Mistä kaikesta tunnistaa valenettikaupan?
Onko salainen puhelinnumero yksi varma merkki?
En vain ymmärrä millä perusteella nettikaupan puhelinnumero olisi salainen?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa nuo valenettikaupat olla enemmän ihmisten mielikuvituksessa, kun todellisuudessa. Eipä kovin kauaa tuollainen huijaus kestäisi. Ja mitä tarkoitat salaisella numerolla? Miten tämä liittyy mihinkään?
Oudoksun sitä, että numeroa ei löydy tiedustelusta.
Joistakin nettikaupoista ja muistakin liikkeistä ilmoitetaan numero tiedustelussakin.
Ympäripyöreää yleisellä tasolla. Ihan fiksua, että ei kuitenkaan tänne kerro sana tarkasti.
Hyvä kauppa ilmoittaa y-tunnuksensa.
Kerran yritin tilata peten koiratarvikkeesta, mutta olikinkin sitten hyökkäyssivustolla. Vasta maksuvaiheessa selain huuti asiasta.
Olen näitä nähnyt Amazonissa. Tuotteen hinta on tuntuvasti alempi kuin yleensä. Ohjeissa sanotaan, että pitää ehdottomasti ottaa heihin yhteyttä sähköpostilla/puhelimella.
Jos on "suomalainen" sivu niin hoono soomi on aika selvä merkki. Ja toinen on toimitusehtojen yms puuttuminen kokonaan.
Kannattaisi kauppojen ihan jo luottamuksenkin vuoksi pitää numero saatavilla tiedustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa nuo valenettikaupat olla enemmän ihmisten mielikuvituksessa, kun todellisuudessa. Eipä kovin kauaa tuollainen huijaus kestäisi. Ja mitä tarkoitat salaisella numerolla? Miten tämä liittyy mihinkään?
Oudoksun sitä, että numeroa ei löydy tiedustelusta.
Joistakin nettikaupoista ja muistakin liikkeistä ilmoitetaan numero tiedustelussakin.
Siis eihän kaikilla kaupoilla edes ole omaa asiakkalle tarkoitettua puhelinnumeroa. Ja jos on kyseessä esim. firma, joka on rekisteröity ulkomaille, niin miksi sen numero löytyis jostain tiedustelusta? Ja millä nimellä se olet sitä sieltä tiedustellut? Kai sentään yrityksen, etkä nettisivun nimellä? Silloinhan pitäs olla selvillä, että kyseessä on oikea yritys, jos sen yritysnimenkin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Jos on "suomalainen" sivu niin hoono soomi on aika selvä merkki. Ja toinen on toimitusehtojen yms puuttuminen kokonaan.
Suurin osa suomenkielisistä nettikaupoista ei ole suomalaisten yritysten pyörittämiä. Alappa miettimään ede näitä isompia, ihan jotain zalandoja, henkkamaukkoja, gigantteja sun muita. Moni keskisuuri kauppakin on vähintään pohjoismaiden laajuinen. Ainoat, missä suomalaiset toimijat on enemmistönä on jotkut pikkuputiikit, joita hoidetaan yleensä toiminimellä.
Jos sivusto on käännetty huonosti, niin siinä on kyllä ammattitaidossa puutetta, mutta mikään huijaussivusto se ei välttämättä ole. Tosi moni "maineikas" sovelluskin on käännetty välillä ihan päin seiniä, esimerkkinä Facebook.
No minua oudoksuttaa jos en löydä yhtään ”kokemuksia” postausta aiheesta googlella, myöskään Trustpilotissa ei mitään, ja jos yrityksellä on Facebook-sivut, mutta heidän postauksiinsa ei ole yksikään ihminen kommentoinut. Mielestäni kertoo siitä, että kommentoiminen on estetty, tai ne poistetaan.
Ja sit tosiaan itsestäänselvä nämä hoonosoomi-kaupat.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen tälle vuodelle löytänyt jo kaksi huijari verkkokauppaa, kiinalaisia arvatenkin molemmat. Toisesta tein ilmoituksen poliisille jo kuukausia sitten, siellä se edelleen myy tavaraa jota ei ole olemassakaan. Mistäkö tiedän ? Myyvät siellä tavaraa jonka itse olen kuvannut ja netissä myynyt. Eli kuva kopioitu netistä ja luotu myynti-ilmoitus. Ei näytä ketään kiinnostavan että saisivat suljettua sen. Asiakaspalvelun sposti ei toimi, ei ole osoitetta mutta samaa tuotetta voi tilata vaikka 10 kpl. Vaikka heillä ei ole yhtään ko tuotetta. En ole tuo edellinen jolle kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kauppojen ihan jo luottamuksenkin vuoksi pitää numero saatavilla tiedustelusta.
Jos kyseessä on nettikauppa, niin tuskin saat sen kaupan nimellä numeroa mistään tiedustelusta. Taustalla olevalla firmalla toki on numero.
Esimerkki: Firman nimi voi olla vaikka Pirjon tarvikkeet oy, joka omistaa vaikka sivut vaatekauppa fi, hiusliike fi, hårbutik se ja haarbutik dk, niin ei varmaan löydy näiden "kauppojen" nimillä mitään numerotiedustelusta. Itse Pirjon tarvikkeet oy:llä on tietty yritysrekisterissä jokin numero, mutta vaikka sen vaatekaupan asiakaspalvelua ei Pirjo itse kyllä voi antaa, eli ei sitä siksi näiden nettisivujen yhteyteen laiteta.
Ja jos taustalla on siis vaikka Pirjon tarvikkeen sijasta vaikka Birgits tilbehör AB Ruotsista, niin ei varmaankaan löydy Suomesta yhtään numeroa. Ei silti tarkoita, että on yhtään sen epäilyttävämpi. Siis hyvin erikoinen on mittarina tämä puhelinnumero ja siitä ei kannata päätelmiä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen tälle vuodelle löytänyt jo kaksi huijari verkkokauppaa, kiinalaisia arvatenkin molemmat. Toisesta tein ilmoituksen poliisille jo kuukausia sitten, siellä se edelleen myy tavaraa jota ei ole olemassakaan. Mistäkö tiedän ? Myyvät siellä tavaraa jonka itse olen kuvannut ja netissä myynyt. Eli kuva kopioitu netistä ja luotu myynti-ilmoitus. Ei näytä ketään kiinnostavan että saisivat suljettua sen. Asiakaspalvelun sposti ei toimi, ei ole osoitetta mutta samaa tuotetta voi tilata vaikka 10 kpl. Vaikka heillä ei ole yhtään ko tuotetta. En ole tuo edellinen jolle kommentoit.
Niin, Kiinassa, mutta jos ap puhuu jostain numerotiedusteluista, niin silloin kyseessä suomalaiset firmat. Eihän mistään Suomen numerotiedustelusta mitään kiinalaisia firmoja löydy.
Liian edulliset hinnat merkkituotteissa.