Mitä kuukausirahaksi 7-luokkalaiselle, jos rahasta maksetaan VAIN karkit?
kaikki pääsymaksut ja muut menot maksetaan erikseen, mutta mitä ihan karkki- ja limurahaksi kuukaudessa 13-vuotiaalle?
Kommentit (12)
Miestäni 300gr karkkia viikossa on riittävä määrä. Limsaa ei tarvitse ostella lainkaan (tai minä ostan kerran viikossa kotiin). Jos 300gr karkkia maksaa 2,5 euroa, niin kuukausiraha olisi vain kympin.
Meillä niinpäin, että annan kerran viikossa karkkirahat tai ostan karkit ja lapset tienaa kotitöillä muuten rahaa, jonka käyttävät esim elokuvalippuihin. Saattavat joskus ostaa niillä lisää karkkiakin, mutta eivät onneksi usein.
25€ kattaen kaiken roskaruuan. Karkkia tuolla saa ison kassn tai käy pari kertaa syömässä. Seiskaluokkalainen on vielä suht nuori, mielestäni tuo riittää. Tai voi käydä kerran ulkona syömässä ja ostaa senkin jälkeen paljon karkkia.
Meillä teini saa kuukaudessa 100e, mutta maksaa siitä itse kaikki omat "ei-pakolliset" jutut, joita haluaa. Eli esim. bussikortin, vaatteet, leffat, karkit, roskaruuat jne. Bussikortin jälkeen rahaa jää noin 60e siis. Ruuat (kotona syötävät), opiskelutarvikkeet, talvivaatteet ja muut vastaavat pakolliset kulut maksamme toki me vanhemmat.
En annan karkkirahaa ollenkaan. Kk rahalla pitää ostaa vähän muutakin. Saa ostaa karkkia, mutta joutuupa vähän tekemään valintoja ja budjetoimaan.
MAX 5-10 euroa
t. suuhygienisti (hieman tuota aikaisemmin vastannutta hammaslääkäriä hövelimpi tapaus)
Meillä saa 30 e/kk. Aina ei tarvitse edes karkkeja maksaa, mutta poika lähinnä säästää rahaansa.
Pelkästään karkkiin korkeintaan kymppi.
t. ei "hammasalalla" ;). Olen vain sitä mieltä että koska karkkia ei oikeasti tarvi kukaan niin en halua lasteni oppivan jo kotona asuessaan huonoja tapoja kuten karkin jatkuvaa mässyttämistä.
Sen verran mitä haluat hänen käyttävän karkkiin ja limukaan. Meillä se oli noin 5€ viikossa, sillä sai karkkipussin tai sipsipussin ja limpparin. Viikkoraha maksettiin perjantaina tai lauantaina sen jälkeen kun oma huone oli siivottu.
Meidän 14 vuotias saa 40€ kuukausirahaa. Ostaa sillä karkkinsa ja jos käy kavereiden kanssa joskus hampurilaisella tai subilla. Rahasta näkyy jäävän vähän säästöönkin, jolla voi sitten osarahoittaa jotain pientä mitä haluaa hankkia. Vaatteita yms. varten annettaan tarpeen mukaan erikseen rahaa.
Minun mielestäni vähintään pitäisi antaa 10 eur /vko vaikka kuluukin karkkiin, mutta ei sitä koko rahalla tarvi karkkia ostaa vaan lapsi voi säästää loput johonkin kivaan.
20 euroa, jos saa lisäksi pitsa/hampurilaisrahaakin