Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hieman kateellinen sektiolla synnyttäneille...

Vierailija
02.11.2013 |

koska heidän ei ole tarvinnut repiä ja/tai löystyttää värkkiään lapsen saamisen takia kuten muiden äitien!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaah. joku kivempi provo illaksi, kiitos!

Vierailija
2/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan pinta on täynnä hermoratoja ja niitä menee väkisin poikki leikkauksessa. Osalle jää ikuista tunnottomuutta, puutuneisuutta, särkyjä, kuten mulle. Lisäksi kohdussa on ikuisesti kasaan kursittu viilto (=arpi), joka ei sinne kuulu. Kohtu on heikompi arven ympärillä seuraavassa raskaudessa eikä välttämättä kestä normaalilla tavalla seuraavassa raskaudessa....jotain haittapuolia sektiosta mainiten....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän olet kateellinen :)

t. 2 sektiolla synnyttänyt ja kaikki paikat kunnossa

Vierailija
4/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä se kuinka sivistymätöntä naista tällä palstalla vuodesta toiseen pyöriikään. Kysellään loppuuko kuukautiset jos kohdun poistaa ( juu mitenhän olisi kun kerta kuukautisvuoto tulee kohdusta ja on kohdusta tulevaa verta/kohdun limakalvoa), ei tiedetä perusasioita raskaudesta/ synnytyksestä (esim se että se on se raskausaika kokonaisuudessaan mikä "löysyttää" paikkoja mm siksi että verisuonet laajenee, kohtu painaa alapäätä, hormonit jne.) ei synnyttäminen jne.

No, eihän sille mitään voi jos on lusikalla annettu, ei silloin voi kauhalla ammentaa.

Vierailija
5/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:02"]

[/quote]

No ei sulla kaikki paikat voi olla kunnossa, jos sektiolla synnytit. Vikaa on joko ala- tai yläpäässä.

Vierailija
6/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatie ja ehdottomasti tiukempi, kuin ennen synnytystä... Jumppaa, jumppaa...

Vierailija
7/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku se repeäminen ja elinikäinen inkontinenssi... on pelkona nyt.

ap

Vierailija
8/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sekin fakta tuntuu olevan monilla hämärän peitossa, että sektio on vauvalle(kin) huonompi tapa tulla maailmaan. Hän jää paitsi hyvistä bakteereista joita vauva saa vain alatiesynnytyksen myötä, hänen keuhkonsa eivät puristu ns kasaan ja tyhjene luonnollisesti lapsivedestä, hänen elimistönsä ei muodosta hyvää tekeviä stressihormoneja (juuu voi olla myös hyvää stressiä) jos hänet vain leikataan ja nostetaan vatsa-aukosta ulos jne.jne

-5-

Vierailija
9/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis synnyttänyt alateitse, seurauksena se, että en voinut istua kivutta kuukauteen ja seksi sattui vielä neljän-viiden kuukauden päästä.

ap

Vierailija
10/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:05"]

[/quote]

No ei sulla kaikki paikat voi olla kunnossa, jos sektiolla synnytit. Vikaa on joko ala- tai yläpäässä.

[/quote]

Siinäpä seuraava kateellinen! Mene sinä vaan jumppaamaan löysää tavaraasi, vaikka tuskin se mitään auttaa..

Vierailija
11/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Toisaalta etpä voi tietää sitäkään kuinka pahasti olisi voinut käydä sektiossa, se on aika massiivinen operaatio missä operoidaan usean lihaskerroksen läpi.

-5 jolla 2 alakautta syntynytä lasta ja ei episiotomioita, repeämiä tai mitään-

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:11"]

Olen siis synnyttänyt alateitse, seurauksena se, että en voinut istua kivutta kuukauteen ja seksi sattui vielä neljän-viiden kuukauden päästä.

ap

[/quote]

Vierailija
12/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus kuinka väsynyttä.

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Siinäpä seuraava kateellinen! Mene sinä vaan jumppaamaan löysää tavaraasi, vaikka tuskin se mitään auttaa..

[/quote]

Vierailija
13/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:07"]

Alatie ja ehdottomasti tiukempi, kuin ennen synnytystä... Jumppaa, jumppaa...

[/quote]

Miksi jumpata kun levähtäneen värkin saa tiukaksi kirurgisesti?

Vierailija
14/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset emättimessä alkaa kyllä jo raskausaikana.

Mä oon toista kertaa raskaana ja mulla oli kamala synnytys. Nyt oon jo - ihan turhaan - vähän alkanut miettiä tuota asiaa, eikä se sektiokaan tunnu kauhean houkuttelevalta vaihtoehdolta, päin vastoin.

Vierailija
15/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tottahan tuo oli! Ei sektiota minkään arvonnan seurauksena tehdä vaan siksi, että alatiesynnytys ei onnistu. Se ei onnistu joko fyysisten (alapää) tai psyykkisten (yläpää) vikojen takia. Sitten on virlä hätäsektio, siitä taitaa jäädä aika massiivinen arpi jolla tuskin kukaan viitsii ylpeillä.

Terv 6, jolla mikään ei venynyt eikä repeytynyt alatiesynnytyksessä, mutta lapsi sai hyvät lähtökohdat elämälleen.

Vierailija
16/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se todellakaan aina ole naisen vika jos sektiolla synnyttää! Esikoinen syntyi hätäsektiolla tarjontavirheen takia joka ei johtunu minusta... Ja edelleen tulee paha mieli jos jonkun mielestä sektio on helpompi tapa synnyttää koska niin se ei läheskään aina ole! 

Vierailija
17/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut 3 lasta sektiolla ja voin kertoa että vatsassani on tunto,alapää ei lörpsytä,kaikki kolme on olleet terveitä.Olen imettänyt jokaista puoli vuotta.Kaikki on olleet huippu helppoja vauvasta asti.Iät 14,12 ja 2 vuotta.

Vierailija
18/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:32"]

Olen saanut 3 lasta sektiolla ja voin kertoa että vatsassani on tunto,alapää ei lörpsytä,kaikki kolme on olleet terveitä.Olen imettänyt jokaista puoli vuotta.Kaikki on olleet huippu helppoja vauvasta asti.Iät 14,12 ja 2 vuotta.

[/quote]

No puoli vuottahan on tosi lyhyt (eli huono!) imetys joten ei kannata tulla keulimaan. :D

Vierailija
19/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tottahan tuo oli! Ei sektiota minkään arvonnan seurauksena tehdä vaan siksi, että alatiesynnytys ei onnistu. Se ei onnistu joko fyysisten (alapää) tai psyykkisten (yläpää) vikojen takia. Sitten on virlä hätäsektio, siitä taitaa jäädä aika massiivinen arpi jolla tuskin kukaan viitsii ylpeillä.

Terv 6, jolla mikään ei venynyt eikä repeytynyt alatiesynnytyksessä, mutta lapsi sai hyvät lähtökohdat elämälleen.

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta minä olen synnyttänyt täällä ulkomailla ja synnytystavan meillä saa valita. Ei siis tarvitse olla "vikaa" ylä- tai alapäässä, vaan itse saa päättää ja minä valitsin sektion.

Olen synnyttänyt 2 lasta sektiolla ja kaikki meni ihan hyvin, mitään jälkiseuraamuksia ei tullut minulle eikä lapsille.

Vierailija
20/25 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi apua, että ihan 4-5kk päästä seksi vielä sattui. Moni ei pysty harrastamaan seksiä lainkaan ensimmäiseen vuoteen. Mulla meni puolisen vuotta ennen kuin seksi alkoi olla edes etäisesti mukavaa - enkä edes revennyt vaan tehtiin eppari, johon laitettiin kolme tikkiä. Enkä minäkään pystynyt istumaan kunnolla noin kuukauteen, mutta mitä sitten? Kuukausi on aika lyhyt aika. Helpommin siitä alatiesynnytyksestä palautuu kuin sektiosta, noin niin kuin yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä