Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät naiset, hankkikaa ne lapset nuorina, ENNEN työelämää!

Vierailija
02.11.2013 |

Jos olette vakituisessa suhteessa opiskeluajallanne, kannattaa lastensaanti ajoittaa oikeasti siihen valmistumisen jälkeiselle ajalle. Sen jälkeen hakeudutte töihin ja teette työnantajalle selväksi, että lisää lapsia ei ole tulossa, ne on jo tehty.

Paras aika lapsille olisi opiskeluaika, koulu on paljon joustavampi lapsipoissaoloihin ja he eivät menetä rahaa takiasi. Nuorena myös jaksaa paremmin.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon ole yhtä oikeaa ratkaisua, mutta pääsääntöisesti olen tyystin eri mieltä kuin ap. Minusta opiskelijaperheen tuloilla ei ole hyvä hankkia lapsia eikä normaalisti opskeluja voi suorittaa lastenhoidon ohella ilman että se vaikuttaisi lapsiin. Toki jos perheessä toinen ansaitsee riittävästi, ei asiassa ole ongelmaa.

Lapseni hyvän kaverin mummola on naapurissamme. Kaverin äiti opiskelee, isä on opikelujen ohella töissä ja lapsi on hoidossa veljensä ja siskonsa kanssa mummolassa lähes joka päivä, erityisesti iltaisin. Se, että voi tarjota 2-vuotiaalle kotipäiviä, on hyvä juttu mutta ei tuo minusta ole mitään lastenhoitoa ja opintoja siinä sivussa vaan päätoimista opiskelua. Lisäksi isommat sisarukset kaipaavat puuha ja tekemistä ja pitävät meiän pihaamme lähes paratiisina, kun löytyy polkupyöriä, potkulautoja, pihaliituja, majaa yms. Näillä lapsilla ei ole harrastuksia eikä kerhoja eivätkä he käy vanhempiensa kanss missään lähipuistoa kaumpana. Ei ole rahaa, kertoo naapurini, joka ostaa lapsille vaatteita ja vie kesäisin Korkeasaareen. Onneksi tytär kohta valmistuu mutta on jo väläytellyt talonrakennusprojektia. Ja 6v ja 5v saa sitten koululaisinakin elää rakkauden ja mummon hankintojen avulla.

Kyllä se lapsi tarvitsee monenmoista. Kekseliäs löytää lapselle virikkeitä ja puuhaa lähes ilmaiseksi, mutta jostain syystä nämä kesken opintojensa lapsia hankkivat eivät tunnu olevan kovin kekseliäitä. Jos eskarilainen ei osaa pyöräillä, luistella eikä uida eikä häneltä löydy näitä varusteita, niin ollaan mielestäni tilanteessa, johon lapsia ei olisi saanut hankkia. 

Koululaiset tarvitsevat vielä enemmän. Pitäisi olla varaa vaatteisiin, urheiluvälineisiin, harrastuksiin, ehkä omaan kännykkäänkin. Vanhempien pitäisi oikeati yrittää hiukan ennustaa tulevaisuuttakin, koska se lapsi ei ole ilmainen eikä se rakkaus pelkästään riitä. Rahaa pitäisi olla vähän säästössä ja jotain säännöllisiä tuloja, kun sen lapsi päätetään hankkia.

Vierailija
2/74 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taaskaan ei puhuta mitään miehen roolista perhe-elämässä? Lapset eivät ole vain naisen lapsia, miehelläkin on oikeus ja velvollisuus hoitaa lapsiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin valmistun ammattikorkeakoulusta 27-vuotiaana. Ajattelin kyllä ehdottomasti olla valmistumisen jälkeen työelämässä muutaman vuoden, koska lasten kanssa kotona ollessa ne taidot ja tiedot mitä koulusta saan, unohtuu aika äkkiä. Paljon parempi uran kannalta päästä heti valmistumisen jälkeen harjoittelemaan ja vahvistamaan taitoja työelämässä. Lasten saanti ajoittuu sitten kolmenkympin hujakoille ja paremmalle puolelle, jos vaan siihenkään mennessä oon löytänyt miestä itselleni.

Vierailija
4/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap on siis 32-vuotias mies, lapseton yrittäjä ja näin tulee olemaankin koska vaimoni ei halunnut niitä lapsia silloin kun niiden aika oli.

Vierailija
5/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen samaa mieltä, ja teinkin nyt lapsen kesken opiskelujen. Toisaalta nyt kun lapsi on jo olemassa niin on alkanut vähän ahdistaa, että ei ole sitä työpaikkaa mihin palata. Miten opiskelut tulevat sujumaan jne.

Vierailija
6/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mahdollista ITSE lapsia elättää, niin niitä ei ole moraalisesti oikein tehdä, yleensä yhteiskunta joutuu elättämään nämä tämmöiset lapset ja heidän vanhempansa.

Vierailija
7/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, että ois vaan pitänyt hankkiutua jollekin raskaaksi, joku ois tullut tahtomattaan isäksi. Ei. Itse odotin siihen, että löysin miehen, jonka kanssa saan perustaa perheen.

Vierailija
8/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhe, ehhe, ap on elämästä vieraantunut. Ai työnantajia vartenko niitä lapsia tehdään? Tiesitkö, että opiskelijat ovat niin nuoria, että harvalla on edes puolisoa saati että puoliso haluaisi vielä lapsia. Ammattikoulusta valmistutaan 18-19-vuotiaana, amk-tutkinto on plakkarissa 22-23-vuotiaana ja yliopistotutkintokin noin 24-25-vuotiaana, jos ei aikaa tuhlaa välivuosiin. Kuinka monella tuon ikäisellä on puoliso tai edes halua saada lapsia?

