Mitä tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa aseksuaali?
Kommentit (80)
Sovitaanko, että lapseni seksuaalisuus ei kiinnosta eikä sitä olekaan kunnes ehkä heidän ollessa vähintään 60v? Silloinkin sillä varauksella, että olenko hengissä. Seurustelevat, jos seurustelevat ja valitsemansa kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä muutakaan voisin, kuin hyväksyä? Siis ihan oikeasti?
No mun vanhemmat eivät ” hyväksy asiaa”, ja mitä olen netissä lukenut muiden aseksuaaleiden kokemuksia, en ole ainoa.
Ap
Miten vanhemmat muka "eivät hyväksy"? Aseksualisuus ei tarkoita sitä etteikö voisi ihastua ja jopa seurustella. Se, että et tahdo seurustella kenenkään kanssa ei ole mikään aseksuaalisuuden ilmentymä tai mikään erityinen seksuaalinen suuntautuminen. Moinet heterot ja homotkaan eivät tahdo seurustella erinäisistä henkilökohtaisista syistä. Aseksuaalisuus on vain sitä että ei koe tarvetta tai halua harrastaa seksiä kenenkään kanssa ja sitä taas en ymmärrä miksi vanhemmilta pitäisi saada "hyväksyntä" olla harrastamatta seksiä kun itse en ikinä kertoisi seksikokemuksistani omilleni :D
Kuulostat kaiken lisäksi teini-ikäiseltä, ja teinille on täysin normaalia kokea seksi ja seurustelu pelottavana ja inhottavana asiana. Se ei ole mikään merkki aseksuaalisuudesta. Ylipäätään neitsyen kokemattomuuteen liittyvä estyneisyys ja pelko tuntemattomasta ei ole mikään aseksuaalisuuden piirre vaan ihan normaali tapa suhtautua oli suuntautuminen sitten mikä tahansa.
No mitä ihmettä se seksin harrastaminen kenellekään kuuluu?! Kaikista vähiten omille vanhemmille. Kuten täällä todettu niin aseksuaali voi myös perustaa perheen ja vaikka harrastaa seksiäkin, ei se ole poissuljettua vaikkei aktiivisesti itse seksiä halua/tarvitse. Ihan sama kuin et minun ei tarvitse käydä elokuvissa mut voin joskus sinne mennä.
Terv. varmaankin-sit-aseksuaali joka ei oo vasta kuin aikuisiällä kuullut koko nimityksestä eikä ole koskaan kokenut tilaansa ongelmaksi
Olen aseksuaali enkä ole kertonut asiasta kenellekään. En ole koskaan halunnut ketään seksuaalisesti mutta romanttisessa mielessä kylläkin ilman seksiä. Minulle on yhtä vaikea ymmärtää seksuaalisia himoja kuin himokkaan minua joka ei halua. Siksi olenkin päättänyt etten kerro ellei kyseessä ole tuleva puoliso. N31
Minusta olisi hyvä asia. Lapset olisivat ainakin siveellisiä. Kun tulee lapsien tekemisen aika, niin kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa silloin.
Seksiä harrastamattomat ihmiset elävät pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän aseksuaalisuusvastaiset vanhemmat yrittäisivät "eheyttää" aseksuaalia lastaan?
No mun äiti ainakin koko ajan kyselee”mites tuo tyyppi, entäs tuo, tuossapa olisi komea vävypoika”, eli ei usko aseksuaalisuuten ja kuvittelee voivansa puskea mut yhteen miehen kanssa.😫🤢🤮
Jaa, onpa kamalaa. Kokeilepa sitä kun et voi lesbona esitellä naispuolista puolisoa vanhemmillesi sen pelossa että laittavat välit poikki. Hohhoi taas näitä LGBT-kerhoon pakolla änkeviä.
Hän vain vastasi minun kommenttiini eikä sanonut LGBT:stä mitään. Sinä sen aiheen tähän keskusteluun toit. Minusta näitä ei tarvitse edes verrata, jos niistä keskustellaan erikseen. Tietysti yleensä on vierastetumpaa olla homo- kuin aseksuaali, mutta tämä keskustelu liittyy aseksuaalisuuteen.
Seksin harrastamiseen menee aikaa, joka on pois muista asioista elämässä. Lisäksi kaikki turhat parisuhdesäädöt. Saa enemmän aikaiseksi, kun on yksin.
Siveellisistä lapsista saa olla ylpeitä, toisin kuin jostain jakorasioista.
Hyvin kuvailtu, että kyllä luonto ajaa tikanpojan puuhun, kun aika on. En olisi huolissani. Enemmän yliseksuaalisuus on sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Siveellisistä lapsista saa olla ylpeitä, toisin kuin jostain jakorasioista.
Totta. Olisin häpeissäni, jos varsinkin tyttäreni jakaisi estoitta kaikille. Parempi, että ei harrastaisi seksiä ollenkaan.
Suomalainen kulttuuri on ehkä maailman vapaamielisintä. Esimerkiksi Amerikassa on arvostettavaa, jos on siveä ja ei harrasta seksiä. Silloin on hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri on ehkä maailman vapaamielisintä. Esimerkiksi Amerikassa on arvostettavaa, jos on siveä ja ei harrasta seksiä. Silloin on hyvä ihminen.
Muuallakin maailmaa, esim. Arabimaat ja Etelä-Eurooppa. Afrikassa ja Aasiassa ei myöskään ihmetellä seksin harrastamattomuutta.
Ainoastaan Suomessa ja Pohjoismaissa seksittömyydessä on jotain kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut yksi amerikkalainen poikaystävä ja deittailimme monta kuukautta ilman puhettakaan seksistä. Miehen mielestä ei ollut mitenkään ihmeellistä, että olin lähemmäs kolmekymmentä ja neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Pahin äärilaita Suomessa suuttuu jos nainen tai mies ei harrasta seksiä tai ole millään tavoilla avoin kokeilemaan. Pyh. Kun ei kiinnosta seksi niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuallakin maailmaa, esim. Arabimaat ja Etelä-Eurooppa. Afrikassa ja Aasiassa ei myöskään ihmetellä seksin harrastamattomuutta.
Ainoastaan Suomessa ja Pohjoismaissa seksittömyydessä on jotain kummallista.
Arabimaissa lortot saatetaan kivittää ja jos maine menee, kukaan mies ei koske tikullakaan. Samoin muissakin maissa ei naapurustossa katsota hyvällä, jos on vastakkaista sukupuolta olevaa seuraa kylässä yksinäisellä miehellä tai naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Pahin äärilaita Suomessa suuttuu jos nainen tai mies ei harrasta seksiä tai ole millään tavoilla avoin kokeilemaan. Pyh. Kun ei kiinnosta seksi niin ei kiinnosta.
Minusta seksin harrastamattomuus on yhtä henkilökohtainen asia, kuin vaikka lapsettomuus. Kenellä nyt on mitäkin syitä.
Lapsi? Siis lapsen ikäinen? Lapsen ikäinen ei voi tuollaista mitenkään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan Suomessa ja Pohjoismaissa seksittömyydessä on jotain kummallista.Arabimaissa lortot saatetaan kivittää ja jos maine menee, kukaan mies ei koske tikullakaan. Samoin muissakin maissa ei naapurustossa katsota hyvällä, jos on vastakkaista sukupuolta olevaa seuraa kylässä yksinäisellä miehellä tai naisella.
Ei tarvitse mennä kuin niinkin lähelle kuin Saksaan, niin suhtautuminen on jo erilaista seksiin. Saatikka sitten katolisessa Italiassa tai Kreikassa. Aseksuaalit sopeutuvat paremmin kulttuuriin kuin kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan Suomessa ja Pohjoismaissa seksittömyydessä on jotain kummallista.Arabimaissa lortot saatetaan kivittää ja jos maine menee, kukaan mies ei koske tikullakaan. Samoin muissakin maissa ei naapurustossa katsota hyvällä, jos on vastakkaista sukupuolta olevaa seuraa kylässä yksinäisellä miehellä tai naisella.
Ei tarvitse mennä kuin niinkin lähelle kuin Saksaan, niin suhtautuminen on jo erilaista seksiin. Saatikka sitten katolisessa Italiassa tai Kreikassa. Aseksuaalit sopeutuvat paremmin kulttuuriin kuin kulttuuriin.
Melkein poikkeuksetta aseksuaalit voivat olla arvostettuja yhteisön jäseniä missä päin maailmaa vain, kun taas monien kanssa seksiä harrastavat eivät sitä ole. Miehillä tuo vielä menee, mutta ei naisilla. Vaikka voimaantuneet feministit kuinka koittaisivat kääntää viisaria, menee asenteiden muuttumiseen vielä vuosisatoja.
Jos lapseni Tai lapsenlapseni olisi aseksuaalinen, niin hän on. Jos haluaisi , niin keskustelisin aiheesta ja tukisin ,jos olisi tuen tarpeessa.
Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu toisen seksuaalisuus. Ei teistä kukaan mene lapsenne sänkyyn kyttäämää, mitä hän siellä tekee Ja kenen kanssa.
Vai onko teitä joku ollut kyttäämässä?
Tätä mieltä on mumma73v.