Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Kertoisitteko kaverillenne, että hänellä taitaa olla masennus?
01.11.2013 |
Kaverilla on oikeasti klassiset masennuksen oireet (yksi sukulainen on vaikeasti masentunut eli tunnistan oireet) ja olen miettinyt, että pitäisikö kaverille mainita "ohi mennen" asiasta vai antaa asian olla.
Kaveri esim. laittaa usein Facebookkiin, että heräsinpäs tässä äsken (ja kello on tyyliin 17.00 tms.) ja jos joku laittaa kommentin, että voi kun mäkin voisin nukkua päikkärit noin myöhään tms. niin vastaus on, että mitkä päikkärit?? Mä heräsin just ja syön AAMUPALAA tms.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kaverisi on ilmeisesti kova nukkumaan viikonloppuisin? Onko hän vielä nuorikin vielä? Monella nuorella ihmisellä päivärytmi voi keikahtaa päälaelleen, kun yöllä on kiva valvoskella ja touhuta kaikenlaista. Sitten tulee mentyä myöhään nukkumaan. Mun pojat ovat tuollaisia.
Tuo ei siis pelkästään riitä masennusdiagnoosin saamiseen. Mitkä ovat ne muut oireet?
P.S. Jos huomaan ystävälläni masennuksen oireita, todennäköisesti kehotan menemään lääkäriin. Muutenkin kannatan kavereista huolehtimista, sillä olisin itsekin kaivannut itselleni samanlaista. Itse tajusin oman masennukseni vakavuuden melko pitkän ajan kuluttua.