Vierailija
9/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 11:54"]

Jos ei ole mahdollista ITSE lapsia elättää, niin niitä ei ole moraalisesti oikein tehdä, yleensä yhteiskunta joutuu elättämään nämä tämmöiset lapset ja heidän vanhempansa.

[/quote]

Kyllähän opintotuki ja lapsilisät juoksevat opiskelijallakin. Ja käyhän mieskin töissä, sillä ei hänen tarvitse työelämään siirtymistä lapsen takia viivyttää.

Vierailija
10/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eri mieltä. Lapset sitten vasta kun on tukevasti työelämässä ja on jo hankittu vakaat näytöt ja kokemustakin pari vuotta. Ainakin liike-elämässä. Pahinta on nämä yli 30v jolla ei mitään oikeaa kokemusta ja 2 alle kouluikäistä lasta. Palkkatoiveet on kovat, töiden tekoa ajaa lasten tarhat, harrastukset ja sairastelut. Sitten ihmetellään kun tuli "lasikatto". Ei tullut kattoa vaan se että ei silloin tehnyt niitä näyttöjä kun ei vielä lapset rajoittanut ja on hiron paljon vaikeampaa sitten kun on tusina muutakin prioriteettia.

Vierailija
11/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 11:55"]

Ehhe, ehhe, ap on elämästä vieraantunut. Ai työnantajia vartenko niitä lapsia tehdään? Tiesitkö, että opiskelijat ovat niin nuoria, että harvalla on edes puolisoa saati että puoliso haluaisi vielä lapsia. Ammattikoulusta valmistutaan 18-19-vuotiaana, amk-tutkinto on plakkarissa 22-23-vuotiaana ja yliopistotutkintokin noin 24-25-vuotiaana, jos ei aikaa tuhlaa välivuosiin. Kuinka monella tuon ikäisellä on puoliso tai edes halua saada lapsia?

[/quote]

Mistä lähtien 22-25-vuotias on ollut liian nuori äidiksi? Tuossahan lähennellään jo kolmeakymppia, kyllä viimeistään 25-vuotiaana tulee lapset tehdä.

Vierailija
12/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaatimuksiin kuuluu, että naisella pitäisi olla opiskeluaikanaan työssäkäyvä mies. Noh, meillä opiskeltiin samaan aikaan eikä miehellä ollut yhtään sen enempää tuloja kuin minullakaan. Olin vieläpä harvinaisuus, kun minulla oli mies, useimmat löytävät puolison vasta myöhemmin. Mielestäni opintotuella ei myöskään elä, joten olisi vastuutonta tehdä lapsia jos ei pysty elättämään edes itseään.

Vierailija
13/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap työnhakijan pitäisi tehdä selväksi, ettei lisää lapsia tule? Itse olen miettinyt asiaa siltä kantilta, että en aio koskaan hankkia lapsia. Olen miettinyt, onko työnhakuni sen takia tällä hetkellä erityisen vaikeaa, koska olen 28-vuotias lapseton nainen. Joo, tiedän että on lama, mutta silti ihmettelen, että 24-vuotiaana sain vähemmällä kokemuksella haastattelukutsuja ja töitä, nyt en pääse edes haastatteluun. Voiko hakemukseen mitenkään hienovaraisesti kirjoittaa, että äitiyslomalle en iästäni huolimatta ole jäämässä?

Vierailija
14/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 11:51"]

ja ap on siis 32-vuotias mies, lapseton yrittäjä ja näin tulee olemaankin koska vaimoni ei halunnut niitä lapsia silloin kun niiden aika oli.

[/quote]

Siis sinäkö et halua lapsia vai mikä on?

Lapset ja opiskelu on vaikea yhdistelmä. Nykyihmiset ei tahdo selvitä edes kahden lapsen hoitamisesta samaan aikaan, miten sitten vielä opiskelut siihen samaan?  Lisäksi vielä taloudelliset huolet siihen päälle - ei kuulosta hyvältä alkuunkaan.

Vierailija
15/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 25-vuotiaana lapsia? Ap on huonoin provo ikinä.

Vierailija
16/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllähän opintotuki ja lapsilisät juoksevat opiskelijallakin. Ja käyhän mieskin töissä, sillä ei hänen tarvitse työelämään siirtymistä lapsen takia viivyttää.

[/quote]

Paitsi jos mies on opiskelija myös.

Vierailija
17/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Paitsi jos mies on opiskelija myös.

Vierailija
18/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvalla on vielä tuossa vaiheessa sitä vakaata parisuhdetta, saati kumppania, joka oikeasti haluaisi vaihtaa opiskelijaelämän paskavaippojen vaihtamiseen! 

Ja kyllä mun tuttuni ainakin katuvat, että eikö olisi voinut paria vuotta odottaa. Rahat niin tiukilla, että joutuvat sukulaisilta lainaamaan jatkuvasti eikä se gradun kirjoittaminen äippälomalla ollutkaan niin helppo juttu. 

Vierailija
19/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä minulle nuori mies joka haluaa isäksi alle 25-vuotiaana ja mahdollisesti vielä opiskelevana. Harvassa ovat, voin kertoa.

Vierailija
20/74 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 11:51"]

[/quote]

Et ilmeisesti edes halunnut lapsia ja keksit tästä tekosyyn. Useimmat naiset odottavat vuosia ja vuosia, että mies on vihdoinkin valmis lapsentekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi