Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies käskyttää kuin lasta

Vierailija
14.09.2020 |

Opiskelen yliopistossa ja tavoitteeni on valmistua neljässä vuodessa. Laskin eilen huvikseni, että tänä syksynä se tarkoittaa töitä 13 tuntia päivässä, jos haluan pitää viikonloppuna vapaata.

Olen sanonut miehelle, että keskityttäisiin kotitöihin viikonloppuisin. Toki astianpesukone pyöritetään ja pyykkiä pestään kun on tarvis, mutta viikkoimuroinnit ja vessanpesut voisi aivan hyvin jättää lauantaille tai sunnuntaille.

Mies kuitenkin käskyttää kuin huonosti käyttäytyvää pikkulasta. Istun työpisteelläni ja yritän tehdä kolmea asiaa yhtä aikaa (noin kuvainnollisesti) paperien ja kansioiden ja näytöllä pyörivien etäluentojen keskellä, mutta mies tulee ovelle käskyttämään ja vetoamaan, että nyt on sotkuista ja ehdottomasti siivouksen paikka.

”Tyhjennä nyt se astianpesukone!!”
”Etkö vois joskus imuroida, etkö nää noita villakoiria nurkissa!?”
”Voitko nyt ripustaa pyykit??”

... ja yleensä lisää vielä: ”Ettei mun aina tartteis tehä kaikkea!!”

Heittäytyy marttyyriksi ja kokeilee kaikkia kikkoja, että hyppäisin työtuolistani ja alkaisin puunata.

TIEDÄN, etten voi jättää kaikkea hänen harteilleen, mutta odottaisi nyt edes iltaan, kun pahimmasta sumasta on työpisteellä selvitty.

Ja niin, kaikkein eniten v*tuttaa, että työpöytäni on kuulemma aina ihan liian sotkuinen papereista ja penaaleista. No niin on! Kuinkas muuten?

Halusin avautua. Kiitoksia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukotuuus... vessan pesuun menee 3 min, tiskikoneen tyhjentää viidessä minuutissa, pyykit ripustaa muutamassa minuutissa. Ihan tasan varmasti sinulla on aikaa.

En minä ainakaan tykkää työskennellä niin, että joudun jatkuvasti keskeyttämään työn hyppäämällä pesemään jotain paskahuussia.

Kuten sanoin, eivätkö nämä asiat voi odottaa edes iltaan tai sinne viikonloppuun..?

Ap

Hypi sitten täällä av:lla. Teit aloituksen 8:07 ja kirjoitit vastauksen 8:13, eli olet roikkunut täällä sen 6 minuuttia ainakin. Siinä välissä olisit pessyt paskaraitasi pöntöstä mainiosti. Älä valita siis ap, olet luuseri. :)

Luuseri, joka ottaa aamuisin tunnin itselleen ja valmistuu silti maisteriksi neljässä vuodessa?

Ei millään pahalla, mutta mikähän sinä olet, kun on aikaa syynätä muiden aikaleimoja aihe vapaalla?

Ap

Sorry, mutta nauratat minua! Ihan sama minulle mitä teet, minulla ei ole sinun ongelmia. Minä olen työmatkalla. :)

Vierailija
22/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 ihmistä asuu keskenään, ei sitä siivottavaa voi paljoa olla.

Täsmälleen tätä mieltä minäkin olen. Miehellä on todella neuroottinen suhtautuminen siivoamiseen ja siisteyteen.

Mies on etätöissä, on yrittäjä, ja hänen työnkuvansa on sellainen, että on aikaa huiskia kotona menenään.

Ap

Yrittäjä etätöissä.

Rohkenen epäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta penaalia sulla on?

Et kai taas vaan ole Artun penaaliin koskenu??!

Vierailija
24/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 ihmistä asuu keskenään, ei sitä siivottavaa voi paljoa olla.

Näin on. Ja kun aina tehdessään siivoaa jälkensä, niin siivoaminen on nopeaa ja sitä ei edes huomaa. Esimerkiksi juuri se vessan pesu. Ap käy paikalla ja sen jälkeen hän pyöräyttää harjalla pöntön, tadaa, vessa on ihan ok! Kerronko muita esimerkkejä?

Pyöräytys ei ole vessanpesua.

Vierailija
25/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos osallistuisit yhteisten kotitöiden tekemiseen? Laiskutta tuo on eikä mitään muuta.

Vierailija
26/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin opiskeluaikana joskus miehelle, että siivoan seuraavan kerran 5. maaliskuuta, kun oli tentti 4. päivä. Jostakin merkillisestä syystä mies innostui siivouksesta juuri ennen sitä ja tietenkin ahdisteli minua siivoamaan.

Onhan minullakin etätyöläisenä nuo muutamat minuutit aikaa, miksi ap:n miehellä ei ole? Oli varmaan kovasti polttopuuntekoa, hevosenkengitystä, sonnanajoa ja muita sellaisia ns. miestentöitä niin kuin minun miehelläni.

Mikä estää aloittajaa sanomasta miehelle, että tyhjennä itse tiskikone, siivoa itse villakoira jne ja sinä teet niitä vasta klo 17 jälkeen?

Vierailija
27/27 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten lauantaina puunata hiestä märkänä joka paikka ja kun mies alkaa ehdottelemaan intiimimpää kanssakäymistä niin keksi lisää tekemättömiä kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän