Eka kerta, kun lapsen vanhat talvivaatteet eivät näytä menevän kaupaksi.
Olen aina hinnoitellut vaatteet tosi edulliseen hintaan. En myy rikkinäisiä/tahraisia vaatteita ja jos talvihaalarissa on pienirin reikä/tahra/kulumaa tms, niin se näkyy kyllä hinnassa.
Esim Ticketin haalarista en kehtaa pyytää enempää, kuin 50e. Käytetty on aina käytetty. Ja silloinkin haalarin tulee olla ehjä ja yleisilmeeltään tosi siisti.
Kommentit (27)
Mä myin kesällä kirpparilla Ticketin priimakuntoisen haalarin hintaan 20 e. Myös Reimatcin haalari meni samaan hintaan. Tokihan ne uusina ovat maksaneet yli satasen, mutta minulle on tärkeintä päästä vaatteista eroon ja onhan se tietty mukava saada vähän rahaakin, mutta pääasia on että menevät kiertoon ja hyödyksi muille lapsille.
Huvitti samaisella kirpputorilla jossa itse olin myymässä, kun tein kierroksen ja siellä niitä Ticketin haalareita roikkui viidenkympin hintaan vielä sulkemisaikaan, eivätpä olleet menneet kaupaksi toisin kuin omani. Oli kevyt lähteä kotiin kun oli kaikki menneet kaupaksi,.
No siis kirjoitin, että max. 50e. Hinta voi nyt olla jotain 10-50e väliltä, riippuu vaatteen kunnosta. Uudenveroinen ja siisti on max. tuon 50e (jos siis ovh on sen 170e)
-ap-
Huutiksessa menee huonommin vaatteet kaupaksi kuin joku vuosi takaperin.
Nyt ne, joilla on varattuna 50 € haalariin, ostavat uuden jostain tarjouksesta tai alekoodilla, jonkun halvemman merkkisen, jossa ominaisuudet eivät ole yhtä hyvät kuin esim. Ticketissä. Pitää olla todella vähän käytetty, että joku maksaisi nyt viisikymppiä käytetystä. Ehkä jostain viime kevätpuolella käyttöön otetusta, ei kauemmin käytetystä. Lama on, sen olen huomannut.
Huutiksen kultavuodet ovat takana. Mammoilla ei ole enää rahaa tuhlata vanhoihin rätteihin. Second hand on second handia eikä se sitten merkkaa onko alkuperäinen hinta ollut 170 euroa vai 70 euroa jos ostaja aikoo kuluttaa vaan kaksikymppiä.
Nykyään kasvava määrä perheitä joutuu jo miettimään onko rahaa edes ruokaan.
huomaahan sen tämän palstan keskusteluistakin, että noista haalareista ei vouhoteta enää samaan malliin kuin viisikin vuotta sitten. Silloin haalarikeskustelut alkoivat jo loppukesästä mutta nyt niitä tuskin näkee. Tuo hillitön talvivaatteilla pröystäily on ollutta ja mennyttä.
No huomasin kyllä tämän uudenveroiset Rukan kurahousut hinta 1 eur, ei hintavarausta, tulos ei yhtään huutoa 6 viikon aikana.
En ole koskaan edes yrittänyt myydä lasteni vaatteita, enkä koskaan osta mitään miettien, että myyn sen - olisin silloin ylitarkka koko ajan ettei vaate päällä saa tehdä mitään, ei ainakaan kaatua ja leikkiä... Jos jotakin kuntoon jää, annan ne kaverin lapsille tai vien jonnekin keräyslaatikkoon.
Muiden vanhoja voisin ostaa, mutta jos jostakin haalareista pyydetään uudenveroista hintaa, 50e tai jotakin, niin takuulla ostan uuden mielummin, merkillä ei ole niin väliä, yhden talven se kuitenkin vain maksimissaan kestää. Niinpä hinta tulee olla oikeasti sellainen, että se alkaa edes kiinnostamaan.
Oon saanut 3 kk aikana 1300 euroa huuto.netistä lasten vaatteita myymällä. Kyllä siellä kauppa käy!
Minä myin reimatecin haalaein kympillä, se meni kaupaksi, myös kaikki kengät meni. Yritin myydä prima kuntoisen lego collegepaidan kahdella eurolla ja espritin uuden t-paidan eurolla, ei mennyt kaupaksi. Loput vaatteet laitoin ilmaiseksi, eivätkä kaikki menneet sittenkään,vei edes lego paita, jonka luulin, et se viedään käsistä. Loput vein sit spr kirppikselle.
Kun oma muksu oli vauva 8 v sitten ostin tosi paljon vaatetta hänelle huutonetistä, mutta jossain vaiheessa se jäi. En tiedä oliko syynä ennemmin se ettei isommille ollut enää minua miellyttäviä vaatteita vai hintojen nousu (ainakin mulle jäi se kuva että huutiksen hinnat nousivat), joka tapauksessa en ole enää moneen vuoteen jaksanut katsella huutista. Kirppareita yms. kyllä kierrän ja ostan sieltä vaatetta.
Jotenkin tuntuu että tosin usein näkee kahta ääripäätä: toisten mielestä käytetty pitäisi myydä käytännössä ilmaiseksi vaikka ovh olisi mitä ja tuote uudenveroinen (tyyliin kerran käytetty laadukas 100 e juhlamekko pitäisi saada eurolla), toisten mielestä taas nukkaantuneista, tahraisista ja risoista verkkareista pitäisi saada 20 e koska ne maksoivat 50 mk vuonna 1986 ja ne ovat jo vintageä.
Millaiset vaatteet menee kaupaksi? Mun mielestä sieltä on hankala löytää edes mitään. Itse en jaksa vaivautua siihen isoon hommaan että saa jonkun kuteen sinne myytäväksi;/
Ap lahjoittaa mielellään vaatteita OIKEASTI niitä tarvitseville. Sellaiselle perheelle, jolla ei ole rahaa ostaa lapselle vaatteita tai tekee taloudellisesti tiukkaa. Mutta jos laitan ilmoituksen, annetaan, niin oven takana on heti sellaisia, jotka pistää vaatteet rahaksi. Joten ei kiitos. Ja henk.koht haluan nuo vaatteet yms luovuttaa, en minkään järjestön kautta. Näin varmistan, että menee oikeasti perille.
Pääsääntöisesti lahjoitan kaikki sisävaatteet+kengät yms. Iso ikean kassillinen meni vauvanvaatteita eräälle perheelle; olivat onneessaan. Lisäksi lahjoitin muita vauvantarvikkeita. leluja, muutamat rattaat yms. Vien säännöllisesti vaatteita neuvolan keräyspisteeseen ja tarpeettoa leluja lahjoitan Viron lastenkoteihin.
Ainoat vaatteet, mitä olen myynyt, ovat ulkovaatteet. Ja niistäkin vain siisteimmät+ehjät ja edullisesti.
-ap-
Just meni viikossa Ticketin haalari kaupaksi Huuto.netissä 70 eurolla...
Olisiko yksi syy se, että nykyään moni käyttää somen kirppareita? Esim. Facebookissa on paikkakunnittain, jopa asuinalueittain noita "nettikirppareita", ehkä huutonet ei enää niin kiinnosta?
Huutonetin ongelma on se, että siellä on VALTAVAT määrät vaatetta, pienemmällä "nettikirpparilla" (esim. FB:ssä) näkee sen tarjonnan paljon helpommin ja nopeammin.
Lisäksi jos ostaa vaatteen lähellä asuvalta myyjältä, sen voi saada jo samana päivänä käyttöön (sovitaan vaikka treffit leikkipuistossa tmv.) =näkee heti vaatteen kunnon ja voi maksaa heti käteisellä.
Vert. huutonet jossa kahlaa ison määrän ilmoituksia läpi, sitten huutaa tuotetta, odottelee päivien ajan että huuto sulkeutuu (koko ajan kytäten onko muita huutoja/mikä hinnaksi muodostuu jne.) ja sitten maksaa huudon, odottelee monta päivää että se tule epostin mukana kotiin, pahimmillaan huomaa ettei tuote vastaa kuvausta ja siitä sitten ns. "reklamaatiot" ja asioiden selvittelyt =moni ei jaksa.
Samoin tavallisilla kirppareilla aikaa menee tavaroiden läpi käymiseen (josta osa toki pitää!) ja sitten taas jos on myyjänä niin se pöydän siivous, mahdollinen varastelu ja pöytämaksu ja kaikki on "vaivalloista". Jos ilmoittaa somessa: haalrin kuva ja teksti myydään X merkin haalari koko 110cm, vain nouto, esim. puistosta X jossa käymme lähes päivittäin, on tuo paljon helpompaa, molemmille osapuolille.
Huutiksessa on tosiaan nykyisin aivan järjettömät hinnat! Live- ja kotiseudun FB-kirppareilla hinnat ovat paljon alhaisempia! Mitään en juuri enää osat uutena lapsille, niin edullisesti saa aivan uudenveroista tavaraa. Itsekin tulee joskus jotain myytyä. Pari talvivaatetta olen myynyt FB:n erikoiskirppareilla ja en voi kuin ihmetellä miten joku viitsii maksaa niin paljon! Ihan uudenveroista olen myynyt mutta en silti maksaisi ikinä esim 25 euroa käytetystä takista, jonka ovh on 40euroa! Mutta myyjänä on toki kiva olla noilla kirppareilla! :)
Käytän huuto.netissä vain "osta heti" toimintoa. Eli sillä ostaja voi huutaa samaan pakettiin kaikki mitä haluaa. Toimii! Kauppa käy hyvin. Olen siis se joka myynyt 1300 euron edestä muutamassa kuukaudessa. Laitan sinne kaikki, hyvät ja huonot vaatteet.
Kyllä mulla kauppa taas käy huutiksessakin. Viime kevät oli hiljainen, heti sen "uudistuksen" jälkeen.
Vuosi sitten vuoden myynnit oli 1000€, nyt tilasto näyttää 800. Tosin kaikki "kalliit" vauvatavarat meni jo tuona aiempana vuonna... nyt oon myynyt vain 110cm vaatetta ja kenkiä.
Ikinä en maksaisi käytetystä haalarista 50. Reimatecin saa alesta 70€ uutena ja huutiksessa menevät hyväkuntoiset nopeasti 30 eurolla. Tosin mä myyn toppavaatetta toukokuussa kun muuta tarjontaa on vähän :)
Mä yritän koko ajan myydä Popin haalaria fb-kirppiksellä. Jatkuvasti ihmiset pistää niistä ostetaan-ilmoituksia, mutta jostain syystä tuo mun yksilö ei kelpaa. Hintakin on ihan samaa tasoa kuin niistä muuten pyydetään.'
Itse käytän Fb-kirppiksiä. Huutonettiä en juuri käytä, koska en jaksa odottaa päiviä tuotteen sulkeutumista.
50 euroa käytetystä? Ei ikinä. Oli minkämerkkinen tahansa.