Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko järkevää laihduttaa niin, että paastoaisi 1-2 päivää viikossa?

Vierailija
13.09.2020 |

Muina päivinä söisi normaalisti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat paastoamisella? Vesipaastoa? Suosittelen mielummin syömään joka päivä terveellisesti mutta niukasti. Jokapäiväinen liikunta on myös tärkeää.

Vierailija
2/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat paastoamisella? Vesipaastoa? Suosittelen mielummin syömään joka päivä terveellisesti mutta niukasti. Jokapäiväinen liikunta on myös tärkeää.

Niin. Pelkkää vettä koko päivän ajan. Seuraavana päivänä sitten söisi n. kulutuksen verran.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastohan toimii juuri noin, joillekin sopii ja joillekin ei.

Vierailija
4/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 10 kg painoa pois 5:2 menetelmällä. Kahtena päivänä viikossa syödään 500 kcal ja muina viitenä päivänä syödään mitä huvittaa. Minulla tuo toimi ihan hyvin, kaikille ei tietenkään sovi.

Vierailija
5/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hidasta ois laihtua noin jos muut päivät ei olisi yhtään miinuskaloreita. 

Vierailija
6/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hidasta ois laihtua noin jos muut päivät ei olisi yhtään miinuskaloreita. 

Miten niin? Tuostahan tulee 2000 kcal päiväkulutuksella 2000-4000 kcal vaje per viikko.

Ap

Vierailija
7/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kokeile ja kerro tuntemukset.

Vierailija
8/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sinulle helpompaa noin, niin mikä ettei!

Ei ihminen ole kehittynyt syömään joka päivä 1891 kcal. Ravinnonsaannin vaihtelu on ollut normaalia.

Vierailija
9/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko paastonnut aiemmin? Jos et, niin helpompi tapa lähteä liikkeelle saattaisi olla 16/8 -paasto, eli joka päivä paastoat 16 tuntia ja syöt päivän ateriat 8 tunnin ruokailuikkunan sisällä. Täällä on aiheesta pitkä ketju, jos haluat lisää vinkkejä. Sitä voit toki sitten lähteä muokkaamaan 5:2 -muotoon, kun paastoaminen alkaa tuntua luontevalta.

Vierailija
10/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen vihainen jos en syö vähään aikaan eli toivottavasti olet sinkku jos yrität tuota.

Vierailija
11/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa 5/2 ja 16/8.

Sama ei sovi kaikille, eli joillakin liian pitkä tauko syömisessä kostautuu ahmimisella, ja silloin 16/8 käy paremmin.

Joillekin taas pidempi paasto toimii paremmin.

Itse olen 16/8-linjalla ja tämä sopii loistavasti. Laihtumisen vauhti on minulla paljon hitaampi kuin monilla muilla iästä johtuen, mutta paino silti putoaa.

Vierailija
12/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ihmiset on aivan solmussa syömisen kanssa ja lihovat entisestään, kun tässäkin ketjussä 9/10 neuvosta on täysin perseestä ja vahingollisia ihmisille.

Ensinnäkin ap, ei todellakaan mitään vesipaastoa. Ei missään nimessä. Tuossa 5:2 paastossa noina paastopäivinä syödään 500kcal, ja se on ihan ehdoton minimi.

jos et syö yhtään mitään, tulet merkittävästi todennäköisemmin seuraavana päivänä syömään yli oman tarpeesi, koska nälkä on ollut aivan liian kova. Verensokeri heittelee tolla tavalla liikaa, ja todennäköisesti et pysty paastopäivinä tekemään oikein mitään.

Tuo 16:8 on ihan järkevä paastomalli.

Mutta noin muuten kannattaa ylipäätään keskittyä LAADUKKAASEEN syömiseen minkään helvetin niukan syömisen sijaan. Jos olet jatkuvasti nälässä ja vitutuksessa, on jälleen merkittävästi todennäköisempää että epäonnistut. Jos sen sijaan syöt hyvää laadukasta ruokaa säännöllisesti, panostat kasvisten osuuteen jne. niin tulosta saattaa jopa tulla.

Vierailija
13/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii erinomaisen hyvin. Monet niin tekevätkin ja saa hyviä tuloksia. Lueppa Jason Fungin kirjoja tai kuuntele youtubesta.

Vierailija
14/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaasto on erinomainen. Siinä kroppa lepää, inskat laskee, verensokeri tasaantuu, rasva palaa, kroppa alkaa korjata vaurioituneita soluja yms. Missään 500 kalorin kituuttamisessa näin ei käy. 500 kaloria EI OLE PAASTOA. Vesipaasto voi vaatia harjoittelua mutta pian se alkaa sujua eikä tuota enää mitään vaikeuksia.

Täällä ollaan NIIIIIIN pihalla vesipaastosta kuin olla ja voi.

Vierailija
15/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastin ennen kaljapaastoa ja se oli laihduttava. Eli joka viikko pe ja la vietin kaljotellen ja joskus nautin myös väkevämpiä. Mitään ruokaa en syönyt tänä aikana, sitten su vetäisin pizzaa ym krapulamättöä ja viikolla söin normaalisti. Laihduin alipainoiseksi muutamassa kuukaudessa.

En kuitenkaan suosittele, tuli liikaa muita ongelmia eikä se oikeastaan ole edes hauskaa elämää.

Vierailija
16/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastolla siis. Toki, jos olet terve eikä sinulla ole esim diabetestä. Kannattaa perehtyä asiaan lukemalla kirjoja ja sivustoja, ja miettimällä valmiiksi haluaako jatkaa sillä ruokavaliolla myös ylläpitoa vai onko tämä sinulle vain "laihdutuskeino".

Vierailija
17/17 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parhaillaan ADF-ruokavaliolla eli syön vain joka toinen päivä ja vesipaastoan joka toinen. Toimii loistavasti itselläni enkä laske kaloreita ollenkaan. Olen laihtunut koska ennen kesää liian pienet vanhat vaatteet menevät nyt helposti kiinni ja hihoissa on löysää ym. Aiemmin elin OMD-metodilla eli söin kerran päivässä ja sillä pysyin tosi terveenä ja normaalipainossa. Todennäköisesti palaan siihen kun olen takaisin normaalipainossani.

Olen laihduttanut kerran aiemmin enkä ollut miettinyt miten ja mikä olisi loppuelämän ruokavalio. Erinäisten kiireiden takia ruokavalio sitten meni todella epäterveelliseksi ja lihoin takaisin. Silloin ekalla kertaa laihdutin noin vuodessa syömällä erittäin terveellisesti, en syönyt esim. kertaakaan mitään herkkuja. En jouluna, en pääsiäisenä jne vaan söin vain sitä "omaa ruokaa". Tämä pätkäpaasto on sosiaalisesti armollisempi. Toisaalta, sinä päätät mitä syöt. Eikä ympäristö tai muiden mielipiteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän