Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kynnysmatto?

Vierailija
15.09.2013 |

Pitkä tarina kiteytettynä; olin ennen lasten saantia vakituisessa kokopäivätyössä. Lapsia saadessani sovin, että palaan vanhempainvapaalta vähitellen. Nyt palasin taas töihin ja ensimmäisessä vuorolistassa oli sovitut pari vuoroa viikossa. Ilmoitin, että ensi kuulle voisi jo laittaa täydet tunnit, jolloin pomo alkoikin nihkeäksi.

Entinen pomo, jonka kanssa sovin asteittaisesta töihinpaluusta, ei ole enää toimipaikassani. Uusi pomo levittelee käsiään ja sanoo, että minun pitäisi kysyä lupa täysiin tunteihin isolta pomolta. Iso pomo on ikivanha höperö sovinisti, ei tunne minua, ja tiedän hänen olevan nihkeä mihinkään pyyntöihin. Tiedän myös, että minusta on aiheettomasti puhuttu hänelle jotain negatiivista.

Minua vituttaa. Työsopimukseni on suullinen, aikaisemmin (vanhan pomon aikaan) ei ollut mitään ongelmia. Olen tehnyt yrityksessä yli pari vuotta 40-50 tuntia viikossa, joten todellakin olen (ollut) kokopäiväinen työntekijä. Osa-aikaisuudesta sovittiin, että se on vain väliaikaista kun lapsi on ihan pieni.

En oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Tiedän, että kohtelu on väärin, mutta en haluaisi rettelöidä. Varsinkaan isolle pomolle on turha yrittää puhua mitään järkeä, hän on tunnetusti niin ikivanha jääräpää. En haluaisi ollenkaan mennä edes tapaamaan häntä, koska se tuntuu turhalta. Mieheni patistaa, että on pakko mennä, ja ehdotti ammattiliittoon liittymistä.

Toistaiseksi olen vaan tehnyt ne vuorot, mitä onannettu, ja keikkaillut kaverin firmassa tekemässä ei oman alani hommia, jotta saan ekstrarahaa. Odotan seuraavaa vuorolistaa, josko pomo nyt laittaisi minulle enemmän vuoroja. Olenko kynnysmatto? Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tänään mitään mielipiteitä asiaan? Ap

Vierailija
2/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vielä nykyään joku tekee suullisia työsoppareita koska lainkin mukaan sopparissa pitää olla ylhäällä vähimmäistyötunnit jotka tulisi työntekijälle antaa...nyt kun sulla on suullinen soppari et voi todistaa mitään vaan olet ihan pomon varassa...

t.palkanlaskija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullista työsopimusta on vaikeaa todistaa olemassaolevaksi. Miksi et aikoinaan pyytänyt sopimusta kirjallisesti?

Kuulostaa siltä, että minun on vaikeaa uskoa kertomasi perusteella, että tilanteesi valittamisesta tai vastaanpanemalla mitenkään helpottuisi/paranisi. Uusi pomo vetää eri linjaa kuin aiempi pomo, ja iso pomo on aina ollut hankala, tältä se kuulostaa. Kannattaa vaan alkaa katsomaan muita paikkoja, ja toivoa että tärppäisi.