Iltasanomien sivuilla Patria mainostaa lentäjäkoulutusta - Euroopassa on tällä hetkellä 15 000 työtöntä lentäjää joilta löytyy työkokemusta
Tämän lisäksi on joukko työttömiä lentäjiä jotka eivät ole lentäneet päivääkään työkseen. Tällä hetkellä osa eurooppalaisista lentoyhtiöistä tarjoaa töitä ilman palkkaa 65 000 euron maksua vastaan.
Tämä Patrian koulutus maksaa 124 000 euroa. 190 000 eurolla pääsisit siis lentämään ilmaiseksi lentoyhtiölle ja työpaikasta tämän jälkeen ei olisi mitään takuuta. Kuulostaako hyvältä suunnitelmalta?
Kommentit (21)
Ei siis MITÄÄN järkeä opiskella juuri nyt lentäjäksi. Sääliksi oikein käy niitä hölmöjä, jotka sinne menisivät.
Täysin vastuutonta mainontaa. Hyi Sanoma!
Jep, eilen tuli telkkarista myös mainos lentäjäkoulusta ja ajattelin ihan samaa!
190000 € koulutuksesta? Tota luokkaahan jenkeissä maksaa opiskelu eikä mitään takeita työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
190000 € koulutuksesta? Tota luokkaahan jenkeissä maksaa opiskelu eikä mitään takeita työpaikasta.
124 000
Vierailija kirjoitti:
Joo, mua nauratti kans tämä.
https://www.maf.fi/opi-lentamaan/
mikä siinä?
Lentävät pikkukoneilla yksitellen ja tarvii vaan enemmän lentäjiä:-D
Kannattaa miettiä mikä on tilanne sitten kun on valmistunut. Ja laskea siihen lisää pari kolme vuotta. Sen aikaa vastavalmistuneet lentäjät kai joutuu muutenkin odottelemaan vuoroaan?
Kiinnostaako yliopistoja huuhaamaisterin työnsaanti vai valtiontuet. Lentäjäkoulutus ei ole ainoa nyt turha koulutus.
Milloinkohan tulee lentäjien kämppiä pakkomyynteihin? Jos hinta on oikea, minulla on rahat.
eiköhän parin vuoden päästä taas lennetä aivan entiseen malliin
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan tulee lentäjien kämppiä pakkomyynteihin? Jos hinta on oikea, minulla on rahat.
jos hinta on oikea, niin varmasti on muitakin ostajia jonossa, joten ei kannata dotella että saisit ostaa edulliseti asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä mikä on tilanne sitten kun on valmistunut. Ja laskea siihen lisää pari kolme vuotta. Sen aikaa vastavalmistuneet lentäjät kai joutuu muutenkin odottelemaan vuoroaan?
Tilanne on se, että meillä on silloin vähemmän lentoyhtiöitä kuin v. 2019 ja osa näistä nykyään työttöminä olevista lentäjistä on edelleen vailla töitä.
Suomessa tarvitaan tulevaisuudessa lisää lentäjiä yksityiskoneille.
- Vihreät.
Mun omatunto ei antaisi mun alkaa lentäjäksi koska ilmastonmuutos.
Mahtaako lentoliikenne koskaan palautua huippuaikojensa lukemiin.
Patria on puolustusvoimien alihankkija, joten miksi sen pitäisi olla kiinnostunut muun Euroopan työttömistä lentäjistä? Kriisitilanteessa noiden muunmaalaisten lojaliteettiin ei ole luottamista.
Joo, mua nauratti kans tämä.