Pitkä/lyhyt selkä ja mahtuiko vauva kääntymään raivotarjontaan?
Tarvittiinko apua käännökseen? Onko lyhytselkäisillä sellainen hyvin ulkoneva vauvavatsa?
Kommentit (6)
Onko kätilöä paikalla? Täällä lyhyt selkä ja molemmille vauvoille jouduttiin tekemään ulkoinen kääntö.
Minulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä ja lastani yritettiin kääntää kahdesti siinä onnistumatta. Vaadin itselleni sektion ja sen myös sain.
Minä olen hyvin lyhytselkäinen ja myös lyhyt ihminen, ja ihan normaalisti on 3 synnyttämääni kääntynet raivotarjontaan. Mutta vatsa on kyllä ollut valtava aika aikaisilta viikoilta alkaen, ja loppuraskaudessa kamala närästys ja hengittämisvaikeuksia, kun vatsa painaa palleaa ja mahalaukkua niin pahasti.
Mulla on pitkähkö selkä, ja vauvavatsa oli kyllä tosi pikkuinen vielä rv 42. Noin viikolle 34 asti vauva kääntyili raivotarjonnasta perätilaan ihan jatkuvasti, mutta lopulta onneksi asettui itsekseen oikein päin.
Minulla on tosi lyhyt selkä eikä ole ollut ongelmia vauvojen kääntyilyssä. Mutta oli kyllä kovasti närästystä. En ole aiemmin älynnytkään että voisi johtua tuosta. Ja mahani on molemmissa raskauksissa ollut pieni. Niin on tosin olleet vauvatkin. Painaneet vain 2,5kg.
Enpä ole kuullut koskaan selän pituuden vaikuttavan tarjontaan.