Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loskarit - riittääkö lapsen ainoiksi talviulkoilukengiksi?

Vierailija
03.11.2013 |

Meillä on vielä talvikengät ostamatta, kun viimetalviset goretexit mahtuu vielä. Katselin kaupassa noita ns. loskareita. Millaisille keleille ne on tarkoitettu? Onko enemmänkin kumisaappaiden tai goretexien vaihtoehto vai pärjääkö niillä myös kovilla pakkasilla? Ja jos tarkenee, niin ovatko pakkaskeleilläkin oikeasti mukavat?

Meillä on perinteisesti ollut sekä goret että Kuomat, mutta nyt tosiaan goreissa näyttää vielä mittaa riittävän (luultavasti tämän syksykauden ajan, mutta tuskin enää keväällä), niin mietin, että millaisella kenkäkombinaatiolla tässä tämä tuleva talvi mentäisiin. Kauppa- ja kyläilykengät on jo hankittu eli nyt siis siihen pihaleikki- ja päiväkotikäyttöön ne kengät tarvittaisiin. Eskari-ikäisestä on kyse.

Kokemuksia loskareista siis kiitos! Tai vinkkiä, jos joku muu kenkätyyppi olisikin se, mikä kannattaa hankkia. Ei tarvitse olla halvinta mahdollista :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein sen virheen aikoinaan, että ostin tämmöset loskarit  lapsellemme ekoiksi talvikengiksi. No, kunnon talvikengäthän piti sitten ostaa, koska näihin loskareihin lumi ns. paakkuuntui pohjiin kiinni, jolloin niillä ei pieni lapsi ainakaan pystynyt kävelemään, saati pysynyt pystyssä. Varmasti kyllä lämpimät pakkasillakin, mutta luulen että useissa malleissa ainakin se lumi nuoskaantuu niihin pohjiin kiinni. :/ Ehdottomasti loskarit tosiaan (ainakin meidän tapauksessa) on olleet vaan märkien ja loskakelien kengät. Nykyään en sitten loskareita ole ollenkaan ostanutkaan vaan kuomilla on pärjätty. Niidenhän mainostetaan pitävän hyvin myös vettä ja ainakin meillä lapsilla on aina jalat pysyny kuivina ja lämpiminä.

Vierailija
2/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loskarit ja goret on mun mielestä samalle kelille: märkään sohjoon ja pikku pakkasille. Osta lämpimät talvikengät millä pärjää paukkupakkasetkin.

Meillä on ollut villavuorelliset kumpparit (kavat), toppa goret (esim ecco) nahkaiset villavuoriset kengät (tepsut) ja huopatossut (lahtiset)....noo, huopikkaat vain sen vuoksi että ne on veikeät, ilmankin pärjää. Samalla setillä menty 2-6 -vuotiaan kanssa joka talvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkiä loskareita, ovat muutenki lämminvuorikumppareita huonommat. Jos menee syvään lokaan, kastuu varsi ja sitä myötä sukka. Ehdottomasti pakkaskeleille kuomat.

Vierailija
4/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liputan kans Kuomien puolesta! Ihan parhaat talvikengät tänne suomen olosuhteisiin. Monet kalliimmatkin kengät on kokeiltu mutta nykyään ostan aina Kuomat talveks. :)  Ja on edullisetkin. 

Vierailija
5/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on loskarit?

Vierailija
6/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne loskarit mihin mä oon törmänny on muistuttanu lähinnä laskettelumonoja. Painavat, kova, taipumaton pohja ja lapsen juoksu näyttää siltä kuin juoksisi laskettelumonot jalassa. 

Kuomat on keveät ja taipuosat ja riittävän tilavat jotta villasukat mahtuu. yksinkertaisesti siis parhaat.. 

kuomat pitää myös sen verran kostrutta että kuoskalumessa toimivat. Kevään liskaan ostat sitten lämminvuorikumpparit tai alennusmyynneitä goretexit jos näyttää että ne nykyiset goret ei mee koko talvea.

Vierailija
7/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät riitä.

Vierailija
8/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loskarit nollakeleille ja pikkupakkasille, tai oikeastaan olen siirtynyt loskareista Nokian Alaska-lämpökumppareihin joka muksun kohdalla. Kovemmille pakkasille Kuomat, pyhäkengiksi jotkut siistimmät talvikengät, joiden ei tarvitse kuitenkaan extreme-pakkasia kestää, vaan saavat olla vaikka lyhyempivartiset tai mekkokengät. Kolmilla kengillä pärjää.

Vierailija
9/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa, mun lapsi on 14-vuotias enkä tiedä mitkä on loskarit. T. Huono äiti

Vierailija
10/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää loskarit onkin ihan uusi termi. Tarkoitetaanko niillä ns. lämminvuorikumisaappaita joissa saappaan varsi on jotain tekstiiliä?

Vierailija
11/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loskarit joissaon irrotettava sisävuoraus ja luvataan kestävän yli kolmenkymmenen asteen pakkasia. Saa nähdä miten toimii, ainakaan nuo pikkupakkasen lumet ei kerääntyneet pohjiin. On meillä varalla toki kuomatkin jos tarvitsee.

Vierailija
12/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on loskarit joissaon irrotettava sisävuoraus ja luvataan kestävän yli kolmenkymmenen asteen pakkasia. Saa nähdä miten toimii, ainakaan nuo pikkupakkasen lumet ei kerääntyneet pohjiin. On meillä varalla toki kuomatkin jos tarvitsee.

Meillä meni eskarilainen viime talven loskareilla. Kuomatkin oli, mutta niitä ei käyttänyt. Noi loskarit tosin on tosi lämpimät, niissä on semmoinen paksu karvavuori, paljon paksumpi kuin Kuomissa. Loskareita on erilaisia, kaverin lapsella oli Reiman loskarit ja ne oli aika kylmät...

Vierailija
13/13 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa, mun lapsi on 14-vuotias enkä tiedä mitkä on loskarit. T. Huono äiti

No ei niitä ollut silloin kun sinun lapsi oli loskari-iässä.