Bloggaajien verotiedot
No, joko on käyty tarkistamassa paljonko vaikka Mungo tai Xenia tienasi? ;)
Kommentit (432)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:53"]
Toivottavasti joku alkaisi tehdä tästä tutkimustyötä ja alkaisi tulla joku roti tähän bloggaajien veronkiertoihin.
Ja kyllä, olen kateellinen!
Jos sillä että kuvaa vuoro päivinä eri salaatin ja tekee nellyzalandobubleroom kollaaseja on varaa matkustella useamman kerran vuodessa, ostaa Chaneleita ja Pradoja. Itse olen verrattaen raskaassa ruumiillisessä työssä, tienaan vuosituloine jonnekin 35 000 ja 40 000 väliin ja päättäväisellä säästämisellä on varaa siihen yhteen pidempään ulkomaan matkaan ja ehkä viikoloppulomaan. Ja jos oikein nipistän voisin ehkä halutessani saada kasaan rahat Vuiskaan joka kylläkin nykypäivänä on jo ihan tavis, ei mitenkään luxus laukku...
[/quote] Hei ihan oikeasti. Perusta säkin blogi jos noin nyppii!
[/quote]
No kuule mieli tekis jos sillä noin helposti tehdään rahaa tuollaisia summia.... täysin laillisesti!
Jotenkin vaan jaksan ihmetellä miten suomen kaltaisessa "verotusta on kiristettävä ja kaikki lisätulot 60% verolle" valtiossa on mahdollista pystyä elämään tuollaista kulutusjuhla elämää noilla tuloilla plus blogilahjukset yms siihen päälle.
Indiedaysin toimitusjohtajaa ei ainakaan löydy suurituloisista.
No en minä sanoisi, että raha tulee bloggaajille niin helposti. Mietipä itse, että olet töissä ihan joka päivä periaatteessa 24/7 (päivitys 1-3 krt päivä, myös jouluna ja juhannuksena), kuvaat aina kaikki asusi, ostoksesi ja ruokasi, asuntosi, raahaat painavaa kameraa joka paikkaan, joudut pukeutumaan hyvin/esimerkillisesti, jotta olisit kiinnostava, shoppailemaan ja matkustelemaan työsi vuoksi, jotta olisit kiinnostava lukijoiden silmissä, juoksemaan showroomeilla ja tapahtumissa, jotta pysyisit piireissä, seuraamaan muotia aktiivisesti, pläräämään jatkuvasti nettikauppoja läpi. Lisäksi päälle itse kirjoitustyö, mahd. taustatyö, kuvankäsittely jne.
Joten ei se raha minusta ihan mitään tekemättä tule!! Toki työ varmasti on kivempaa ja hauskempaa kuin vaikka joku perus assarin- tai lähihoitajan duuni, eikä sinänsä tunnu niin työltä, mutta minusta on väärin sanoa, että raha tulee "vähän tietokonetta naputtelemalla".
Rauhoittukaahan nyt. Xenian tulot eivät ole pelkästään bloggaamalla ansaittu:) Koittakaahan muistaa mitä kaikkea hänen edelliseen verovuoteensa on mahtunut ja mitä verotiedot pitävät sisällään. Hänen tulonsa ovat olleet todella pienet kulutukseen nähden joten toivon että seuraava vuosi hänellä menee paremmin.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:55"]
Toivottavasti joku alkaisi tehdä tästä tutkimustyötä ja alkaisi tulla joku roti tähän bloggaajien veronkiertoihin.
Jos sillä että kuvaa vuoro päivinä eri salaatin ja tekee nellyzalandobubleroom kollaaseja on varaa matkustella useamman kerran vuodessa, ostaa Chaneleita ja Pradoja. Itse olen verrattaen raskaassa ruumiillisessä työssä, tienaan vuosituloine jonnekin 35 000 ja 40 000 väliin ja päättäväisellä säästämisellä on varaa siihen yhteen pidempään ulkomaan matkaan ja ehkä viikoloppulomaan. Ja jos oikein nipistän voisin ehkä halutessani saada kasaan rahat Vuiskaan joka kylläkin nykypäivänä on jo ihan tavis, ei mitenkään luxus laukku...
[/quote]
No kuule mieli tekis jos sillä noin helposti tehdään rahaa tuollaisia summia.... täysin laillisesti!
Jotenkin vaan jaksan ihmetellä miten suomen kaltaisessa "verotusta on kiristettävä ja kaikki lisätulot 60% verolle" valtiossa on mahdollista pystyä elämään tuollaista kulutusjuhla elämää noilla tuloilla plus blogilahjukset yms siihen päälle.
[/quote]Helpon näköinen ei aina välttämättä ole helppoa. Perusta ihmeessä se oma blogi, sittenpähän näet eikä tarvitse kadehtia.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:17"]
Siis maksetaanko noille bloggaajille vähän yläkanttiin tuota palkkaa? 65000e voisi tienata aloitteleva lääkäri, hän auttaa ihmisiä, edistää heidän terveyttään, voi pelastaa kuolemalta. Mitä bloggaaja tekee? Kokoaa bilelookkeja nelly-kaupasta, kuvaa vuohenjuustosalaatin ja napsasee päivänkuvia. Ja sama palkka, miten ihmeessä?
[/quote]
Sun mielikuvissako tuolla jossain yläilmoissa istuskelee yhteiskunnan oma lautakunta, joka päättää, miten paljon kukakin "ansaitsee" tienata toiseen verrattuna? Et ole koskaan kuullut esimerkiksi mainostuloista ja kysynnän ja tarjonnan laista? Voimme toki siirtyä kommunistiseen diktatuuriin, jossa joku iso johtaja päättäisi, miten paljon kenenkin on hyvä rahaa saada, mutta minusta parempi näin päin.
Mun on vaikea käsittää, mikä näissä blogituloissa on niin vaikea käsittää. Jos jollain blogilla on n. 100 000 lukijaa, on selvää, että mainostajat ovat valmiita maksamaan näkyvyydestä sellaisessa aika paljon.
Onneksi olemme myös pääsemässä eroon ajatuksesta, että "oikea työ" on hampaat irvessä puurtamista klo 8-16. Tienata voi muutenkin. Tosin Suomessa blogituloissa ollaan vielä ihan lapsen kengissä ja vasta muutama hassu bloggaaja elättää itsensä pelkästään blogilla.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 10:57"]
Härreguud, mistä ihmeestä tuo raha tulee? Pelkistä Nelly-kollaaseista. Täytyy ihmetellä myös Nelliinan tuloja. Siellä ei niin paljon ole mitään yhteistyökuvioita kumminkaan. Enpä enää ihmettele millä mässillä se kaikki kengät ja muut ostaa. Miten aikakauslehdillä, jotka kituu jo muutenkin, on varaa maksaa aivan jumalattomia palkkoja? Täytyy sanoa, että harvassa ammatissa, jossa työnsä voi tehdä näin laaduttoman huonosti tienaa yhtä hyvin.
[/quote]
No Nelliina nyt ainakin on ihan normisti kokopäivätyössä, joten iso osa hänen tuloistaan tulee sieltä. Ei nämä verotiedot siis ole pelkkää blogituloa. Miten tyhmiä ihmisiä täällä oikein näitä kauhistelee???
Kumpihan on raskaampaa, käydä showroomilla maistelemassa macaronseja, sen jälkeen ihanalla lunchilla ykköstyttöjen kanssa, ottaa asukuvat siitä täydellisestä burgundy värisestä rakkauspaidasta ja mennä kotiin goodiebag ilmaisia tuotelahjoja täynnä ja lopuksi viettää iltaa ihanan Gantin teekupposen kanssa käsittelemään kuvia ja tekemään postaus jos vastapainona olisi vaikkapa kiireinen työvuoro vaikkapa vanhusten vuodeosastolla tai saattohoidossa ?
Pipsan tulot viime vuodelta 28.567€ eikä se viel viime vuonna mainostanut blogillaan. Ens vuoden tietoja odotetaan. Pipsan puolison tuloja ei voi selvittää kunnen tiedä nimeä ja ehkä kannattaa jättää tutkimatta kunnei ole mikään bloggaaja vaan yksityishenkilö.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:32"]
Kumpihan on raskaampaa, käydä showroomilla maistelemassa macaronseja, sen jälkeen ihanalla lunchilla ykköstyttöjen kanssa, ottaa asukuvat siitä täydellisestä burgundy värisestä rakkauspaidasta ja mennä kotiin goodiebag ilmaisia tuotelahjoja täynnä ja lopuksi viettää iltaa ihanan Gantin teekupposen kanssa käsittelemään kuvia ja tekemään postaus jos vastapainona olisi vaikkapa kiireinen työvuoro vaikkapa vanhusten vuodeosastolla tai saattohoidossa ?
[/quote]
Ei mitään väliä. Palkkaus ei perustu työn raskauteen.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:32"]
[/quote]
Ei mitään väliä. Palkkaus ei perustu työn raskauteen.
[/quote]
ei ollutkaan kyse siitä, vaan että bloggaaja itkee kun tää hänen työ on niiiiin rankkaa ja raskasta ja lukijat ei arvosta sitä... Viikko kaksi ihan perinteistä ruumiillista työtä voisi tehdä useammallekin (ei pelkästään bloggaajalle näköjään) hyvää.
Lastenvaatebloggareiden tulot kiinnostavat? Ostavatko omilla vai puolison tuloilla?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:49"]
No kannattaako Xenian oikeastaan lakimiehen hommia tehdä? Palkka olisi hieman parempi, mutta töitä joutuisi paiskomaan ihan hulluna. Helppoa rahaahan tuo blogista tuleva raha on: kuvailee vaatteitaan ja vuohenjuustosalaattejaan.
[/quote]
No jos on vastavalmistunut niin ei saa kyllä ihan noinkaan paljon :) Isot toimistot maksaa liiton suositusta joka on inan alle 4000. Myöhemmin toki..
Anna kirjoitti aiemmin blogissaan tulevansa viikonlopuksi suomeen työtapahtuman vuoksi. Noh, tänään tosiaan on glorian blog awards, jossa Anna on ehdokkaana. :D Saahan sen tosiaan työmatkana vähennettyä verotuksessa, jos noin ajattelee :D Vähentääköhän se shoppailutkin työvaatteina? Sellittäisi paljon sitä, miten sillä on varaa shoppailla koko ajan..
tottakai ne vähentää kaikki ostokset verotuksesta, jos bloggaaminen on työtä ja muoti blogin aihe, niin vaatteet on sillon työvaatteita. Ja lennot ja ulkomaanpäivärahat menee kivasti kans vähennyksenä. Ei noi bloggareiden tulot kerro kun enintään siitä, kenellä on paras kirjanpitäjä ja kuka on tutustunu eniten aiheeseen ja tietää mitä kaikkea voi vähentää.
Ruotsissa oli viime viikolla kohu kun bloggari Carolina Gynning oli vähentänyt työmatkakuluja verotuksessa, mutta blogin perusteella näytti olevan lomalla. Mätkyjä tuli.
Xenia oli kyllä muistaakseni viime vuonna töissä siellä lakifirmassa ainakin osan vuotta.
En todellakaan ole kateellinen bloggaajille, suht vaatimattomien tulojen vastikkeeksi menettää yksityisyytensä ja on jatkuvasti nettipalstojen ruodittavana. Mieluummin olen nobody ja teen sitä kovasti kuulutettua "oikeaa työtä".
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:04"]
Ruotsissa oli viime viikolla kohu kun bloggari Carolina Gynning oli vähentänyt työmatkakuluja verotuksessa, mutta blogin perusteella näytti olevan lomalla. Mätkyjä tuli.
[/quote]
Ruotsi ja Suomi taitavatkin olla näitä Euroopan viimeisiä kommunistimaita :P
Täällä osa porukasta valittaa, kun joku tienna blogilla hyvin. Ei se työ, mitä blogin eteen tehdään, näy kaikki ulospäin.Ulospäin näkyy vain lopputulos. Tämän saa huomata, jos vaikka vaan harrastaa bloggaamista. AIka aktiivisen kuvan Xeniastakin saa, siis energinen ja aikaansaava ihminen selvästi.
Ei kannata kadehtia, vaan yrittää tehdä itse.