Sopiiko maalaisromanttinen sisustus
millaiseen asuntoon tahansa? Uuteen, vanhaan, rivi-, kerros-, paritaloon. Onko talon ulkomuodolla väliä? Onko ainoa oikea maalaisromanttinen koti vanha tai uusikin perinnetyyliin rakennettu koristeellinen puuhuvila?
Kommentit (190)
Kirjota mikä sivusto ja verhon nimi.
Minä ymmärsin että tuo on ap:n olkkari nyt, ennen remonttia ja kaikki menisi siis uusiksi. Maalaisromanttinen tulossa sitten siihen rempan jälkeiseen tilaan. No nyt täytyy sanoa että kyllä se tuon sotka hirvityksen voittaa mennen tullen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:29"]
Tässä tilassa ei ole mitään, paitsi sohva ja leivinuuni ja verhot, mitä sinne olisin itse halunnut. Nyt olisi tarkoitus laittaa sisustus kokonaan uusiksi pintoja myöten omannäköiseksi.
[/quote] Tässä siis aiempi viestini selvyyden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:53"]
Minä ymmärsin että tuo on ap:n olkkari nyt, ennen remonttia ja kaikki menisi siis uusiksi. Maalaisromanttinen tulossa sitten siihen rempan jälkeiseen tilaan. No nyt täytyy sanoa että kyllä se tuon sotka hirvityksen voittaa mennen tullen.
[/quote]
Niinpäs olikin, no pitäisi lukea huolellisemmin:)
Kaikki pois alta, seinät ja katto vaaleiksi ja siitä on jo helpompi jatkaa. Esim lipasto tai kaappi voi olla iän tummentamaa puuta (talonpoikaista), tyyliin sopii yllättävän hyvin esim Ikean Ektorp sohva harmaavalkoraitaisena tai vaikka se sinivalkokukkakuosi, ohuet runsaat off-white verhot ilman kuvioita tai rimpsuja.
Toi kamala takka tietty vaikeuttaa paljon sisustamista mutta lämmityslaitteena varmaan ehdoton.
Ruokapöytä voisi olla kuluneen valkoinen (vanha) ja tuolit eripariset vanhan valkoiset. Sitten vaan lisätään jotain kivaa väriä mikä sopisi tehosteeksi.
Ei mitään feikkiä, ei kirjaimia tai pölyäkerääviä koristeita
Takka on täysin väärä 70-luvun taloon, verhot on kaameet ja liian lyhyet ja sohva on ysäri. Minä säästäisin perinnekeinutuolin, jonka maalaisin vihreäksi, punaiseksi tms. Muu roskalavalle.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:19"]
Toi kamala takka tietty vaikeuttaa paljon sisustamista mutta lämmityslaitteena varmaan ehdoton.
[/quote]
Etkö sä pönttö tunnista leivinuunia tai tiedä, mihin sitä käytetään? Nimessä on vihje.
Ap:n olkkarista, musta tuo on ihan ok, ja varmasti saat siitä kauniin ja kotoisan. Itse säästäisin myös keinutuolin. Takka on myös ok, ja ehkä myös nuo matot. Seinät ehdottomasti vaaleiksi ja mieluiten ei mitään kuviotapettia johon pian kyllästyy. Ajattele suurissa linjoissa simppeliä, ja tuo väriä tekstiileillä ja muilla yksityiskohdilla. Ikkunasta tehty peili on ok, jos sen kumppanina ei ole muuta. Tai mieti sisustuksestanne vaikka enemmän pikkuisen vintagea kuin maalaisromanttista.
Iloisia sisustustuokioita teille!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:19"]
[/quote]
Etkö sä pönttö tunnista leivinuunia tai tiedä, mihin sitä käytetään? Nimessä on vihje.
[/quote]
Tietenkin tunnistin:) Mutta valitettavasti se ei siitä kaunistu oli nimi mikä tahansa - pönttö. Ja leivinuunikin lämmittää kivasti.
Allaolevan kirjoittaja lisää vielä, että tärkeintä on että itse viihdytte. Mukavaa on myös, kun koti on omistajansa näköinen. Ei niin, että mitään kalaverkkoa tarvitsisi laittaa seinälle roikkumaan jos tykkää kalastella, mutta itselle oikeasti tärkeät esineet tekevät kodista oikeasti kodikkaan, toisin kuin jotkut tyylin takia hankitut koristeet. Kodin ei myöskään tarvitse mitenkään hätkähdyttää tai hämmästyttää vieraitanne ihmeellisyydellään :o)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:47"]
Ap:n olkkarista, musta tuo on ihan ok, ja varmasti saat siitä kauniin ja kotoisan. Itse säästäisin myös keinutuolin. Takka on myös ok, ja ehkä myös nuo matot. Seinät ehdottomasti vaaleiksi ja mieluiten ei mitään kuviotapettia johon pian kyllästyy. Ajattele suurissa linjoissa simppeliä, ja tuo väriä tekstiileillä ja muilla yksityiskohdilla. Ikkunasta tehty peili on ok, jos sen kumppanina ei ole muuta. Tai mieti sisustuksestanne vaikka enemmän pikkuisen vintagea kuin maalaisromanttista.
Iloisia sisustustuokioita teille!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 23:57"]
Kirjota mikä sivusto ja verhon nimi.
[/quote]
Jotexilta nämäkin ja solmimisnauhaverhot. Niillä ei ollut muuta nimeä ja värivaihtoehtoja oli useita.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 13:53"]
No siis 70-luvun talo ja maalaisromantiikka on kyllä pahin tyylirikko ever.
[/quote]
No itse asutaan tällaisessa 2000-luvun hohtavan valkoisessa kivitalossa, jossa on 7m korkea olohuone ja valtavat maisemaikkunat.. ei se maalaisromantiikka kyllä tännekään sovi:(
Voi itku sentään. Toi leivinuuni on todellakin erittäin tarpeellinen ja tehokas, ei tosiaankaan mikään pelkkä sisustuselementti. ap
En kyllä voi kuin ihmetellä millaisia ajatuksia ihmillä on. Tuollainen leivinuuni maksaa tuhansia euroja. Ehkäpä on ennemmin syytä miettiä miten saisi muun sisustuksen sopimaan yhteen sen kanssa, kuin että uuni hävitetään, kun ei sovi tyyliin. Huh huh! ap
Tämän viimeisimmän kommentoijan mielestä leivinuunisi on ihana, ja lisäksi vielä käytännöllinen, niinkuin itse sanoit. Ethän vain luovu siitä! [quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:51"]
Voi itku sentään. Toi leivinuuni on todellakin erittäin tarpeellinen ja tehokas, ei tosiaankaan mikään pelkkä sisustuselementti. ap
[/quote]
Muistutan vielä, ettei ole tarkoitus tehdä mitään kokonaan maalaisromanttista sisustusta, ottaa vaan jotain juttuja mistä itse/ perhe pitää. ap
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:09"]
Tämän viimeisimmän kommentoijan mielestä leivinuunisi on ihana, ja lisäksi vielä käytännöllinen, niinkuin itse sanoit. Ethän vain luovu siitä! [quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:51"]No en todellakaan ja varmaan miehellänikin on jotain sanomista asiaan. Juu se oliskin, kun tilaisin tänne purkuporukan hajottamaan uunia ja mies tulis töistä kotiin. Jotkut kommentoijat ei tunnu ajattelevan yhtään mitään, mutta iso kiitos teille asiallisten kommenttien antajille.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 11:01"]
Muistutan vielä, ettei ole tarkoitus tehdä mitään kokonaan maalaisromanttista sisustusta, ottaa vaan jotain juttuja mistä itse/ perhe pitää. ap
[/quote] up
Joo, sen uskon, että ette pyri tyylipuhtauteen. On tuo nykyinen luomus sitä tasoa jotta...
Salaperäiset verhot, ne vaan katoaa vaikka sain ne tähän laatikkoon jo:))