Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinussa virtaisi romaniverta, salaisitko asian?

Vierailija
01.11.2013 |

kerropa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen romanien verta, en salaisi. Mutta nuo Itä-Euroopan kiertolaiset.... :( En pystyisi edes elämään asian kanssa.

Vierailija
2/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse hävetä enää nykyaikana.Suomen presidenteistä Kyösti Kalliollakin on romaniverta suvussaan.

Vierailija
4/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jotenkin näkyisi, peittelisin sitä lähes varmasti.. Pukeutumisella, hiusten värjäyksellä jne. Itseni muuttaisin. Valitettavasti näin tekisin.

Vierailija
5/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ! olisin ylpeä. Enpähän ois sitten sisässiitoinen kantasuomalainen.

Vierailija
6/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä salaisinko, mutta hävettäisi kyllä, kun joutuu katselemaan niiden kohellusta päivittäin.

Vierailija
7/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteet ihmisillä on sellaiset, että kyllä salaisin. En haluaisi, että kuviteltaisiin heti varkaaksi ja ties miksi kieroilijaksi suvun takia.

Vierailija
8/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeäisi enkä peittelisi. Romanit ovat todella kaunista kansaa, siis Suomen romanit. He ovat oikeastaan aika paljon arabien näköisiä.

Romanien kulttuurista en pidä, mutta ei siinä olisi pakko elää. 

Vierailija
9/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että minussa olisi romaniverta, koska silloin olisin paremman näköinen kuin nyt.

Vierailija
10/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on huhua muttei tietoa, että äitini isoäidin isä saattaisi olla romani. Yleensä puhutaan, että kyseessä oli jokin tuntematon ulkomainen merimies (rannikkokaupunki), mutta tämä avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi oli niin tumma, että suvussa on vitsailtu myös mustalaisuusmahdollisuudesta.

Miehelleni olen itsekin vitsaillut mustalaisveren mahdollisuudesta, mutta vaikka kyseessä on niin monen sukupolven takainen asia, niin en silti viitsi vitsailla siitä laajemmalle piirille. Voi kuulostaa säälittävältä, mutta se on totuus.

Vierailija
11/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin ainakin salata.

Vierailija
12/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sille enää voisi jos edes pitäisi. Höh, teinit taas höpöttää. 

Vierailija
13/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en salaile.päinvastoin.olen kertonut ylpenä kaikille,että olen 1/8 osaa romani

Vierailija
14/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, meillä on suvussa jonkun mutkan kautta tullut romaniverta geeneihin... Siis tosi kauan aikaa sitten. Mitä siinä on häpeämistä, olen vaan tyytyväinen, kun itsessänikin on siihen viittaavia kasvonpiirteitä, vaikken olekaan tumma. 

Vierailija
15/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä. Ihan ekaksi menisin hakemaan kELAlta eläkkeen ja hamerahat, sitten menisin kauppaan halvoille hameostoksille, loppuillan viettäisin vaikka tapaamalla muita romaneja raviradalla.

Vierailija
16/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä ainakaan esille toisi, en halua että minut samastettaisiin varkaisiin.

Vierailija
17/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Olisi kiva tietää mitä "verta" minussa virtaa ;)

Olisin paljon mielummin jotain eksoottisista alkuperää kuin mökin miinan ja matin jälkeläinen.

Ehkä minussa on ripaus brittiä tai irkkua tai viikinkiä koska minulla on punaiset hiukset ;)

Vierailija
18/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on ja tieto on varma mutten ole sitä juuri repostellut. Piirteet ovat selvät, olen vaaleahiuksinen mutta tosiaan sitten sellaiset arabipiirteet ja ihonväri jotka ovat myös periytyneet lapsilleni. Ihmiset eivät siltikään osaa yhdistää asiaa vaikka kaupungissa josta olen kotoisin on paljon mustalaisia;)

Vierailija
19/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan sisäsiittoisen suomalaisen rannikkoblondin näköinen, mutta isoisä näyttää kovasti kainuulaisromanilta. En tiedä miten kaukaa se näkö häneen on tullut, ainakin virallisesti molemmat vanhempansa oli suomalaisia, eli tuskin olen 1/8-romani, mutta ehkä 1/16-osa? En ole kyllä ikinä siitä kenenkään muun kuin sukulaisten kanssa puhunut, enkä koe että se minuun enää mitenkään vaikuttaa, suuntaan tai toiseen, jos totta onkin. Mutta en minä sitä mitenkään salailisikaan, ei vain ole juuri ajatuksissa.

Vierailija
20/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 16:17"]En ! olisin ylpeä. Enpähän ois sitten sisässiitoinen kantasuomalainen.[/quote]  jos suomalaisromaniverta, niin sittenhän vasta sisäsiittoinen olisit...romanit kautta aikain ollut vain romanien kanssa eli suomessa pienet piirit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi