Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa aseksuaali?

Vierailija
13.09.2020 |

Miten reagoisit?

Mitä tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa aseksuaali?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulttuuri on ehkä maailman vapaamielisintä. Esimerkiksi Amerikassa on arvostettavaa, jos on siveä ja ei harrasta seksiä. Silloin on hyvä ihminen.

Minulla on ollut yksi amerikkalainen poikaystävä ja deittailimme monta kuukautta ilman puhettakaan seksistä. Miehen mielestä ei ollut mitenkään ihmeellistä, että olin lähemmäs kolmekymmentä ja neitsyt.

Oispa ihanaa jos Suomessakin vois deittailla noin pitkään ilman seksiä. Tuntuu että Suomessa on sellainen kulttuuri että on pakko mennä toisilla treffeillä sänkyyn tai muuten on outo. Siksi itse en deittaile ollenkaan, kun tuo ahdistaa.

Vierailija
62/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin teini-ikäisen lapsen kohdalla oikeasti helpottunut. Ei tarvitsisi pelätä teiniraskauksia ja muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi minua kiinnostaisi lapseni seksuaalisuuden yksityiskohdat?! Kunhan on onnellinen elämässään niin riittää minulle. Ihmisen seksuaalisuudessa muutenkin riittää vaiheita, yhdessä iässä ollaan yhtä ja toisessa toista. 

Vierailija
64/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa osalla ihmisistä menee aseksuaalisuuden määritelmä vähän sekaisin.  Aseksuaali ei tarvitse seksiä tai koe siihen samanlaista halua, kuin seksuaalinen (en oikein tiedä onko tämä korrekti puhetapa). Aseksuaalisuus ei tarkoita tunteettomuutta, aseksuaali voi ihastua ja rakastua tuntematta kuitenkaan ko. henkilöön SEKSUAALISTA vetoa. Aseksuaali voi olla homo tai hetero, bi tai pan, eli ihastuminen voi kohdistua mihin tahansa sukupuoleen.

Jotta asia muuttuisi vielä hämmentävämmäksi, aseksuaalisuudesta on erilaisia variaatioita ja jopa aseksuaalit tuntevat - uskokaa tai älkää - jokainen erilaisena omat rakkauden, koskettamisen, läheisyyden ja yhteisyyden tarpeensa. Toiset aseksuaalit voivat jopa harrastaa seksiä jos suhtautuminen ei ole torjuva, nautinto saattaa vain olla erilaista kuin seksuaalisilla.

Itse olen naimisissa oleva aseksuaali, mieheni on myös. Vanhempani eivät taida edes tietää asiasta tai ehkä tietävät, ei oikeastaan kuulu minulle eikä heille.

Eniten on rasittanut naisena se, että miesten tapailu on ollut todella vaikeaa. Nuorempana kun en ollut vielä ihan tajunnut omaa seksuaalisuuttani, suostuin helposti painostuksesta seksiin koska luulin että niin kuuluu tehdä. Osittain se oli kulttuurinen oletus ja kuvitelma siitä, että itsessäni on jotain vikaa, kun en halua. Monesti muuten kiinnostavat suhteet jäi aloittamattakin koska näin heti, että mies on minulle liian seksuaalinen.

Jos saan lapsia ikinä, niin mikä tahansa hänen seksuaalisuutensa onkaan, kerron hänelle että kaikkeen ei tarvitse suostua ja itseä pitää kunnioittaa, että hänen seksuaalisuutensa ei ole millään tavalla epänormaali ja että  jos hän ei jollekin kelpaa sellaisena kuin on, niin kannattaa etsiä joku, jolle kelpaa. Näin säästyy paljolta tuskalta elämässä.

Vierailija
65/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, ällöttää ajatella, että lapseni joskus harrastavat seksiä.

Vierailija
66/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä kiinnostaisi harrastaako lapseni seksiä? Ehkä jos on a-romantikko myös niin voi kertoa, että enpä tule ikinä saamaan puolisoa.

Vierailija
67/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulttuuri on ehkä maailman vapaamielisintä. Esimerkiksi Amerikassa on arvostettavaa, jos on siveä ja ei harrasta seksiä. Silloin on hyvä ihminen.

Amerikassa painetaan kakkoseen, että siveys säilyy.

Vierailija
68/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko aseksuaali? En jaksa googlata ja uusi termi minulle. En koe himoa enkä seksuaalisuutta miehiä kohtaan kuin kerran kuussa johtuen hormoneista mutta minä itse en halua seksiä, en halua maata kenenkään kanssa. Miehistä kuitenkin pidän ja olen hetero. En tee koskaan mitään tuona kertana kun kerran kuussa tekisi mieli jolloin olen hormonien valtaama. Olenko siis aseksuaali?

Vierailija
69/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko aseksuaali? En jaksa googlata ja uusi termi minulle. En koe himoa enkä seksuaalisuutta miehiä kohtaan kuin kerran kuussa johtuen hormoneista mutta minä itse en halua seksiä, en halua maata kenenkään kanssa. Miehistä kuitenkin pidän ja olen hetero. En tee koskaan mitään tuona kertana kun kerran kuussa tekisi mieli jolloin olen hormonien valtaama. Olenko siis aseksuaali?

Et, koska kuitenkin välillä sinua panettaa.

Vierailija
70/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et, koska kuitenkin välillä sinua panettaa.

En oikeasti halua mutta panetus johtuu hormoneista.

Vierailija
71/80 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tämäkin johtuu esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Sehän aiheuttaa alhaista libidoa ja kuten ylläoleva kirjoittaa niin ajoittainen panetuksensa johtuu ainoastaan hormoneista. Jos ne hormonit ei toimi ollenkaan niin sit ei varmaan panetakaan

Vierailija
72/80 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että jos hän olisi esim.13, saattaisin ajatella, että hän saattaa joskus muuttua. Mutten töksäyttäisi asiaa ihan noin suoraa hänelle. Eihän sillä olisi tämän hetken kannalta mitään merkitystä millainen hän aikanaan on.

Vierailija
73/80 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on jo sanonut mulle olevansa aseksuaali, sen jälkeen lesbo ja nyt hän kokee olevansa muunsukupuolinen eli ei sitten itsekään oikein tiedä onko lesbo jos on muunsukupuolinen. Mulle lapsi on kuitenkin aina ollut vaan mun rakas lapsi ja toivoisin, että hän olisi onnellinen. Tämä identiteetin etsiminen on ollut hänelle aika raskasta. Hän kuitenkin tietää, että me vanhemmat rakastamme häntä just sellaisena kuin hän on.

Vierailija
74/80 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aspergerpoikaa 17 ei kiinnosta seksi/tytöt/pojat. Keskittyy omiin mielenkiinnonkohteisiinsa, eikä ole tarvetta deittailulle. On siis mitä todennäköisemmin aseksuaali. Minulle asia on ilmanmuuta ok, pääasia että poika on onnellinen eikä turhaan vertaa itseään muihin.

Vierailija
75/80 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsenkaan ei tarvitse hyväksyä sellaista vanhempaa, joka ei tuollaista asiaa voi yrittää ymmärtää.

Vierailija
76/80 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä muutakaan voisin, kuin hyväksyä? Siis ihan oikeasti?

Pakko olla provo.

Vierailija
77/80 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsenkaan ei tarvitse hyväksyä sellaista vanhempaa, joka ei tuollaista asiaa voi yrittää ymmärtää.

Tässä on oikeastaan todella hyvä asenne!

Vierailija
78/80 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä, toteisin että selvä, ihan normaali olet ja jatketaan elämää. Ihan sama ku lapsi tulis kertoo ett hei, mul on hiukset.

Vierailija
79/80 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä ihan helvetin pettynyt ja vihainen koska en tiennyt minulla olevan lapsia. Tuntuisi että minulta olisi ryöstetty arvokkain aika elämässä.

Vierailija
80/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös aseksuaali, joten iloitsisin asiasta 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi