Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden peruskulutus tuntuu olevan tosi pieni? +laihdutusongelmat

Vierailija
13.09.2020 |

Olen yrittänyt laihduttaa nyt useamman vuoden. Olen aina syönyt terveellisesti ja monipuolisesti, mutta asuessani jonkin aikaa ulkomailla söin paljon ulkona tai erilaisissa tapahtumissa ja lihoin nopeasti 10kg. Olen kokeillut kaikenlaisia dieettejä/elämänmuutoksia, niistä pitkäkestoisimpana vhh (puolisen vuotta, jonka jälkeen rennommin hyväkarppaillen) ja pätkäpaastoilu 2,5 vuoden ajan järjestyksellä 16/8, 18/6, OMAD (omadia n.vuoden ajan). Jokaisen muutoksen kohdalla paino yleensä alussa tipahtanut 1-1,5 kg, jonka jälkeen se alkaa junnaamaan ja lopulta nousee takaisin siihen "normaaliin ", mikä itselläni on 72kg. Pituus 162cm.

4kk sitten kyllästyin ja otin itselleni PT:n ruokavalion. Alussa ruokavaliossa oli 1300kcal ja kun tulosta ei tullut laskettiin kalorimääriä aina 100kcal kerrallaan. Tällä hetkellä, eli viimeisen 1,5 kuukauden ajan, 1000-1100 kcal. Punnitsen kaiken, enkä syö ulkona. Aktiivisuusrannekkeen mukaan kulutan treenistä riippuen 250-400 kcal muutaman kerran viikossa+kävelyt joita en mittaa. Mutta paino ei tosiaan tipu.

Kokemuksesta tiedän, että laihdun vain 800-900kcal (joka on mielestäni aikuiselle liian vähän ja epäilen, että en saa kaikkia ravintoaineita sillä kalorimäärällä). Jaksan tuollaista pari viikkoa, jonka jälkeen sorrun ja syön niin paljon ruokaa kuin pystyn useamman päivän putkeen. Sen takia en haluaisi enää laskea kaloreita alle tuhannen, mutta koen että kehoni aina vain sopeutuu maltillisempaan kalorimäärätiputukseen ja todistetusti pystyn syömään päivittäin 1000-1400kcal ilman, että painoni nousee tai laskee. Alle tonnin kaloreilla en myöskään jaksa oikein liikkua.
Pt ei halua myöskään enää laskea kaloreita alemmas. Nyt siirrytty vähän ketompaan suuntaan, mutta vähärasvaisemmin, koska muuten kalorimäärät ovat minulle liian suuret (aikaisempi kokemus vhh:sta). Kahvakuula on tulossa kotiin, muuten en oikein ehdi treenien määrää enää lisäämään.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai jotain vinkkejä miten voisi "herätellä" kroppaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 8viikkoa.fi-ohjelmaa. :)

Kolmas viikko takana, -6 kg.

Vierailija
22/25 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet sotkenut aineenvaihduntasi täysin tuollaisilla nälkäkuureilla. Syö 4kk tavallista ruokaa, ei mitään ketohommia vaan normaalia hiilaria, proteiinia, rasvaa n. 1800kcal/vrk ja katso mitä tapahtuu. Paino nousee varmasti aluksi, mutta ei kaurapuurolla, vähärasvaisella lihalla, hyvällä öljyllä, täysjyväpastalla jne. kukaan liho tolkuttomasti, jos ei ole sairautta. Kun syöt kunnolla, jaksat treenata, nukut hyvin ja saat kehosi käyntiin. Treeniksi salilla käyntiä ja aerobista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa vielä. Miksi tuo 72kg olisi niin kamala paino? Onhan se toki taulukoiden mukaan ylipainoa, mutta minkänäköinen sun keho on? Treenaa, hanki lihaksia ja tee 72kg painavasta kehostasi kivan näköinen!

Vierailija
24/25 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika samassa tilanteessa kuin sinä. Sitten meni hermot kituuttamiseen ja päätin alkaa syödä. Paino nousi kuukaudessa 4,4 kiloa, mutta sen jälkeen se alkoi hiljalleen laskea. Kävi just kuten tuossa edellä sanottiin. Söin tavallista ruokaa ja kävin salilla 4 kertaa viikossa. Tulos 9kk jälkeen: paino 1 kg vähemmän kuin aloittaessa, mutta kroppa huomattavasti pienempi ja tiiviimpi. Olen saanut lihaksia!

Ihan sama vaikka mulla on 8kg normaalipainon ylärajaan. Näin jatkan hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
25/25 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta. Jos jatkat noin vähillä kaloreilla, aineenvaihdunta hidastuu edelleen! Kokeile pidempiä paastoja. Paasto kiihdyttää aineenvaihduntaa, vähäinen syöminen lamaa sitä. Kun syöt, syö kunnolla ketohenkisesti. Jos olet ketoosissa, paasto helpottuu. Lukemani mukaan 36 tunnin paasto sulattaa rasvaa jo tehokkaasti. Paasto ei näännytä, jatkuva panttaaminen taas on pahinta mitä voi tehdä keholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan