Silmälaseja käyttävät: Kuinka monet silmälasit omistat?
Ja tarkoitan siis sellaisia silmälaseja, jotka ovat oikeilla tämän hetkisillä vahvuuksilla. Esim. arkilasit, juhlalasit ja jotkut räväkämmät tms.
Kommentit (16)
Mulla on kahdet, mutta käytännössä käytän vain toisia. Mulla on kuitenkin niin huono näkö, että jos lasit menee rikki, eikä ole toisia, olen oikeastaan toimintakyvytön.
Yhdet. Minun silmälasit maksaa aina lähemmäs tonnin, joten ei ole varaa ostaa kerralla useampia. Olen pulassa, jos lasit hajoavat, siksi olen tosi huolellinen näiden kanssa.
Mulla on yhdet oikeilla voimakkuuksilla. Pidän entiset aina varalaseina, jos jotain sattuu, en ole täysin sokea. Ikinä ei ole ollut tarvetta.
Todellakin vain yhdet, vanhoja sitten ns. varalaisena.
Yhdet, ovat sen verran kalliit ettei tule ostettua useampia. Aurinkolasit vahvuuksilla on myös, mutta niitä tulee uusittua vielä harvemmin. Näköni ei muutu kovin nopeasti, joten vanhoillakin pärjää, silmälaseja tulee uusittua useammin kun käyttö on runsaampaa ja lasit kuluvat (esim naarmuuntuvat) eri tavalla.
Yhdet. Käytän piilolinssejä yleensä aina ja lasit on vain sitä varten, kun silmät tuntuvat liian kuivilta piilolinssien käyttöön.
Aina ollut vain yhdet, nyt ajattelin satsata itseeni ja hommata kahdet erilaiset. Ei ne nyt niin hirveesti maksa, yleensä ollut jotain 350€ yhdet ja nyt on paljon hyviä tarjouksia, niin jospa ostais kahdet. Ei niitä toisia kyllä ikinä mistään kaupan päälle saa, vaikka niin mainostavat, mutta halvemmalla kuitenkin.
On siis ihan yksitehot, jotka täytyy ohentaa.
Edellisillä vahvuuksilla on kolme (hyvä tarjous silloin aikanaan), nyt on vain yhdet käytössä. Ja se edellinen muoti miellytti enemmän kun oli sellaisia "sihteerinlaseja".
Periaatteessa kahdet; normaalit lasit ja päätetyöskentelyyn tarkoitetut.
Vastasin yhdet. Näiden lisäksi on yhdet aurinkolasit oikeilla voimakkuuksilla sekä yhdet silmälasit varalaseina vanhoilla voimakkuuksilla, mikäli nykyiset hajoavat.
Yhdet lasit. Tosin on myös arskat vahvuuksilla mutta harvoin me päässä tulee töissä istuttua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahdet, mutta käytännössä käytän vain toisia. Mulla on kuitenkin niin huono näkö, että jos lasit menee rikki, eikä ole toisia, olen oikeastaan toimintakyvytön.
Jos silmälasit rikkoutuvat käytän toiseksi uusimpia laseja, kunnes lasit on korjattu tai tilaan uudet tilalle.
Yhdet ns. peruslasit, yhdet näyttöpäätelasit ja sitten lukulasit. Monitehoilla on tosi hankalaa lukea, siksi erikseen lukulasit. Lisäksi kanniskelen mukanani niitä parin euron tiimarilaseja, jos pitää lukea vaikka jotakin tuoteselostetta, joka on präntätty minikirjaimin.
Mulla on vain yhdet, aurinkolaseissakin on vanhat voimakkuudet.