Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa aseksuaali?

Vierailija
13.09.2020 |

Miten reagoisit?

Mitä tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa aseksuaali?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei saa sanoa, niin mistään ei saa sanoa.

Vierailija
22/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän aseksuaalisuusvastaiset vanhemmat yrittäisivät "eheyttää" aseksuaalia lastaan?

No mun äiti ainakin koko ajan kyselee”mites tuo tyyppi, entäs tuo, tuossapa olisi komea vävypoika”, eli ei usko aseksuaalisuuten ja kuvittelee voivansa puskea mut yhteen miehen kanssa.😫🤢🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin että entäs sitten, oliko tässä joku isompikin tarina, koska seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä muille kuin hänelle itselleen ja mahdolliselle kumppanilleen.

Todennäköisesti iso osa vanhemmista, jotka tuon sanan kohtaavat eivät oikein tiedä mitä se tarkoittaa ja siksi reagoivat huonosti.

Vierailija
24/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän aseksuaalisuusvastaiset vanhemmat yrittäisivät "eheyttää" aseksuaalia lastaan?

No mun äiti ainakin koko ajan kyselee”mites tuo tyyppi, entäs tuo, tuossapa olisi komea vävypoika”, eli ei usko aseksuaalisuuten ja kuvittelee voivansa puskea mut yhteen miehen kanssa.😫🤢🤮

ai hitto kun on rankkaa eheyttämistä

Toivottavasti pikku lumihiutale selviää noista paineista

Vierailija
25/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mtiä hitsiä aseksuaalisuus kuuluu vanhemmille 😅

Kertooko joku lapsi: hei, äiskä mua ei muuten koskaan paneta.

No, kyllä monet aseksuaalit varmasti tuntevat itsensä epänormaaleiksi tässä maailmassa eivätkä taas monet ymmärrä sitä. Että kyllä se varmaan helpottaa, jos vanhemmille voi sen verran avautua, että tästä syystä ei välttämättä tule olemaan kumppania. Jotkut vanhemmathan ovat huolissaan, jos lapsi ei "löydä ketään". Eihän nyt heterous ja homouskaan tarkoita sitä että vanhemmille kerrotaan, "minä muuten kiihotun samasta / vastakkaisesta sukupuolesta".

Vierailija
26/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seurustelu tai kumppanyus liittyy kiihottumiseen? On olemassa järkiavioliittojakin. Ja joissain liitoissa seksi loppuu ja wletään ilman. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
27/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pitkät liittolaiset on aseksuaakeja tavallaan. Ei he tee mitään.

Vierailija
28/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä muutakaan voisin, kuin hyväksyä? Siis ihan oikeasti?

No mun vanhemmat eivät ” hyväksy asiaa”, ja mitä olen netissä lukenut muiden aseksuaaleiden kokemuksia, en ole ainoa.

Ap

Miten eivät hyväksy? Ikäsi? Komentavatko sinut nussimaan, palkkaavat maksullisia jne?

Vierailija
29/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä muutakaan voisin, kuin hyväksyä? Siis ihan oikeasti?

Älä tee mitään, yhtään mitään. Älä edes ajattele mitään.

Vierailija
30/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä monet aseksuaalit varmasti tuntevat itsensä epänormaaleiksi tässä maailmassa eivätkä taas monet ymmärrä sitä. Että kyllä se varmaan helpottaa, jos vanhemmille voi sen verran avautua, että tästä syystä ei välttämättä tule olemaan kumppania. Jotkut vanhemmathan ovat huolissaan, jos lapsi ei "löydä ketään". Eihän nyt heterous ja homouskaan tarkoita sitä että vanhemmille kerrotaan, "minä muuten kiihotun samasta / vastakkaisesta sukupuolesta".

En mä ainakaan tunne itseäni epänormaaliksi. Mua vaan ei kiinnosta seksi, samaten kuin ei kiinnosta urheilu tai politiikkakaan.

Vierailija
31/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vastaukseksi miksei koskaan ole seurustellut.

Ei siinä nyt yksityiskohtiin tarvitse mennä

Mitä se siihen liittyy?

Mulla on mies ja kaksi lasta ja olen aseksuaali.

Okei, no mä en oo näitä ”aseksuaaleja” jotka harrastavat seksiä.

