuja) ja esim. sen takia joutuu jopa sairaalaan aina välillä. Lääkärit puhuvat rasituksesta, vaikka ystäväni on elänyt vain normaalia liikkuvaista elämää. Onko tämäkin kipu itse aiheutettua?

Entä jos tippuu lapsena keinusta ja murtaa kätensä ja käsi ei koskaan kuntoudu aivan entiselleen? Itse aiheutettu?

Vierailija
102/105 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka ei ole juurikaan kalliimpaa.

Kuinka ikävää moiset luettavat onkaan.

Me saatiin 4 vkoa yhden kaupan hävikkkruyat, koska heidän normipaikka oli kesällä tämän ajan kiinni. Ei koskaan olla ostettu moisia määriä valmistuokaa.

Pyrin tekemään itse sekaan, esim oli makaronilaatikkoa, syötiin yksi laatikko, jolloin sitä tuli vähän ja syötiin alkukeitto, jonka tein ja myös itsetehtyjä sämpylöitä.

Joka aterialla tuhottiin joku valmisruoka ja nyt ne loppuivat.

Jokaisella meillä nousi paino ja turvotusta tuli. Suolaa oli selkeesti yli, mitä käytetään.

Tekee myös vaikeaa tottua perusruokaan kaiken jälkeen.

Esim kesällä voi syödä ihan keräsalaattia, sekaan paahdettuja vihanneksia, vähän perunaa ja kermaviilikastiketta. Hyvää, kevyttä, kotimaista ja täyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen seisonut jonossa ja nähnyt, kun joku ostaa ison määrän kaljaa ja tupakkaa.

Ei tulisi mieleenkään aloittaa tämmöistä ketjua, että näinpäs järkyt ostokset kaupassa, kauheaa, varmaan tosi huono terveys sillä ihmisellä. Niillä on oikeus vetää sitä kaljaa ja polttaa, eikä minulla ole oikeutta tuomita tai surkutella.

AP,  sulla tuntuu terveysvouhotus menevän nyt vähän liian pitkälle. Koeta hyväksyä, että kaikki ihmiset eivät elä samalla tavalla kuin sinä. Ei voi muuta sanoa.

No kuule jokaisella on oikeus tuomita ja surkutella. Jos et sitä halua, niin jätä oluet ja savukkeet ostamatta. Myös veronmaksajat kiittää kun toineentulotukesi ei mene päihteisiin ja emme joudu niiden lisäksi maksamaan niiden aiheuttamia ongelmia.

Lakia pitäisi muuttaa niin että läskistä, alkoholista ja tupakasta johtuvat sairaudet hoidetaan jatkossa yksityisellä ja potilaan omalla kustannuksella. Se olisi oikein ja kohtuullista. Nykyinen rahan tuhlaaminen itseaiheutettuihin ongelmiin ei ole.

Eikä silloin myös urheiluvammat ole itse aiheutettuja?

Mikä osuus on geeneillä ja mikä ympäristötekijöillä? Jos sairastuu keuhkosyöpään, koska vanhemmat ovat tupakoineet, niin onko se itseaiheutettua? Voiko joku tarkistaa, ettei oikeasti ole itse vedellyt sitä tupakkaa vaan tosiaan keuhkosyöpä on vanhempien aiheuttamaa?

Hyvä ystäväni on liikunnanopettaja, elää ja liikkuu terveelliseesti, mutta hänellä on erittäin huono selkä (hirveästi kipuja) ja esim. sen takia joutuu jopa sairaalaan aina välillä. Lääkärit puhuvat rasituksesta, vaikka ystäväni on elänyt vain normaalia liikkuvaista elämää. Onko tämäkin kipu itse aiheutettua?

Entä jos tippuu lapsena keinusta ja murtaa kätensä ja käsi ei koskaan kuntoudu aivan entiselleen? Itse aiheutettu?

Soitappa vaikka terveyskeskukseen tai vakuutusyhtiölle ja kysy sieltä.

Vierailija
104/105 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ne nyky äidit lapsilleen syöttää. Rasvaa, sokeria ja suolaa. Mitään ei osata itse tehdä ja lapset pilataan ruokavaliolla.

Vierailija
105/105 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä olutta menee järjettömästi täällä Kalliossa. Joka toinen kerta kaupassa on edessä joku joka latoo hihnalle 15 purkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi