suositelkaas puuteria vaalea-ja kuivahkoihoiselle 35+v naiselle?!
Mitään suurta pigmenttimäärää en tarvitse, ihono on hyvä ja näpytön, toistaiseksi rypytönkin. Mutta kuivuuteen taipuvainen se on.
mitään värivoiteita tms en ole koskaan käyttänyt, toki olen avoin jollekin heleyttävälle pientä peittävyyttä antavalle bb cc-voiteellekin, olen vain ihan ulalla ja hukassa niidenkin purnukoiden kanssa..
Kiitos!
Kommentit (5)
Koska sinulla on kuiva iho, suosittelen vaihtamista puuterista värivoiteeseen. Puuteri kuivattaa hieman ihoa, kuivalle iholle tarkoitettu voide ei. Jos pelkäät, että meikkivoide/BB-voide/CC-voide tekee ihollesi paksun pakkelikerroksen, niin kyse on ihan siitä määrästä paljonko sitä käytät. Koska sinulla on hyvä iho, sormenpään kokoinen määrä saattaa olla aivan riittävä. Mene rohkeasti kosmetiikkaosastolle kokeilemaan ja kysy vaikka myyjän apua. Kannattaa aloittaa kokeileminen jostain edullisesta perustuotteesta vaikka Lumenelta, Garnierilta, tms. Katso, että tuote on kuivalle iholle tarkoitettu, ja kokeile sävyä kaulan ja kasvojen taitekohtaan - EI kämmenselälle, sillä sen iho voi olla erisävyinen kuin kasvosi. Kun vertailet sävyä myös kaulasi ihoon, vältyt epäluonnolliselta sävyerolta kaulan ja kasvojen ihon välillä.
Koska sinulla on kuiva iho, levitä ensin aamulla ihollesi kosteusvoidetta, anna sen imeytyä hetki ja laita sävyvoide sen päälle. Itse tykkään levittää sen ihan sormin, sormien lämpö saa sen minusta levittäytymään paremmin kuin sudilla tai sienellä. Se on tietysti ihan makukysymys. Levitä ensin mahdollisimman pieni määrä ja lisää sitten tarpeen mukaan, jos koet tarvitsevasi useamman kerroksen. Värivoiteen päälle voit laittaa hieman puuteria, jos ihosi tuntuu kiiltävältä. Se ei ole kuitenkaan pakollista.
Meikkivoide on siis yleensä peittävämpi kuin BB- ja CC-voiteet. Eli kannattaa ensin kokeilla BB- tai CC-voidetta, niiden kahden välillä nyt ei ehkä ole hirveästi eroa. Minun mielestäni melkein sama tuote eri nimellä. ;) Kysy myyjältä apua sävyn kanssa. Esimerkiksi minulle Lumenen vaaleinkin sävy on aivan liian tumma ja oranssinen, mutta sehän riippuu ihmisestä. Oikeansävyinen BB- tai CC-voide on ihan yhtä helppo käyttää kuin kosteusvoide, joten rohkeutta vain! :)
BB/CC-voiteita itsekin suosittelisin. EsimerkiksiLumenella on tarpeeksi vaaleita sävyjä myös pohjoismaiselle iholle.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 14:28"]
Esimerkiksi minulle Lumenen vaaleinkin sävy on aivan liian tumma ja oranssinen, mutta sehän riippuu ihmisestä. Oikeansävyinen BB- tai CC-voide on ihan yhtä helppo käyttää kuin kosteusvoide, joten rohkeutta vain! :)
[/quote]
Aina yllättää kuinka vaaleita ihmisiä sitä onkin. Itse olen suomalaiseksi sellainen perus-vaaleaihoinen, en lakanankalpea mutten mitenkään tummakaan, ja lumenen CC-voiteesta tarvin sävyn Deep eli sen tummimman sävyn, etten näytä ihan haamulta. Keskitalvella voi ehkä Mediumikin olla.
Minullekin Lumenen CC ja meikkivoiteet ovat liian tummia, enkä edes ole kaikkein vaalein, sillä Lumenen edesmennyt Double Stayn 00 oli hitusen liian vaalea.
Et sinä puuterilla mitään tee, jos et käytä mitään meikkivoidettakaan. Puuteri vain kiinnittää meikkipohjan, ja on tarpeen varsinkin rasvaisen ihon kanssa kiiltoa hillitsemään. Pelkästään käytettynä puuteri ei tee mitään: ei peitä, ei edes oikein pysy iholla.
Mutta toki jotain ns. meikkipuutereita, jotka on yhdistettyä meikkivoide+puuteria kakkumuodossa, voit kokeilla jos haluat. Esim. Lumenellakin on ihan toimiva tuote. Tai sitten ne BB-voiteet, joiden kanssa kuivaihoinen ainakaan ei tarvi puuteria.