Mitä mieltä nimestä Jimi?
Kommentit (49)
Ihan ok, lausuttaisiinko Jiillä vai miten? Tunnen kolme Jimiä, nuorin ehkä 15, vanhin 40.
Minulla on 22-vuotias, pidän nimestä edelleen, samoin poika itse. En ole oikeasti kohdannut yhtäkään muuat Jimiä tässä matkan varrella. Se on edelleen poikamainen ja veitikka nimi mielestäni. Pojalla on komea kakkosnimi, joka sopii sukunimeen. Jos haluaa vaihtaa kutsumanimeä "miehekkäämmäksi", se käy helposti. Tätä ajattelimme etukäteen.
Henkkafaneina meinattiin tosissamme antaa reilu 20 vuotta sitten poikamme nimeksi Jimi Henri, mutta sitten päädyttiinkin toiseen vaihtoehtoon :)
Ihan tavallinen ja normaali nimi, ei puolesta eikä vastaan. Poikani kaveri on Jimi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 14:28"]
Sopii Nicon veljelle oikein hyvin
[/quote]
Eipäs, Nikon veljelle sopisi Jimi.
Nicon veli olisi Zimi.
Aikakautensa nimi. 90-luku on liian lähellä sitä pitää yökkiä ja inhota ja nimittää köyhälistönimeksi, kun itse on sen aikakauden lapsi. Vähän sama juttu kuin itselle 70-luku on vain keltaista, ruskeaa ja rumaa ja nuoremmille äideille pakko saada- retroo.
Markot, minnat, marit, jaanat, timot, piiat, anut ovat antaneet 90-luvulla lapsilleen hiukan uudemman kuuloisia nimiä kuten Janina, Jasmina, Jimi, Niko/ Nico. Nyt sitten taas palataan isovanhempien nimiin ja pihat ovat täynnä Ainoja ja Emmjä, Viivejä ja Helmiä.
Tulee mieleen Jim-suklaapatukka... Ja sen kaltainen Jimi itse asiassa onkin: ihan kiva, aika makea, köykäinen ja pari maistelukertaa riittää.
No onhan se Jimi Pääkallo aika kuuma mies ;)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:24"]
No onhan se Jimi Pääkallo aika kuuma mies ;)
[/quote]
Tai siis korjaan, OLI kuuma mies.
Tykkään nimestä. Tulee positiivisia assosiaatioita, kuten jo mainitut Jimi Hendrix ja Jim-suklaa. Sopivan lyhyt ja selkeä ja suomalaiseen suuhun käypä. Nimi on sellainen, että se ei luo mielikuvaa sisällä viihtyvästä kalpeasta nörtähtävästä pojasta. Siinä ei kylläkään ole yhtään mitään vikaa, jos joku sellainen on, kuten ei siinäkään jos ei ole :)
Juntti nimi ... samassa sarjassa kuin esim. Nico
Sopii Nicon veljelle oikein hyvin