äidin kommentti ihmetyttää
Olen kolmekymppinen perheenäiti ja teen väitöskirjaa. Olin taannoin tapaamassa yksikkömme johtajaa, joka ohjaa työtäni. Hän rekrytoi minut yliopistolle töihin omaan projektiinsa. Hän on alamme huippututkijoita ja olin tosi iloinen tällaisesta mahdollisuudesta. Kerroin asiasta äidilleni puhelimessa ja hänen ensimmäinen kommenttinsa oli "onko se johtaja mies vai nainen?". Siis häh?? Ei onnitellut eikä mitään, vaan heitti tällaisen kommentin. Mitä ihmettä se nyt tarkoittaa? Äiti on kyllä muutenkin hyvin voimakastahtoinen ihminen ja aina pyrkinyt määräilemään ja ohjaamaan elämääni haluamallaan tavalla. Opiskeluitani hän on aina dissannut alusta alkaen ja ilmaissut sen erinäisin ikävin kommentein. Siihen olen tavallaan jo tottunut, mutta tämä kommentti oli niin kummallinen, etten vaan voi käsittää.
Kommentit (11)
No kyllä minuakin kiinnostaisi. Mut eikö se äiti edes sen jälkeenkään mitenkään kommentoinut varsinaista asiaa?
Miksi se asia kiinnostaa? Siis mitä väliä sillä on?
Ei mitään väliä. Mut rupesi kiinnostamaan vain, ihan muuten vaan.
Kunhan kiinnosti ja siksi kysyi, mitäs outoa siinä on?
Että tällainen kiinnostava keskustelu täällä.
Minunkin äidilleni on hirveän tärkeätä saada tietää, onko joku mainitsemani henkilö nainen vai mies. Jos on mies, alkaa kysely: "Onko se mukava?", "Onko se komea?" ja "Onkohan se susta kiinnostunut?"
Nyt kun olen naimisissa, tuo kysely ei onneksi ole enää yhtä pahaa kuin aiemmin (eli viimeinen kohta jää yleensä pois)...
Minun äiti ei ole akateeminen ja kuvittelee aina, että yliopistollakin edetään sängyn kautta...
Tottakai ymmärrän, että sellaista asiaa voi kysyä ihan yleisen kiinnostuksen vuoksi, mutta olisiko se teidän ENSIMMÄINEN kommentti, jos joku kertoisi teille vastaavan asian? Minulla ei ainakaan olisi. Ja kaikille kiinnostuneille, hän on nainen.
T. AP
äitisi vihjaa, että sait tuon homman muiden ansioiden kuin pätevyytesi perusteella. Inhottavaa, en voi ymmärtää mikä tarve joillakin äideillä on lytätä omia lapsiaan.
Mutta onnittelut sinulle, onneksi et ole antanut äitisi lytätä sinua kokonaan, jollekin olisi voinut käydä niinkin!
Katkaiskaa ne napanuoranne, aikuiset naiset, jotka itsekin olette äitejä...
Tasan ette tule itsekään aina sanoneeksi, vastanneeksi yms juuri niin, kuin vastapuoli haluaa tai odottaa.
No, oliko se mies vai nainen?