Taas lähtee työhakemus..
Kohta en enää jaksa. Olin 1,5 vuotta sitten innostunut vastavalmistunut, valmis työelämään, valmis maksamaan veroja, valmis yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi.
En saa töitä, en mitään. En siis todellakaan mitään. Täytän päiväni selailemalla työpaikkailmoituksia ja viilaamalla ja muokkaamalla työhakemuksiani sopimaan haettuun työtehtävään. En ole enää edes laskenut kuinka moneen työpaikkaan olen lähettänyt työhakemuksia.
Tuntuu niin toivottomalta, etten kelpaa.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:40"]
Tiedän tunteen, olen aikoinaan ollut itsekin työttömänä. Nyt kannattaa ottaa vaikka pienikin pätkä tai tuntityötä melkeinpä miltä alalta tahansa, että saat CV:hen täytettä. Se näyttää hyvältä työnantajien silmissä, että on tehnyt edes jotain, verrattuna siihen, että et olisi tehnyt mitään.
[/quote]
Niinpä. Saisipa edes sen pätkän miltä tahansa alalta..
ap
Mikä tutkinto sinulla sitten on? Ajat on kyllä kovat ihan tutkinnosta riippumatta...
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:53"]
Mikä tutkinto sinulla sitten on? Ajat on kyllä kovat ihan tutkinnosta riippumatta...
[/quote]
Aivan turha ammattikorkeakoulututkinto. On niin pieni ala, etten halua sanoa. Aika selväksi on tullut, etten tällä koulutuksella saa alan töitä. Pitää kouluttautua jollekin ihan muulle alalle, jos töihin mielii.
ap
Unohda työhakemukset nyt vähäksi aikaa ja tunnusta työelämän realiteetit. Hankkiudu lyhytaikaiseksi sijaiseksi tai vaikka palkattomaksi työharjoittelijaksi.
Onko sulla mahdollisuutta lähteä heti uusiin opintoihin, siis tarkoitan opintojen rahoituksen ja jaksamisesi puolesta onnistuuko? Se on nyt sellainen realiteetti että jos olet nuori ja mahdollisuus on hetimiten opiskella uusi ammatti, niin siitä vaan. Ensin kannattaa tutustua ns ammattibarometriin, josta selviää missä ammateissa riittää työtä, ja valita niistä jokin mikä eniten itseä kiinnostaa tai johon kokee, että omat vahvuudet tulee hyödynnetyksi, tsemppiä!
Sympatiatsempit ap:lle. Mulle tuli just työttömyyttä täyteen vuosi. Mäkään en jaksa enää. Vähän koulutusta vaativiin tehtäviin olen akateemisena ylikoulutettu, ns. oman alan töihin liian kokematon. En kelpaa minnekään.
Ajattelin hakea keväällä lähihoitajakoulutukseen, erikoistumisalankin olen jo miettinyt. Toivottavasti pääsen.
Tiedän tunteen, olen aikoinaan ollut itsekin työttömänä. Nyt kannattaa ottaa vaikka pienikin pätkä tai tuntityötä melkeinpä miltä alalta tahansa, että saat CV:hen täytettä. Se näyttää hyvältä työnantajien silmissä, että on tehnyt edes jotain, verrattuna siihen, että et olisi tehnyt mitään.