Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teistä oikeasti 45v ole aika vanha saamaan esikoislapsensa?

Vierailija
03.11.2013 |

Naisesta puhun.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on, mutta en minä ole mikään arvioimaan toisten asiota.

t. 42v, jonka kolmesta lapsesta nuorin on 14v.

Vierailija
2/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei elämässä mene niin kuin nuorena suunittelee. Vaikka miten haluaisit ne lapset ennen kolmekymppisiä, entä jos sitä isäksi sopivaa miestä ei ole löytynyt? Jos elämäntilanne vasta 45-v:nä on oikea, tulee raskaaksi js saa vauvan, sehän on silloin sille perheelle juuri se täydellinen hetki. Ihmisten fysiikassakin on eroja, moni viisikymppinen on paljon paremmassa kunnossa kuin puolet nuorempi. Se on valinnoista kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti 45-vuotias on vanha synnyttäjä. Naisellahan tulee vaihdevuodet 45-55-vuotiaana. Toki raskaaksi tuleminen tuossa iässä on mahdollista, mutta melko hankalaa jo. Ja riskejä on paljon.

Vierailija
4/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se, mutta jos se on vielä mahdollista siinä iässä ja onnistuu niin miksi ei. Varsinkin sille, joka on pelännyt jäävänsä lapsettomaksi on varmasti iso asia ja tärkeää. Voittaa harmin siitä, ettei ole optimaalisin ikä.

Vierailija
5/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:09"]

On se.  Mulla oli itsellä selkeää, että lapset on tehty ennen 30v. Ja noin olikin. Nyt olen 44v ja nautin isovanhemmuudesta,

Mä en jaksaisi enää tässä iässä tahi vuoden päästä. En ekaa enkä vikaa. Ne ajat on ohi. Nyt on aikani nauttia muista asioista.

[/quote]

Jos tulisi eteen tilanne, että lapsenlapsesi tarvitsisi jostain syystä sijaiskotia. Mitä tekisit? Ottaisitko kuitenkin lapsen itsellesi?

Vierailija
6/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on syntynyt 44v äidille. Ja 10-vuotiaana koki äidin kuoleman ja 16-vuotiaana oli jo täysorpo. Mitäpä luulette hänen olevan mieltä?

Vierailija
7/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:13"]

Mieheni on syntynyt 44v äidille. Ja 10-vuotiaana koki äidin kuoleman ja 16-vuotiaana oli jo täysorpo. Mitäpä luulette hänen olevan mieltä?

[/quote]

Miehesi vanhemmat ovat kuolleet poikkeuksellisen nuorina.

Vierailija
8/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hän aika iäkäs, mutta jos kokee itsensä virkeäksi ja hyväkuntoiseksi ja isä on innoissaan mukana, niin mikäpä siinä. Vanhempien kypsyydessä on etujakin lapsen kannalta.

Vierailija
9/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista varmaan, että 45-vuotias raskautuu. Mutta toisaalta lapsi pitää äidin nuorena.

Vierailija
10/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaanhan ei kuole jo nuorena? Lasten saaminen tai hankkiminen on kyllä sellainen asia jossa liian moni pyrkii pätemään ja kilpailemaan paremmuudessa. "Minäpä olen juuri sopivan ikäinen, saanut lapset juuri silloin kun halusin täsmälleen haluamallani ikäerolla ja lapsimääräkin sellainen, ettei ole liikaa eikä liian vähän, ettei kukaan katsoisi minua ylös eikä alas päin, lapseni ovat kauniita ja terveitä, mutta se johtuu siitä että mä nyt vaan älysin tehdä lapset ennen kuin munat vanheni ja miehenikin on parasta A-luokkaa. Enhän minä huonompaa huolisi, koska kyllä naisen täytyy arvostaa itseään sen verran että valitsee tasoisensa kumppanin, joka ei epäröi ryhtyä sanoista tekoihin. Mieheni on sanansa mittainen mies ja sen pituinen se..."

Vierailija
11/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka nuorekas ja hyvässä kunnossa, niin se munasolu on juuri sen ikäinen kun sen kantajakin. Sille ei voi mitään.

Vierailija
12/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta ei raskautuminen onnistu kertalaakista kaksikymppisenä. Eivätkä kaikki ole löytäneet tulevaksi isäksi kelpaavaa puolisoa jo yläasteella.

Vierailija
13/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen tullen ihan liian vanha. 

Vierailija
14/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se kenellekään muulle kuuluu? Hyvä jos on raskaana ja lapsi on toivottu. Varmaan tuonikäinen pystyy tarjoamaan aika hulppeat puitteet taloudellisesti lapselle, mikä sekään ei ole pieni asia.

Vierailija
15/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa alkaa vaihdevuodet nelikymppisinä eli mun silmissä ihan ihmeellisen vanha.

Vierailija
16/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoraan sanon niin on vanha niinkuin onkin. Kyllä se lapsentekoaika alkaa olla ohi siinä iässä kun olisi jo lastenlasten aika ja ihana mummous luonnollisempaa. Jiotkut vaan luulee olevansa ikinuoria kun hankkivat mummoiässä lapsia, mutta ei se ihan niin mene, ajatelkaa niitä lapsia myös, ei ole kiva kun on mummoäiti.

Vierailija
17/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanha. Vaikka se elämän mies löytyisikin vaikka vasta tuossa vaiheessa niin on pelkkää itsekkyyttä hankkia vielä lapsia. Kyllä totuus on se että vaikka olisi kuinka nuorekas ja viriili niin kyllä 60 vuotias on oikeasti VANHA olemaan 15 vuotiaan äiti.

Vierailija
18/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos jaksaa sitten kuuskymppisenä vielä kasvattaa teini-ikäistä :) 

Vierailija
19/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että mahtava juttu että on onnistunut. On varmasti ollut kivisen tien takana ja erittäin haluttu lapsi.

Sille en uhraisi ajatustakaan, mitä joku tuntematon kuvittelee lapsen kärsivän noloutta mummoäidistään. Nuoret häpeävät vanhempiaan jossain vaiheessa, ihan riippumatta siitä minkäikäisiä ne vanhemmat ovat.

Vierailija
20/35 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis tehdä abortti jos huomaa olevansa raskaana 45-vuotiaana?

maailman sivuhan on lapsia saatu koko hedelmällisen iän, toki raskaaksi on vaikeampi tulla 45-vuotiaana kuin 25 v.

ne jatkua kuvittelevat olevansa vanhoja ja raihnaisia 45-vuotiaana, niin vielä on mahdollista muuttaa elämäntavat terveellisemmäksi. Kyllä normaali terve 45-v jaksaa perheensä hoitaa, työssä käydä ja harrastaa. 

Vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51 v suomalaisilla naisilla.