Millä kostuttaisit kakun kun täytteenä hillo ja kermavaahto?
Täytteenä siis kuningatarhillo ja kermavaahto. Millä kostuttaisit? Vuoraan kakun mansikkakreemillä marsipaanin alle.
ajattelin myös kokeilla pohjaa kokonaan ilman perunajauhoja, siis vain munat - sokeri - vehnäjauho. Onnistuukohan..?
Kommentit (16)
miedon värisellä (keltainen) mehulla, limpparilla, sitruunasokerivedellä...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:45"]
Laittaisin lihalientä ;)
[/quote]
Tuo on hyvä kyllä, mutta minä ehdottaisin maustekurkkujen lientä. Jotenkin kivan etikkainen..
Ihan pelkällä maidolla ettei tule liian makeaa.
"sokerivedellä"! Hyi kauhistus.
Vaniljasokerilla maustettu maito on paras ja neutraalein. Jos ei sitä ole koskaan kokeillut, se voi kuulostaa oudolta, mutta kokeilkaapas. Minäkin inhoan maitoa, mutta tuohon se sopii parhaiten.
Miksi muuten laitat vielä marsipaanin mansikkakreemin päälle? Tulee varmaan hirveän imelä. Ja joku käskee vielä kostuttamaan sokerivedellä. En söisi.
Nuo limppari- ja sokerivesikakut ovat aivan hirveitä! Luulin, että niitä ei kukaan enää tee, kun kaikki vanhat mummot ovat kuolleet, muta olin väärässä. :(
Vaniljamaito on ainoa oikea. Kakkujen tulee olla raikkaita, ei sokeripommeja.
vähän laimennettu omenamehukin on aika kiva ja raikas vaihtoehto, ei värjää kakkupohjia kuten sekamehu
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 16:07"]
"sokerivedellä"! Hyi kauhistus.
Vaniljasokerilla maustettu maito on paras ja neutraalein. Jos ei sitä ole koskaan kokeillut, se voi kuulostaa oudolta, mutta kokeilkaapas. Minäkin inhoan maitoa, mutta tuohon se sopii parhaiten.
Miksi muuten laitat vielä marsipaanin mansikkakreemin päälle? Tulee varmaan hirveän imelä. Ja joku käskee vielä kostuttamaan sokerivedellä. En söisi.
[/quote]SITRUUNAsokerivedellä sitruuna antaa raikkautta hillokakkuun sokeria sen verran ettei "paikat irtoo"
Teille, jotka kauhistelette sokerivedellä kostuttamista. Sokerivesi on nimenomaan se, mitä leipomoissa käytetään. Ei todellakaan mitään vaniljamaitoa. Siihen veteen ei laiteta mitenkään isoa määrää sokeria, sen ei ole tarkoitus olla hampaita sulattavan imelää.
Itse kostutan maitokahvilla. Siitä tulee ihan oikeaa makua, ei vaan kostutus. Siihen voi laittaa joukkoon sokeria, mutta itse en sitä laita.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 16:09"]
Nuo limppari- ja sokerivesikakut ovat aivan hirveitä! Luulin, että niitä ei kukaan enää tee, kun kaikki vanhat mummot ovat kuolleet, muta olin väärässä. :(
Vaniljamaito on ainoa oikea. Kakkujen tulee olla raikkaita, ei sokeripommeja.
[/quote]Musta hillokakku on itsessään niin äklömakea, että ei tuo vaniljasokerimaito sitä kyllä mitenkään raikasta. Jotain tolkkua tietenkin pitää olla siinä, että millaista limpparia käyttää. Missään muuten en nähnyt, että joku olis käskenyt kostuttaa sokerivedellä
Voiko kakkupohjaan käyttää perunajauhoakin? Itse teen kakun aina vehnäjauhoista, sokerista ja munista. Kostukkeksi laitan mehua, vaikka jotain mehukattia tms.
Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset osaa leipoa aivan ihania kakkuja, eikä niitä ikinä kostuteta mitenkään. Kostuttaminen on täysin turhaa. Kakut leivotaan edellisenä päivänä ja pidetään viileässä muhimassa. Viimeistely tarjoilupäivänä.
Vaniljamaidolla... lasiin maitoa t-lusikallinen vaniljasokeria.
Onnistuu ilman perunajauhoja, sehän on vain "vippaskonsti" eikä ainakaan sokerikakkupohjaohjeeseen "kuulu".
Kostutan yleensä täytteessä käytettävien marjojen tai hedelmien mehulla, eli varmaan tuossa tapauksessa jollakin sekamehulla tms.
Laittaisin lihalientä ;)