Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työ?

Manitus
13.09.2020 |

Te jotka väitätte että työteko kannattaa niin laskekaa: olen neljän lapsen yh-äiti, kannattaako minun tehdä sairaanhoitajan töitä (käteen jää n. 2000e kuussa palkasta), katsokaa paljon on toimeentulotuki kun on 5, 6, 9 ja 14v lapset. Jos en tekisi töitä vaan odottaisin että lapset kasvaa niin uskon että voisin aloittaa työteon myöhemmin, tuskin ammataitoni niin pahasti vanhenisi.. Pitäisiköhän? Vaikea keksiä mitä tässä häviäisi..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä töitä ja samalla lapsetkin näkevät mallin työssäkäynnistä.

Paljon muitakin hyviä puolia työssä on, tiedät ne itsekin.

Vierailija
2/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä ihmisiä jotka pohtivat, kannattaako töihin mennä vai eikö, ja samalla luottavat oman perheensä tukijärjestelmän käsiin. En ymmärrä, mihin ihmisten kunnianhimo ja tavallinen järki oikeastaan katoaa. Eikö yhtään pelota, jos joku kuukausi sosiaalitoimi ei maksaisikaan elämistä?

Olen aina ajatellut, että mun kannattaa mennä töihin. Sillä säännöllisellä arjella on paljon terveydellisiäkin hyötyjä, työnteon arvo ei ole pelkkä rahan määrä. Mutta sitähän nämä alkueläimet eivät ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihrervassarihallitus on kyllä tekemässä kaikkensa sen eteen, että työnteko ei ole taloudellisesti kannattavaa.

Vierailija
4/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä ihmisiä jotka pohtivat, kannattaako töihin mennä vai eikö, ja samalla luottavat oman perheensä tukijärjestelmän käsiin. En ymmärrä, mihin ihmisten kunnianhimo ja tavallinen järki oikeastaan katoaa. Eikö yhtään pelota, jos joku kuukausi sosiaalitoimi ei maksaisikaan elämistä?

Olen aina ajatellut, että mun kannattaa mennä töihin. Sillä säännöllisellä arjella on paljon terveydellisiäkin hyötyjä, työnteon arvo ei ole pelkkä rahan määrä. Mutta sitähän nämä alkueläimet eivät ymmärrä.

Mutta sitä rahaa tarvitaan elämän pakollisten kulujen maksamiseen.

En ole esim. tavannut vuokranantajaa tai asunto-osakeyhtiötä, joka antaa asua ilmaiseksi. En ole myöskään tavannut kauppaa, joka antaisi ottaa valikoimistaan tuotteita ilmaiseksi. En ole tavannut sähkölaitosta tai vesilaitosta, joka antaa käyttää sähköä ja vettä ilmaiseksi.

Vierailija
5/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä vähän särähti korvaan tuo "kunnianhimo". Mulla ei ole kunnianhimoa siinä mielessä, että haluaisin edetä uralla huippupaikoille tms.

Tosin siihen ei mun työssä ole oikein mahdollisuutta. Olen omalla unelma-alallani - lehmien parissa lypsykarjatilalla. Töihin on 99,9% ajasta ihana lähteä ja koen työni todella mielekkääksi. Musta on ihanaa, kun on tehnyt pitkän päivän ja sitten illalla saa romahtaa sänkyyn.

Eihän siinä paljoa tienaa, mutta elän vaatimattomasti ja siltä kantilta tulen oikein hyvin toimeen. Olen luonteeltani perusduunari, joka mielellään tekee rivityöläisenä töitä jollekin muulle.

Vierailija
6/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä töitä ja samalla lapsetkin näkevät mallin työssäkäynnistä.

Paljon muitakin hyviä puolia työssä on, tiedät ne itsekin.

Ei kyllä ole hyviä puolia jos käytännössä tekee työtä ilman palkkaa. Ap: n asemassa lopettaisin työt.

Vierailija
7/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana saa aina töitä. Vaikka olis ollut pitkään poissa alalta. Voi myös ylläpitää ammattitaitoaan tekemällä vähän keikkaa silloin tällöin.

Vierailija
8/8 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin ap oli tekemässä 2000€ palkalla töitä, eli sillä maksaa kyllä vuokrat ja sähköt. Töihin siitä, loiset.

-2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi