Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni olisi valmis ottamaan lapsen nyt etäkouluun?

Vierailija
14.09.2020 |

Koronatartuntoja on monilla paikkakunnilla jo paljon. Jopa kevään lukemien kaltaisia lukuja lähestytään. Minusta nyt tilannetta vain siedetään. Silloin toimittiin nopeasti koko Suomessa, vaikka toisilla paikkakunnilla tilanne oli varsin maltillinen.
Kuinka moni olisi nykyisessä tilanteessa valmis ottamaan lapsensa kotokouluun, jos etäkoulua ei järjestetä?
Minä harkitsen tilannetta vakavasti. Lapset nelosella, kutosella ja ysillä. Asumme Lahdessa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi. Koronaluvut on pieniä. Mitä ihmettä hysterisoit.

Vierailija
2/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voisi. Olen töissä ammatissa, jossa ei etätyömahdollisuutta ole, mies samoin. Kotikoulu olisi aikamoinen katastrofi meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on paikkakuntia jossa luvut pieniä tai ei mitään. Mutta ei täällä Lahdessa.

Ap

Vierailija
4/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palvele lasten etua kotikoulu.

En ottaisi.

Koronaluvut on hyvin maltillisia, ei ole kotikouluun syytä.

Lehdistö luo paniikkia, mutta luvut esim. Sairaaloista eivät valehtele. Sairaalat ovat tyhjänä.

Vierailija
5/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkouluun ottaisin lapset heti tänään enemmän kuin mielelläni. Kotikouluun on korkeampi kynnys.

Vierailija
6/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi.

Lehdistö luo paniikkia, mutta luvut esim. Sairaaloista eivät valehtele. Sairaalat ovat tyhjänä.

Et edes termejä osaa, mutta öyhöttää pitää.

Vierailija
7/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun abi onkin jo etäopiskelemassa, en tiedä jatkaako ne sitä kuun loppuun, luultavasti.

Ysiluokkalainen käy toistaiseksi mutta tilannetta seuraten. Ja hänet kyyditään autolla.

Vierailija
8/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on paikkakuntia jossa luvut pieniä tai ei mitään. Mutta ei täällä Lahdessa.

Ap

Mitkä ne luvut siellä on.

Vierailija
9/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abi on ollutkin etäopetuksessa nyt pari viikkoa ennen syksyn kirjoituksia. Saivat itse päättää, ovatko koulussa vai kotona. Meidän opiskeli kotona. Abi on tietysti ihan eri asia, kuin pikkukoululaiset.

By the way, tutulla oli korona ja tauti kesti kolme päivää. Kuumetta 39 ja lihaksia särki. Se siitä.

Vierailija
10/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi.

Miksi vastaat kun ei sulla edes ole lapsia????

Vierailija
11/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulussa vanhemmat opettavat itse, velvollisuus opettaa. Koululla ei opetusvastuuta. Kotikouluun lapsen saa Suomessa ottaa milloin vaan.

Etäkoulussa koululla säikkyy opetusvastuu. Nyt linjattu, että päätöksen paikkakunnalla etäopetukseen siirtymisestä tekee AVI (Aluehallintovirasto).

Ap

Vierailija
12/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole ottamassa. Ikinä. Helsingissä asutaan ja kolme lasta on Helsingin suurimmissa kouluissa. En halua lietsoa hysteriaa lapsiini eikä se kotikoulu mikään helppo nakki olisi edes mulle, olen itse opettaja yläasteella.

Vierailija
13/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmis laittamaan vaikka lapseni sisäoppilaitokseen ja nauttimaan elämästä. Mitä vähemmän kakarat on kotona, sitä vähemmän stressiä. 

Vierailija
14/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa kevään lukemien kaltaisia lukuja lähestytään.

Huomioi testimäärät keväällä vs. nyt. Etäkouluun, jos käsky käy mutta siihen asti lapset jatkavat normaalisti. Harrastus pyörii ja ensi kuussa leirikoulu edessä.

Vierailija
15/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä johan tässä on puoli vuotta selvitty ilman mitään. Mikä tässä on muuttunut ei mikään. Keväänkin etäkoulu oli täysin turha.

Vierailija
16/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua etäopetusta. Kevät oli tuskaa koska piti itse opettaa.

Vierailija
17/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin välittömästi. Vain vastuuttomimmat vanhemmat riskeeraavat lapsensa, tällöin korona on lähinnä toivottu lapselle - ainakin alitajuisesti. Miksi tehdä lapsia, jos ei ole valmis joustamaan mistään.

Vierailija
18/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi missään tapauksessa

Vierailija
19/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis todellakin välittömästi. Vain vastuuttomimmat vanhemmat riskeeraavat lapsensa, tällöin korona on lähinnä toivottu lapselle - ainakin alitajuisesti. Miksi tehdä lapsia, jos ei ole valmis joustamaan mistään.

Tämä. Suomi on narsististen ja pinnallisten suorittajavanhempien kauhumaa. Korona on sen hienosti osoittanut. Minäminäminä! En halua opettaa kotona! En halua tehdä itse mitään! Sikiän mutta vastuuta en kykene kantamaan!

Vierailija
20/35 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti lapsesi sitten varmasti on nyt kotikoulussa. Muuten on turha arvostella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi