Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan oikeasti: eikö muka ole Helsingin kantakaupungin tienoilla hälytysajot lisääntyneet viime aikoina?

Vierailija
12.09.2020 |

Asun Vallilassa ja olen aistiyliherkkä, joten olisin huomannut jos täällä olisi aiemmin ollut tällainen hulabaloo. Vielä pari vuotta sitten oli oikein merkille pantava tapaus, jos kuulin hälytysajoneuvojen ääniä. Arvioisin muistin varassa että ehkä kerran kuussa kuului jotain. Nykyisin pillit soivat useampana iltana viikossa. Tänään on soinut jo päivällä, sitten myöhemmin illalla ja nyt taas.

Kohta tulee jo tunne että olenkin New Yorkissa enkä Helsingissä. No vakavasti ottaen, siihen on sentään vielä matkaa, mutta hämmästelen ihan tosissani, mistä näin tuntuva kasvu mahtaa johtua. Liittyykö jotenkin koronaan? Siis välillisesti, sairaalassahan porukkaa ei juurikaan koronan takia ole ollut.

Onko kukaan muu huomannut samaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/21 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lauantai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lauantai.

Juu, mutta useampana iltana viikossa ei ole.

ap

Vierailija
4/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaat ikääntyvät.

Vierailija
5/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Brotheria katsoessa olen huomannut miten usein kuuluu menevän piipaa autoja siellä. Toki ihmisten menttaalipolitiikka alkaa pettää, että siinä varmaan suuri syy.

Vierailija
6/21 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan ihmettelemään tätä asiaa. Juuri äsken meni taas piipaa-auto tästä ohi. Viime viikollakin melkein joka ilta ja viikonloppuna tietenkin useita kertoja. 

Miten voi yhtäkkiä meno muuttua näin paljon, kuitenkin niin ettei asiasta uutisoida mitenkään? Ei ihmisten ikääntyminenkään tapahdu yhtäkkiä. Koronan vuoksi ihmisiä ei pitäisi olla sairaalassa kuin kourallinen, eikä heistäkään suurinta osaa ole sinne lanssilla viety. Mitään muuta poikkeusolosuhdetta en keksi, joka tällaiseen asiaan vaikuttaisi. 

Keksiikö joku selityksen?

ap

Vierailija
7/21 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Big Brotheria katsoessa olen huomannut miten usein kuuluu menevän piipaa autoja siellä. Toki ihmisten menttaalipolitiikka alkaa pettää, että siinä varmaan suuri syy.

Ai tuo talo on Redissä? Enpä tiennytkään. Siinähän on vieressä Kalasataman terveysasema. 

Tuo terveysasemahan ei ole kovin vanha. Ehkä ajoreitit tuon terveysaseman ensiapuun osuvat sitten usein tähän Vallilan lähettyville? Ja tilanne on muuttunut aiempaan verrattuna, koska Kalasatama on ollut käytössä vasta vähän aikaa. 2,5 vuotta näköjään. Mielestäni nämä ajot ovat lisääntyneet vasta viimeisen puolen vuoden aikana, mutta voihan tämä silti ainakin osittain selittää ilmiötä.

ap

Vierailija
8/21 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lisääntynyt, mutta väkiluku on vain lisääntynyt siitä johtuu

Vierailija
9/21 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on torstai ja kolmannen kerran tänään kuuluu pillien ulinaa. Eilen kuului myös, samoin tiistaina.

Pitääkö täältä kohta muuttaa pois?

ap

Vierailija
10/21 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lisääntynyt, mutta väkiluku on vain lisääntynyt siitä johtuu

Jaa että puolessa vuodessa alueen väkiluku yli kymmenkertaistunut?

ap

Vierailija
11/21 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piipaa-autojen reitti voinut muuttua? Hämeentien rempan vuoksi esim?

Vierailija
12/21 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Vallilaahan kehitetään nyt rakentamalla ja eikö se MTV muuttanu sinne. Asentelee 5g antenneja myös. Kyllä siellä on juuri se väkimäärä kasvanut niillä nurkilla, kun on tullut sitä lisäystä rajojen yli. 

Vierailija
13/21 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piippaa liikaa kannattaa myös tarkistaa lääkitys. 

Vierailija
14/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä uskonut että googlettamalla olisi löytynyt vastaus tähän, mutta löytyipä sittenkin!

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006286048.html

Kiireellisten ensihoidon tehtävien määrä on tosiaan kasvanut Helsingissä, otsikon mukaan "dramaattisesti". Ja kasvu on tapahtunut viime vuoden loppupuoliskolla. Kasvu johtuu siitä, että uusi tietojärjestelmä luokittelee kiireellisiksi aiempaa useammat tehtävät, jolloin niihin kaikkiin sitten ajetaan pillit ulvoen. 

Jutussa mainitaan lisäksi, että automaattisia, hätäkeskuksen järjestelmään liitettyä palohälyttimiä on aiempaa enemmän. Ja että ihmiset ovat alkaneet soitella ambulanssia paikalle jopa pelkän kuumeen tai ripulin takia! 

Kuulemma sitten kun uutta järjestelmää saadaan säädettyä, niin turhan pillit päällä ajelun pitäisi taas vähentyä.

ap

Vierailija
15/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos piippaa liikaa kannattaa myös tarkistaa lääkitys. 

Kyllä minä ihmettelinkin, miten muutos voi olla näin raju ja onko minulla kenties päässä vikaa. :)

ap

Vierailija
16/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut kotipaikkakunnalla.

Asun alueella jonka ohi useimmat hälytysajoneuvot alkavat ja olen tottunut niiden ääniin.

Tämän vuoden aikana hälytysajoneuvojen ääniä on kuulunut merkittävästi aiempaa enemmän. Niin paljon että siihen kiinnittää huomiota.

Nykyään on ihan normaalia, että niitä ajaa useita kertoja päivässä. Aiemmin niitä ei mennyt pillit päällä edes joka päivä. Ehkä muutaman kerran viikossa niitä kuului menevän.

Vierailija
17/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut kotipaikkakunnalla.

Asun alueella jonka ohi useimmat hälytysajoneuvot alkavat ja olen tottunut niiden ääniin.

Tämän vuoden aikana hälytysajoneuvojen ääniä on kuulunut merkittävästi aiempaa enemmän. Niin paljon että siihen kiinnittää huomiota.

Nykyään on ihan normaalia, että niitä ajaa useita kertoja päivässä. Aiemmin niitä ei mennyt pillit päällä edes joka päivä. Ehkä muutaman kerran viikossa niitä kuului menevän.

Johtuu varmaan teilläkin tästä uudesta järjestelmästä. Se on otettu kuulemma käyttöön eri puolilla Suomea vuosina 2018 ja 2019. Ehkäpä tilanne taas rauhoittuu, kun saavat järjestelmälle opetettua, mikä on oikeasti kiireellinen ja sireenejä vaativa ajo, ja mikä ei.

Minua helpotti kovasti kun luin tuon jutun, koska tuntui tosi pahalta ajatella että nykyään olisi jatkuvasti joku taistelemassa hengestään tässä ihan lähikulmillani.

ap

Vierailija
18/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pienellä paikkakunnalla ja ambulanssi menee sireenit päällä monta kertaa viikossa. Jos lähetteen keskussairaalaan on saanut, niin eihän sinne rivakasti pääse, kun liikenne on puuroutunut vanhojen/ huonojen/ tyhmien kuskien takia keskustan alueella niin, että tunnin matkaan tulee parin kilometrin takia vartti lisää.

Vierailija
19/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman myrkkyjä kadut täynnä, niin porukka flippailee ym. ym.

Itselläkin meinasi käydä huonosti noiden kanssa.

Vierailija
20/21 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: maahantunkijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi