Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä miten monella on kamalia kasoja pyykkejä/silitettäviä

Vierailija
03.11.2013 |

Onko teillä liikaa vaattteita? Kävimme juuri kylässä ja kiersimme katsomassa perheen kohtalaisen uutta omakotitaloa. Kodinhoitohuoneen tasot olivat täynnä isoja kasoja pyykkejä, ilmeisesti puhtaita odottamassa silitystä/kaappiin laittamista. Eikä ole ensimmmäinen kerta kun näen tällaisen näyn.

Meillä pyykit pestään viikottain ja viedään kaappiin samantien. Ja yksinkertaisesti siitä syystä, että vaatteet tarvitaan käyttöön. Ei niitä ole varaa säilyttää kasoissa. Silloin käyttövaatteet loppuisivat. 

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta ilmassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä lähinnä viikonloppuisin ja viiden henkilön vaatteita tulee viikossa ihan mukavasti. Silittämistä en harrasta muuten kuin juhlavaatteissa. Aina ei kuitenkaan huvita reuhata vaatteita suoraan yläkertaan, vaan kekoan kuivat vaatteet vaikka kodinhoitohuoneen pöydälle ja siitä vien ne kun yläkertaan tyhjin käsin joskus menen. Vaatteita meillä on sen verran reilusti, että hätää ei tule vaikka viikko tai kaksi pesussa väliä olisikin.

Lapset saavat auttaa omin vaatteitensa lajittelussa ja viikkauksessa, ja varsinkin sukkiensa tunnistamisessa ja niiden parin etsimisessä, sitä hommaa en tee enää juuri ollenkaan. Mutta kyllä, olen laiska ja en jaksa riehua koko aikaa kotitöitä tehden. Sitä paitsi kun vaatekasat ovat kodinhoitohuoneessa, eivät ne siellä osu niin silmiin kun voin kulkea muualtakin ulos.

Vierailija
4/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noita kamalia pyykkikasoja, sekä likaisia että puhtaita kasoja. Johtuu siitä, että pyykinpesu on inhokkikotityöni. Käytän aikani mieluummin johonkin muuhun, ja pesen/viikkailen sitten kun jaksan. Mua kasat ei haittaa, kun kodinhoitohuoneen oven saa kiinni. Olen myös paljon tyytyväisempi itseeni, jos olen käynyt vaikka jumpassa kuin pessyt pyykkiä.

Vierailija
5/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokaisella niin paljon vaatteita, että voisin olla ainakin kaks viikkoa pesemättä pyykkiä. Pesen kuitenkin joka päivä. Kun viisi henkilöä vaihtaa vaatteet joka päivä vähintään kerran, niin tuleehan sitä pyykkiä. Päälle harrastusvaatteet, kaatuneet maitomukit..

Vierailija
6/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis kyllä hirveet kasat jos vain viikonloppuisin pesisin ja johan sitä konetta sain päivystää koko päivän. Meillä kone pyörii joka päivä ja samantien kaappiin. Ei mee montaa minuuttia, kun tekee joka päivä.

Vierailija
7/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:46"]

Tulis kyllä hirveet kasat jos vain viikonloppuisin pesisin ja johan sitä konetta sain päivystää koko päivän. Meillä kone pyörii joka päivä ja samantien kaappiin. Ei mee montaa minuuttia, kun tekee joka päivä.

[/quote]

Hienoa. Voi kun kaikki olisivat kuin sinä.

Vierailija
8/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:46"]

[/quote]

Hienoa. Voi kun kaikki olisivat kuin sinä.

Vierailija
9/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1,5m korkea pino puhtaita lakanita, jotka odottavat vetämistä ja kaappiin laittoa. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
10/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lläkin on viiden hengen perhe. Pyykkiä pesen välillä ahkerammin pitkin viikkoa, tavallisemmin kuitenkin viikonloppuisin. Likaiset pyykit on pyykkikorissa ja kun on pesty, viikkaan (silitän pienen osan) ja vien kaappiin. Mistä ne kasat tulevat?

Vierailija
11/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain sunnuntaisin, sähkö on silloin halvempaa. Viikkaan kyllä puhtaat yleensä heti, mutta silittämistä en voi sietää, joten silitysvuori kodinhoitohuoneesta kyllä löytyy...

Vierailija
12/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerran viikossa pyykinpesupäivä, kivaa kun ei tarvitse sitä monena päivänä tehdä (olisi vähän ankeaa jos joka päivä pitäisi pyykit pestä ja kone hurista). Ja ei tulisi kyllä mieleen jättää mitään kasoja minnekään, suoraan kaappiin menevät ne mitä ei tarvitse silittää. Minusta tulee epäsiisti vaikutelma jos on jotain epämääräisiä pinoja ympäriinsä, on ne sitten vaatteita, lehtiä tai muuta tavaraa. Siisteys ja roinat kaappiin ettei ole joka paikka täynnä tavaraa niin tulee hyvä feng shui;D

Vierailija
13/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton asiaa vierailla on kodinhoitohuoneeseen? 

Vierailija
14/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pyykkiä lähes joka päivä, mutta sota pyykkivuorta vastaan on loputon ja toivoton. Kuivaustilaa ei ole riittävästi, joten kasa ehtii kasvaa aina kivasti ennen kuin edelliset pyykit kuivaa.

Vierailija
15/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:49"]

Ap:lläkin on viiden hengen perhe. Pyykkiä pesen välillä ahkerammin pitkin viikkoa, tavallisemmin kuitenkin viikonloppuisin. Likaiset pyykit on pyykkikorissa ja kun on pesty, viikkaan (silitän pienen osan) ja vien kaappiin. Mistä ne kasat tulevat?

[/quote]

Ne kasat tulevat siitä, että ei ehdi tai jaksa heti niitä silittää. Tai viikata ja viedä kaappiin. Toiset ovat laiskempia kuin Ap. 

Vierailija
16/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tajunnut että yhtenä päivänä siivotaan tai pyykätään.meillä on kolmihenkinen perhe ja päivittäin pesen pari koneellista,imuroin ja pidän kodin siistinä.ois kauheeta olla viikko tekemättä noita pikku juttuja ja sitten yhtenä päivänä hoitaa kaikki.ts pääsee helpommalla kun hoitaa heti em asiat.

Vierailija
17/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään pyykkiä joka päivä ja silitetään kahdesti viikossa, kun katsotaan telkkaria. Mies silittää toisena päivänä, minä toisena. Ei pääse syntymään vaatekasoja, eikä niille kyllä olisi tilaakaan. Kerrostalokaksiossa ei ole kodinhoitohuonetta, emmekä halua pitää vaatteita esillä.

Vierailija
18/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä ja käytän vähää vapaa-aikaani mieluiten muuhun kuin pyykinviikkailuun. Kotona lössiessä oli aikaa viikkailla heti pois.

Vierailija
19/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikaa kun lapset nukkuvat, mutta koska nukkuvat makkarissa, ja vaatekaapitkin on siellä, niin en voi viedä vaatteita kaappiin kun nukkuvat.. vaikka silloin ehtisin.... 

Kunhan ovat vähän isompia tilanne ehkä muuttuu, nyt olen iloinen siitä että meillä on edes puhtaita vaatteita =D

Vierailija
20/128 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla ei ole AIKAA!!! Elämässä kun on hiukan paljon muutakin kuin se pyykki, silloin kun on aikaa, silitän ja vien kaappiin, muuuten ne jää. Se on ihan ok, että sulla ap on omien töiden jälkeen aikaa tuohon, minulla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän