Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhoja verokortteja tai laskuja teillä on säilössä?

Vierailija
19.07.2006 |

Siivoskelen tässä kaappeja ja mieheni säästää AIVAN KAIKEN. Hänellä on kansioissa ainakin vuodelta 2000 laskuja, palkkakuitteja, tiliotteita, verokortteja......Nopea selaus, joten varmasti löytyy vielä vanhempiakin. Missä vaiheessa itse heitätte kaikki nämä pois, minulla kun on tapana heittää laskut heti, kun olen ne maksanut, koska eihän ne ole mitään maksutositteita. Yritin viime kesänä jo siivota näitä kansioita, mutta siitähän nousi maailmansota! Nyt haluaisin kuulla, että olenko turhamainen, kun minusta yli vuoden vanhoja papereita on ihan turhaa hautaan asti säästää???? Nyt mies matkoilla ja tekisi kovasti mieli heittää iso läjä pois, mutta kysyn teiltä mielipidettä ensin :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viis vuotta vanhat laskut ja kuitit nätisti mapeissa hyllyssä. Verottaja vaatii, kun ollaan yrittäjiä. :)

Vierailija
2/5 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en kirjanpitovelvollinen olekaan.

Kerran olen joutunut kaivamaan verottajaa varten tositteet 4 vuotta vanhasta maksusta ja helpostihan nuo löytyivät, kun paperit olivat järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi-kuusi vuotta säilyttelen. Enkä ole yrittäjä. En ole koskaan yhtään vanhaa kuittia tarvinnut, mutta olen varma, että tarvitsen heti, jos nyt pois heitän :)

Vierailija
4/5 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se jemmari. Säästössä on kuudelta vuodelta laskut. tosin nyt olen heittänyt esim. puhelin- ja sähkölaskut jo pois.

Verokortteja sen sijaan ei tarvitse säästää vuotta pidempään.

Veroliput kyllä kannattaa säästää kaikki.

Vierailija
5/5 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten säilytättekö laskutkin? (väännän nyt sitten rautalangasta) Mieheni on myös yrittäjä, mutta koska yrityksellä on oma tili ja omat laskut ja menot, niin ei kai se verottaja nyt vaadi meitä säästämään silti henkilökohtaisia laskuja, kuten sähkölasku jne.???

Ap vielä kyselee....