Niin enpä ole parisuhteeseen päässyt.

Ja ihmettelyä on tullut.

No ei aseksuaalin tarvi juuri "seksiä harrastaa" vaikka perheen haluaisikin. Sen voi ottaa pelkkänä mekaanisena toimituksena tai käyttää inseminaatiota.

Kaksi aseksuaalia voi muodostaa varsin toimivan perheen.

Eipä niitä aseksuaaleja ukkeleita ole liikoja tarjolla. Sen lisäksi, että on aseksuaali pitäisi vielä olla hetero ja iso kynnyskysymys on vielä onko henkilö aromanttinen vai romanttinen. Sen liäksi arvopohja ja muut asiat, jotka normissakin liitossa ovat.. Etsiäpä se oma neula sieltä heinäsuovasta.

Vierailija
32/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni seksuaalisuus ei kuulu minulle millään tavalla. 

Vierailija
33/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saat olla aseksuaali, mutta jos huomaatkin olevasi demiseksuaali tai jotain muuta niin saa "vaihtaa". Liian nuorena ei kannata lukita itseään ikuisesti johonkin lokeroon.

Vierailija
34/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertojana on lapsi (alle 18-vuotias), niin pitäisin mahdollisena, että hänen mieltymyksensä muuttuu vielä moneen kertaan. Lapsi tuskin aivan varmuudella asiaa voi tietää. Sen sijaan, jos "lapsi" olisi kolmenkympin korvilla ja haluaisi jakaa itsestään tällaisen tiedon, niin hyväksyisin hänet sellaisena kuin on.  Siihen mennessä asia on hänelle jo varmaan aika selkeä. 

Toisten seksuaalisuus ei sinänsä kuulu muille (olipa jälkeläinen tai ei), mutta ainahan siitä voi keskustella.

Vierailija
35/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättyisin kovasti kun ovat kaikki vaikuttaneet helposti ihastuvat vastakkaiseen sukupuoleen jo melko pieninä. Ehkä miettisin mikä on aiheuttanut tuollaisen seksuaalisen mielenkiinnon muutoksen? Ei viihdy nahoissaan, masennus tms? Kokenut väkivaltaa, trauma, stressi? Toivoisin että yrittäisi parantaa elämänsä laatua jos ja tuskin olisi tyytyväinen

Eihän se sitä tarkoita ettei voisi ihastua. On myös romanttisia aseksuaaleja. Itse olen ihastunut elämässäni kymmeniä kertoja ja olen silti aseksuaali. Romanttinen sellainen. Tykkään läheisyydestä, mutta en seksistä.

Vierailija
36/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättyisin kovasti kun ovat kaikki vaikuttaneet helposti ihastuvat vastakkaiseen sukupuoleen jo melko pieninä. Ehkä miettisin mikä on aiheuttanut tuollaisen seksuaalisen mielenkiinnon muutoksen? Ei viihdy nahoissaan, masennus tms? Kokenut väkivaltaa, trauma, stressi? Toivoisin että yrittäisi parantaa elämänsä laatua jos ja tuskin olisi tyytyväinen

Näin suhtautuisit teiniin?

Vanhemmalla on kuules tehtävä.

Vierailija
37/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalit ovat sairaita siinä missä esim. vammaiset. Tämä on aivan luonnollista.

Vierailija
38/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin Jotain muuta: huojentunut. Tytöstä ei tarvitsisi olla huolissaan, koska pamahtaa maha pystyssä kotiin tai koska poikkis hakannut teholle tai kuinka nussinut itsensä lapsettomaksi. Pojan kohdalla ei taas tarvitsisi olla huolissaan kaiken maailman ruokkojen kerjääjistä, mikä johtaisi siihen, että poika muuttaisi takaisin kotiin elämään siivelläni.

Vierailija
39/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, onpa kamalaa. Kokeilepa sitä kun et voi lesbona esitellä naispuolista puolisoa vanhemmillesi sen pelossa että laittavat välit poikki. Hohhoi taas näitä LGBT-kerhoon pakolla änkeviä. 

Vierailija
40/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalit ovat sairaita siinä missä esim. vammaiset. Tämä on aivan luonnollista.

Annapas tulla kunnon perustelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän