Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Auton pakoputken korjaus?

Vierailija
04.11.2013 |

Auton pakoputki alkoi pitää kamalaa ääntä ajellessani aamulla kouluun. Kyseessä on juuri katsastuksesta läpi mennyt, kymmenisen vuotta vanha, mutta toimiva ja ehjä auto.

Kuinka iso vika voi olla kyseessä ja missä autoa kannattaisi pääkaupunkiseudulla huollattaa? Pienituloisena opiskelijana olen jo valmiiksi kauhuissani ajatuksesta, että kyseessä olisi mittava ja kallis remontti.

Olisiko paikalla asiasta tietäviä? Pitääkö osia yleensä vaihtaa (esim. koko pakoputki) vai millaisesta toimenpiteestä on kyse?

Olen hyvin kiitollinen kaikista vastauksista.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on ehdottomasti paras paikka kysellä auton korjaamisesta.

Vierailija
2/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti katalysaattori ei ole rikki, se on kallis.

Onko se pohja osunut ajaessa johonkin? Luulisi että katsastuksessa ovat huomanneet joe putki on laho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon pakoputkihuolto nupurintie 19 puh. 098635196

Vierailija
4/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on varmaan vain takimmainen vaimennin ruostunut. Googleta motonet tai biltema, niistä saa yleensä aika halvalla osia, ja vaimennin on helppo vaihtaa myös itse.

Vierailija
5/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ketään tuttua, joka osaa korjata autoja?

Vaikea netissä sanoa, mikä sieltä on mennyt rikki.

Vierailija
6/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksista!

Valitettavasti ei ole ketään autoista tietävää tuttua :-(

Vierailija
7/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla parin kympin tai tonnin vika, riippuu mitä on rikki. Katsastus ei vaikuta tähän asiaan mitään muuta kuin että viimeistään seuraavassa sen tulee olla asianmukaisesti korjattu, mielellään heti, sillä poliisi voi kiinnostua jos autossa on kovat äänet ja naapureita voi vituttaa.

Vierailija
8/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jossai putkipajassa kysymässä arvio. Rehellinen korjaaja näyttää sinulle kohdan josta putki poikki ja arvioi, että pitääkö koko putki vaihtaa vai vaan osa.

Vierailija
9/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä merkkinen auto? googlaa auton merkki ja vikaa, löydät parempia foorumeita autonkorjaus asioihin :)

Vierailija
10/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huotoasemalle ja nosta auto nosturilla ylös, mene sinne alle ja katso missä vika on. Pakoputket on aika helppo homma korjata. Motonetistä saa osia halvalla.

Vierailija
11/35 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja pakoputkia löytyy tosiaan noista tarvikeliikkeistä, mutta sitten pitää löytää jokin nyrkkipaja, joka suostuu käyttämään noita osia. Pakoputken pätkän vaihtaminen on teoriassa tosi helppo juttu tehdä itsekin, esim. 4 pulttia auki, uusi osa tilalle ja pultit takaisin kiinni. Käytännössä nuo on kuitenkin yleensä niin ruostuneet että niitä on tosi vaikea saada itse auki.

Vierailija
12/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muita tulevia pakoputki-ongelmaisia kiinnostaa korjausten hinnat, niin täältä löytyy kattavasti hinta-arvioita eri automallien pakoputken korjauksista: Pakoputken korjaus hinnat

Vierailija
13/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä jesaria reiän päälle.

Vierailija
14/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Tiittanen, Helsinki.

Aivan ylivoimainen hinta/laatusuhde. Legendaarinen pakoputkikorjaamo. Googlaa se.

Vierailija
15/35 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoputken saa varmuudella kuntoon Espoon pakoputkihuollossa.

Vierailija
16/35 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku takapönttö on helppo vaihtaa itse. Mutta pakoputki on yleensä 2-3 osainen ja niiden välisten liitäntälaippojen pultit on lähes aina ruostuneet jumiin ja katkeavat. Siinä sitten kiroilet... Ei ollut puolen tunnin homma. Mutta älä silti merkkikorjaamon rahastajille vie. Homma on kuitenkin yksinkertainen eikä vaadi silkkihanskahuoltajia eikä marmorilattioita.

Vierailija
17/35 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku takapönttö on helppo vaihtaa itse. Mutta pakoputki on yleensä 2-3 osainen ja niiden välisten liitäntälaippojen pultit on lähes aina ruostuneet jumiin ja katkeavat. Siinä sitten kiroilet... Ei ollut puolen tunnin homma. Mutta älä silti merkkikorjaamon rahastajille vie. Homma on kuitenkin yksinkertainen eikä vaadi silkkihanskahuoltajia eikä marmorilattioita.

Kiva kun nostit kuusi vuotta vanhan ketjun ylös. Tampio.

Vierailija
18/35 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdatin takaputken espoon pakoputkihuollossa hinta töineen 150 euroa hyvää työtä teki.

Vierailija
19/35 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle makso vaan 100 euroa, kusetettiinkohan sua?

Vierailija
20/35 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpoja pakoputkia löytyy tosiaan noista tarvikeliikkeistä, mutta sitten pitää löytää jokin nyrkkipaja, joka suostuu käyttämään noita osia. Pakoputken pätkän vaihtaminen on teoriassa tosi helppo juttu tehdä itsekin, esim. 4 pulttia auki, uusi osa tilalle ja pultit takaisin kiinni. Käytännössä nuo on kuitenkin yleensä niin ruostuneet että niitä on tosi vaikea saada itse auki.

Ja tarvikettahan ei kannata ostaa muuten kuin väliaikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä