Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoittamista markkinoivat - miten alkaisit sijoittamaan nollasta velkaisena vastavalmistuneena?

Vierailija
12.09.2020 |

Täälläkin aika paljon näkee sitä, että kehotetaan ihmisiä sijoittamaan ja se on tie autuuteen ja onneen tässä elämässä.

Kertokaapa miten tällaisessa elämän- ja taloudellisessa tilanteessa oleva ihminen voi alkaa sijoittamaan. Minkäänlaista perintöä ei ole tulossa ja ihan itse joudun omat opintovelkani (n. 15000€) maksamaan omista palkoistani, tuo summa sisältää siis jo minulle maksetun opintolainahyvityksen. Auton olen myös ostanut lainalla, koska ei minulla ole rahoja sellaisen hankkimiseen ilman.

Minulla on siis 25 000 € velkaa jo valmiiksi eikä penniäkään varallisuutta. Auto on pakko pitää töissä kulkemisen vuoksi, ja että sillä pystyn ylläpitämään jonkunlaista elintasoa. Asun keskihintaisessa kaupungissa vuokralla kaksiossa.

Ärsyttää, kun suurin osa ihmisistä tuntuu pitävän täysin itsestäänselvyytenä sitä, että opintolainat kannattaa laittaa osakkeisiin, kun itse olen joutunut käytämään sen ihan elinkustannusteni kattamiseen opiskeluaikana eikä siitä ole penniäkään jäljellä tässä vaiheessa. Tuntuu, että sijoittamista markkinoivat ihmiset ovat kaikki saaneet vähintään kymmenien tuhansien eurojen perinnöt ja sitten markkinoivat sijoittamista meille, olettaen että kaikilla on rahaa tilillä jemmassa sijoitettavaksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä pieni pesämuna ja odota seuraavaa korjausliikettä. Kun se tulee osta halvalla hyviä yhtiöitä. Nousua odotellessa nautit osingoista ja kun tarpeeksi noussut myyt. Moni analyytikko povaa korjausliikettä. Alkuun pääsee jo muutamalla tonnilla.

Vierailija
2/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut juttuja köyhistä jotka tulivat miljonääreiksi osakesijoittamisella. Alkupääoma muutama tonni. Onnistuu ehkä romahduksissa nopeiten tai jatkuvasti osakkeita veivaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluotolla ja osamaksuilla; pistät tuotteita myyntiin 90% hinnalla millä saat pohjakassan.

Kannattaa kuitenkin valita tuotteita mitä voisit itse käyttää jos ei käy kaupaksi.

Vierailija
4/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Sellaiset puheet joissa puhuaan, etä kuinka opintolainat kannaaa laittaa osakse ja muun sijoitusvarallisuuden kartoamiseen voisit ensimmäisenä unohaa. - Varmaan näin toimiviakin on mutta kyllä opintolaina taitanee kuitenkin suurimmalla osalla vielä mennä ihan perusarjen ja toimeentulon mahdollistamiseen. - Toiseksi Mihin sitä ekämä menisi jos suuren osan käyttäisi kadehimiseen ja asioiden ruotimiseen, jolle nyt vain ei oikien mitään. Sinulla Ap on kuitenkin ollut kykyä ja taitoa suoriutua itse opinnoista, joihin kaikki eivät edes uskalla tai muutoin halua lähteä vaikka tiettävästi opiskelu on usein verraten kannattava "sijoitus"

Vaan mistä aloittaisit sijoittamisen, jos lähtötilanne olisi olla nolla - Tai jopa alle nolla ns. miinuksella, koska velat on maksettava eikös juu. -Opintotuki on toki ns. valtion takaamaa muta pääsääntö että oman taloudelline täytyy olla todella kuralla pidemmän aikaa, jotta valtio luopuisi kokonaan velan perimisestä takaisin. - Toimen juttu on, että kannattaa selvittää sen optimaalisin takaisin maksu aikataulu ja tapa.

Aloittaisin sijoittamisurani selvittämällä sen mihin rahani ja varani kuluvat. Mihin ne ovat viime aikoina kuluneet ja mihin ne kuluvat sanotaanko lähimmän puolevuoden aikana. Huomioi menosi mahdollsimman tarkasti. Tarkoituskena on selvittää, että kuinka paljon sinulla on tai saattaisi olla rahaa sijoituksien tekemiseen.

Sijoittamista velkarahalla en suosittele. Vielä vähemmän suosittelen velkarahalla sijoittamisa jos on aiempaa velkaa useia tuhansia euroja yleisesti paljossa tuottamattomassa omaisuudessa. (Opinolainaa ja opiskelu voinee tässä kohtaa rinnastaa rsikisijoitukseen. Käytetystä autosta harvoin saanee "maallikkona" myydessään enemmän, kuin mitä siitä on itse maksanut.

Muista sijoittamien on yleensä pitkäjänteistä. unohda pikavoitot,

Lujasti tsemppiä!

Sinkkumeis     

Vierailija
5/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä pieni pesämuna ja odota seuraavaa korjausliikettä. Kun se tulee osta halvalla hyviä yhtiöitä. Nousua odotellessa nautit osingoista ja kun tarpeeksi noussut myyt. Moni analyytikko povaa korjausliikettä. Alkuun pääsee jo muutamalla tonnilla.

Täysin väärä neuvo. Jotkut ovat odottaneet tuota 90-luvulta lähtien. "time in the market beats timing the market"

"Moni analyyytikko povaa..." Ja ihan yhtä moni analyytikko povaa päinvastaista...

Tärkein ohje.. Aloita tänään..  laadi itsellesi palkitseva strategia, mikä motivoi sinua sijoittamaan. Noudata sitä strategiaa.  Opiskele hiukan ja kokeile. Ja ennenkaikkea ole kärsivällinen. Sijoittaminen EI ole pikamatka vaan ultrapitkänmatkan juoksu.

Minun strategiani on sijoittaa hyviin osingonmaksajiin säännöllisesti, ja näin parantaa omaa kassavirtaani.  Olen ostanut  tänä vuonna noin 40 kertaa, myynyt 2 kertaa.

Vierailija
6/6 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin väärä neuvo. Jotkut ovat odottaneet tuota 90-luvulta lähtien. "time in the market beats timing the market"

"Moni analyyytikko povaa..." Ja ihan yhtä moni analyytikko povaa päinvastaista...

Tärkein ohje.. Aloita tänään..  laadi itsellesi palkitseva strategia, mikä motivoi sinua sijoittamaan. Noudata sitä strategiaa.  Opiskele hiukan ja kokeile. Ja ennenkaikkea ole kärsivällinen. Sijoittaminen EI ole pikamatka vaan ultrapitkänmatkan juoksu.

Minun strategiani on sijoittaa hyviin osingonmaksajiin säännöllisesti, ja näin parantaa omaa kassavirtaani.  Olen ostanut  tänä vuonna noin 40 kertaa, myynyt 2 kertaa.

Totta, mutta nyt eletään melkoisen turbulenttia aikaa eli jonkinnäköinen korjausliike on melko todennäköinen. Varma ei tietenkään voi olla. Aina saa osakkeita halvalla myös muuten kuin romahdusaikana kun kyseisellä yrityksellä on tilapäisongelmia kotka sitten korjaantuvat.