Lue keskustelun säännöt.
Vinkkejä itsetunnon nostattamiseen?
02.11.2013 |
Mikä vaikuttaa itsetuntoosi? Miten parisuhteessa huonoa itsetuntoa saa nostatettua? Kun toinen ei koskaan kehu ja vähättelee. Ero ei tule kyseeseen ainakaan ihan vielä lasten vuoksi. Asiallisia vinkkejä kaipaisin!
Kommentit (2)
Ja piti vielä sanoa, että kyllä lapsetkin aistivat huonon ilmapiirin kotona, eikä se ole muutenkaan hyväksi heidän kehitykselleen jos toinen vanhemmista jatkuvasti haukkuu/vähättelee toista lasten kuullen. Parempi kaksi onnellista kotia lapsilla, kuin yksi onneton.
En siis ap tiedä tarkemmin tilanteestasi, nämä olivat vain jotain ajatuksia.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vähätteleekö hän sinua usein? Jos kyse ei ole mistään pari kertaa sanotusta kommunikoinvirheestä, vaan tämä on jatkuvaa, niin tee itsellesi palvelus ja jätä se. Tuollainen parisuhde ei tule olemaan hyvä mielenterveydellesi ja tuskin hän jonain päivänä maagisesti muuttuu eri ihmiseksi.
Olin itse suhteessa, jossa mies jatkuvasti vähätteli minua. Suhde ei onneksi kestänyt kuin vajaa pari kuukautta, kunnes tajusin kunnioittaa itseäni sen verran, että jätin hänet. Hän sanoi asioita kuten, "Olet kyllä aika ruma, mutta onneksi olet älykäs" tai "Voisit kyllä vähän laihduttaa" "Älä nyt ainakaan enempää liho" Muutenkin ulkoinen olemukseni oli hänelle pakkomielle mitä piti lytätä jatkuvasti. Huvittavinta tässä on se, että olen hoikka ja monen mielestä söpön näköinen ja se mies oli 128kg painava tyyppi (hyvin lihava) joka ei ollut oikein menestynyt elämässään. En kertaakaan puhunut hänen painostaan, tai haukkunut häntä kun ei päässyt neljännelläkään kerralla kauppatieteelliseen joten en tiedä mistä hänelle nuo defenssit tulivat. Ehkä hän oli vain sellainen ihmistyyppi, joka saa nautintoa siitä kun saavat aiheuttaa pahaa oloa ja alistaa.
Mieti ap, että saatko suhteesta tarpeeksi positiivista energiaa vai onko suhde sellainen energiasyöppä joka tekee sinulle pahan olon? Tsemppiä sinulle, ap!