Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua kutiseva iho? Etenkin illalla juuri kun meinaa nukahtaa niin alkaa kutittaa

Vierailija
13.09.2020 |

Ja sit raavin ku vieroitusoireinen narkomaani ja nukahtaminen hidastuu. Yhdestä kohtaa kun raapii niin heti alkaa seuraavasta kohtaa kutisemaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaiden kutina nukkumaan mennessä voi olla lievän, iholla piilottelevan silsan oire. Itselläni ainakin näin. Apteekista Lamisil tai puuteri puhtaisiin jalkoihin illalla, ei kutita enää. Vaiva menee kokonaan ohi kun hoitaa ohjeen mukaisesti muutaman päivän, jalat rauhoittuvat.

Itselle oli kova pala ostaa silsatuotteita nuorena, itsestään huolta pitävänä naisena, mutta näin se nyt vaan meni. Sienen saa jalkoihinsa mistä vain, eikä se aina oirehdi voimakkaasti jos oma immuunipuolustus on kunnossa. Minä sain tartunnan appivanhempien suihkusta, jälkikäteen kun katsoin heidän jalkojaan niin molemmilla umpisieniset kintut.

Kropan kutinaan ehdotan syyhyä, googlaa scabies, niin saat kuvia. Asia josta ei puhuta, mutta syyhylääkkeiden myynti on jatkuvasti kasvussa. Kuulostaa klassiselta tapaukselta, teineilläni oli syyhy, ja oirehtivat iltaisin juuri niin kuin aloittaja.

Vierailija
22/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli homeasunnossa kutiseva iho. Alkoi heti kun muutti sinne ja loppui heti, kun muutti pois. Siihen ei auttanut mikään.

Useiden uusien tutkimusten mukaan home ei itseasiassa aiheuta iho-oireita, eikä oikeastaan mitään muutakaan.

80-luvulla tehdyt tutkimukset on kaadettu jo moneen kertaan. Parhaillaan selvitetään, että onko normaalista "kotihomeesta" itse asiassa ihmiselle lainkaan haittaa, vai onko syy joku muu, kuten radon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin allergia? Silloin kun mulla ei vielä oltu diagnosoitu nikkeliallergiaa, niin erityisesti nukkumaan mennessä kaikki raajat kutisivat aivan älyttömästi ja lopulta niihin nousi sellainen rakkulainen ihottuma (vaikka eivät siis olleet kosketuksissa nikkelin kanssa, nikkeliä oli silmälaseissa).

Toisen kerran kärsin kokovartalokutinasta kun asuimme hometalossa. Ihotautilääkärilään ei keksinyt sille mitään syytä. Kutisin erityisesti nukkumaanmennessä päästä varpaisiin korvakäytäviä myöten, mutta iholle ei noussut mitään ihottumaa tai muita ihosairauden oireita. Kutina loppui kun muutimme pois.

Vierailija
24/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alkava diabetes voi oireilla kutinana.

Ei lähtenyt salvoilla eikä histamiineilla. Vasta kun tuli muitakin oireita, syy-yhteys selvisi.

Vierailija
25/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on syyhypunkkitartunta!

Vierailija
26/26 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pääsit vaivasta? Vastaavia kirjoituksia ja aloituksia lukemattomasti tälläkin sivustolla ( mm. Syyhy nimellä). Halutessasi lauta viestiä yhteinenongelma@protonmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän