Joku ehkä pelasti henkeni tänään täällä, kiiitos
Avasin aamulla keskustelun jossa kerroin oireitani ja itse epäilin kurkkusyöpää.. On kurkussa kutinaa ja nyt tuli palan tunne. No joku täällä sanoi allergiaa? Minulle ei itselleni olisi tullut mieleenikään että allergia voi ilmetäkurkussa palana ja turvotuksena mutta otin testiksi allergia lääkkeet ja heti jo syöminen ja oleminen helpottui.. Kurkkuni turvotus laski ainakin puolet.. Huomenna varmasti vielä parempi. Kunotan toisen lääkkeen..
Kommentit (34)
Ei kuulosta hiusväriallergialta. Väreissä oireet tulee aina vuorokauden tai kahden viiveellä. Hajuste allergia taas voi tulla samantien. Jos hiuksista irtoaa paljon väriä pesussa, hiusväri sisältää ppd:n lisäksi suoraväriä. Lääkäriin suosittelisin minäkin. Lääkäri tietää kyllä onko syytä allergiatesteihin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:10"]
Tää oikeesti oli jotenki huonoväri kun oon nyt pessyt tän vuorokauden aikana monta monta kertaa ja edelleen vaan valuu värillistä vettä... ei oo ikinä käynyt näin parturin jälkeen
[/quote]
ja provo jatkuu.
[/quote]
vituttaa noi "provo" jutut
tää on ihan totta, jos ei kiinnosta, älä lue
Se on kyllä vähän ristiriitaista, että toisaalta puhut hengen pelastumisesta, mutta toisaalta et näe tarpeelliseksi mennä lääkäriin tai edes lopettaa hiusten värjäämistä. Jos tämä aloitus on totta, niin oikeasti kyllä kannattaisi ottaa asia vähän vakavammin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:17"]
Ei kuulosta hiusväriallergialta. Väreissä oireet tulee aina vuorokauden tai kahden viiveellä. Hajuste allergia taas voi tulla samantien. Jos hiuksista irtoaa paljon väriä pesussa, hiusväri sisältää ppd:n lisäksi suoraväriä. Lääkäriin suosittelisin minäkin. Lääkäri tietää kyllä onko syytä allergiatesteihin.
[/quote]ä
mitä on suoraväri? Pitäisikö sitä välttää?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:17"]
[/quote]
parturi päättyi klo 14.huonossa kunnossa olin vasta klo 22 ja aamulla olo oli hyvin sairas
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:19"]
Se on kyllä vähän ristiriitaista, että toisaalta puhut hengen pelastumisesta, mutta toisaalta et näe tarpeelliseksi mennä lääkäriin tai edes lopettaa hiusten värjäämistä. Jos tämä aloitus on totta, niin oikeasti kyllä kannattaisi ottaa asia vähän vakavammin.
[/quote]
no henkeni pelastui kun ei ollutkaan kurkkusyöpää. Oli vain hiusväriallergia johon auttoiallergialääke. Ilman allergialääkettä olisin kyllä sairaalassa
ap
Jos aikaisemmin ei ol etullut allergista reaktiota ja nyt tuli, se tarkoittaa, että allergia on puhjennut nyt vasta.
Ihan sama, kun ampiainen pistää vaikka pari kertaa ja ei aiheuta mitään, sitten seuraavan piston kohdalla se tappaa.
Sama maapähkinöissä, saattaa vaan yhtäkkiä tulla reaktio, vaikkei koskaan ennen ole tullut.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:24"]
[/quote]
no henkeni pelastui kun ei ollutkaan kurkkusyöpää. Oli vain hiusväriallergia johon auttoiallergialääke. Ilman allergialääkettä olisin kyllä sairaalassa
ap
[/quote]
Ja se oli jonkun keskustelijan ansiota, ettei sulla olekaan kurkkusyöpää? Ap, pakko kysyä, onko ammattisi se maailamn vanhin? Mietin vaan, kun kerrot ulkonäön olevan työssäsi hyvin tärkeää ja kirjallinen ilmaisutaitosi vaikuttaa hieman heikolta, monessa ammatissa voi tulla vaikeuksia....
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:24"]
[/quote]
ap
[/quote]
Voi sinulla silti olla myös kurkkusyöpä. Ja seuraava allergiakohtaus (hiusvärille) voi viedä henkesi.
minulla ei ole ehkä aikaa etsiä teidän sääntöjä täällä nyt, otin kanssa jo allergia lääkkeen. Tuntuu kun olisi ruoto vasemmalla puolella nielua joka säteilee kieleen. Minulla on geeni virhe veressä joka tekee 80% helpommin veritulppia kuin muille 5- geenin mutaatio. Siis etsin tietoa täältä jos käy niin että tarvitsen ambulanssia. Vasemmalla kielen ala ja yläpuolella tuntuu säteilyä. Mutta turvotus joka alkoi kun otin allergia lääkkeen helpotti vähä turvotusta, mutta säteily kielen sisältä vasemmalta ei ole vielä helpottanut. Ruodon tuntu alkoi noin kello 16.00 tänään. Inri on hoitotasolla 2-3 en muista arvoa kun se mitattiin noin kuukausi sitten. Eli olen itse hoito potilas ja 54 vuotias ja käyn kerran kuukaudessa tarkistamassa arvon. Kova pakkanen ei sovi minulle olen riskiryhmässä.
anonyymi245 kirjoitti:
minulla ei ole ehkä aikaa etsiä teidän sääntöjä täällä nyt, otin kanssa jo allergia lääkkeen. Tuntuu kun olisi ruoto vasemmalla puolella nielua joka säteilee kieleen. Minulla on geeni virhe veressä joka tekee 80% helpommin veritulppia kuin muille 5- geenin mutaatio. Siis etsin tietoa täältä jos käy niin että tarvitsen ambulanssia. Vasemmalla kielen ala ja yläpuolella tuntuu säteilyä. Mutta turvotus joka alkoi kun otin allergia lääkkeen helpotti vähä turvotusta, mutta säteily kielen sisältä vasemmalta ei ole vielä helpottanut. Ruodon tuntu alkoi noin kello 16.00 tänään. Inri on hoitotasolla 2-3 en muista arvoa kun se mitattiin noin kuukausi sitten. Eli olen itse hoito potilas ja 54 vuotias ja käyn kerran kuukaudessa tarkistamassa arvon. Kova pakkanen ei sovi minulle olen riskiryhmässä.
Hieno homma, mutta ymmärrä se että tällä palstalla et saa mitään oikeita diagnooseja ja AINA kannattaa tällaisissa tapauksissa ottaa yhteys lääkäriin.
Minulla hiusväri aiheutti viimeksi polttelua päässä, en enää uskalla värjätä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:10"]
Sori mutta ei kuulosta yhtään uskottavalle.
1. Kerrot miten hiustenvärjäys on niin tärkeää, ettet voi lopettaa sitä edes sairaskohtauksen uhalla.
2. Et halua mennä lääkäriin
3. Et kerro minkäänlaisista päänahan kutinoista (näitä ei todellakaan aina tule, mutta yleensä kyllä jos reagoi noin voimakkaasti)
4. Allergialääke ei vaikuta HETI, vaan vasta jälkeenpäin pikkuhiljaa.
5. Palan tunne ei kuulosta niinkään allergialta, ennemmin se on turpoamisen tunne jos on allergiaa
Tiedoksesi että hiusväristä lähtee vielä esim. hajua joka voi ärsyttää vaikkapa yöllä ja normaali allergialääkkeen teho on melko olematon jos on jotain kurkun turpoamisen oireita. Että päivystykseen vaan.
miksi menisin lääkäriin, on ihan hyvä olo. Mulla on myös muutaman ruoka-aine allergia mutta ihoni on aina täydellinen. Ruoka-aineallergiatkin näkyi vain hengenahdistuksena. En voi mitään ettei pääni kutise. Olen varmaan sitten allerginen hiusvärin hajulle jolloin kurkkuni turpoaa. Mistä minä voisin tietää. Allergialääke vaikutti noin 30minuutissa mutta ei tietenkään avannut kurkkua totaalisesti. En voi mitään jos palan tunne ei kuulosta allergialta mutta mistä muustakaan tulee ihan yhtäkkiä iso möykky nieluun nopeasti jollaista ei ole ikinä ennen ollut. Kyllä se vaan allergiaa oli ja joku sen mulle täällä aamulla neuvo
ap
[/quote]