ahdistaako ketään muuta jatkuvat vieraat
Meillä on tänään käynyt vieraita jo neljä kertaa ja nyt illalla on tulossa vielä yksi pariskunta. Kiva, et käy vieraita, mutta liika on liikaa!! Mä olen lasten kanssa kotona ja ihmiset taitaa luulla, et olen yksinäinen tai jotain, kun käyvät koko ajan. Sit kun mulla ja lapsilla on vielä harrastukset, niin tuntuu, et aika on koko ajan "kortilla" . Stressaako teitä muita, jos vieraita käy koko ajan, vai koetteko sen mukavana juttuna? Tänään käyneistä kukaan ei ole soittanut etukäteen tulevansa, vaan ovat tulleet extempore. Illan vieraat sentään soittivat.
Kommentit (9)
Kiitos kakkonen, luulin, että oonko ainoa, joka ei jaksa jatkuvia vierailuja. Minäkin kaipaan välillä omaa aikaa. Kauppaan lähtökin tuntuu välillä hankalalta, kun aina on joku tulossa.
... Jospa se tästä. No, en ainakaan masentumaan ennätä, kun on jatkuvasti ystäviä ympärillä. Mun sisko masentui vuosi sitten ja äiti harmitti, ettei hän tajunnut. Nyt jos mä en ehdo soittaa äidille paria kertaa viikossa, se soittaa heti mullepäin tyyliin :"ajattelin vaan soittaa, että kun et ole soittanut, ettet vaan sinäkin olisi masentunut?" Minä en ole ollut koskaan masentunut ja kiitos ystäville, en tosiaan pystyisikään olemaan, olis heti apu ovella!!! Ap.
Onko näin joka päivä? Jos on niin ymmärrän. Mutta jos nyt kerran viikossa sattuu kaikki vieraat käymään niin ei haittaa.
Kiva kun saa jotain muutakin ohjelmaa päiviin kuin koti ja kodin pyöritys.
Asutko maalla? Ei minulla koskaan käy yllätysvieraita. Maaseudulla niitä taitaa olla.
Mitä ne teille änkeää? :) Mulla hajoisi pää jos ramppaisi porukkaa. Tuppaan stressaamaan jo etukäteenkin sovituista kyläilyistä, saati sitten kutsumattomista vieraista.
No mua ahdistaa välillä, kun mies kutsuu kavereita kylään kysymättä multa mitään, eikä hänellä tietenkään ole aikomustakaan siivota, miettiä tarjottavia, käydä kaupassa jne...
Tavallaan kuitenkin ihailen ihmisiä, joilla aina avoimet ovet, huusholli boheemisti vähän hujan hajan ja keksitään tarjottavaa niistä aineksista mitä sattuu kaapista löytymään, laitetaan vaikka yhdessä ruokaa jne... Mutta en tiedä tuleeko musta koskaan sellaista.
Meillä lapsuuden kodissa äiti AINA ahdistui vieraiden tulosta. Mekään ei saatu juuri koskaan tuoda kavereita kylään syynä yleensä se "kun on niin sotkusta" jne... Vaikka oli ihan tavallinen koti. Loppujen lopuksi äidin asenne oli se kaikkein ahdistavin asia, enkä halua itse olla samanlainen. Mun lapset tosin vielä niin pieniä, etteivät kavereita kotiin tuo...
Kannattaa muuttaa maalle monen sadan kilometrin päähän kavereista ja sukulaisista, ei käy vieraita kuin ehkä kaksi kertaa vuodessa :D Tosin olisihan se kiva jos vähän useammin kävisi, mutta menee tämä näinkin.
Uskon kyllä, että pidemmän päälle on rasittavaa.
Joo, asutaan siis maalla. Ja kun tulee yövieraita, ne voi olla 2-14 päivään. Ja vieraita käy lähes joka päivä tosi paljon.
Kyllä stressaa! Olen vain opetellut olemaan epäkohtelias ja sanomaan EI.
Mä tulisin hulluksi tossa kohtaa =D
Siis joo, on kiva, että on kavereita ja käyvät ja kenties juurikin ajattelevat, että on yksinäinen ja haluavat piristää. Eli oikeasti mukavaa, kun ajattelevat.
Mutta kyllä mä myös kaipaan hirveästi sitä omaa aikaa ja jos ei koskaan saisi kunnolla rentoutua, kun koko ajan ovella olisi joku, niin alkaisi myös kiristää hermoa aika kovaa.