Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti teillä näkyy raudansyönnin tulokset?

Vierailija
12.09.2020 |

Jos on lähellä anemian rajaa miten nopeasti korjaantuu rautavalmisteilla? Henna Kalinainen nosti ruokavaliolla Olet mitä syöt-ohjelmassa parissa kuukaudessa pahasta anemiasta terveelle tasolle. Mitä valmisteita käytätte/mitkä toimivat parhaiten?

Nimim. Uupunut uupumukseen

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii Sideral. Sen voi ottaa ruokailuihin nähden mihin aikaan vain, koska hajoaa muihin rautavalmisteisiin verrattuna eri paikassa. Aloin syödä sitä kesäkuussa ja syyskuussa mulla oli ferritiini noussut 7:stä 11:een. Hb oli noussut myös, mutta sen lähtötaso ei ollut huono, vaan n. 126, joka on mulle hyvä arvo. Nyt se on yli 130, mitä mulla ei ole ikinä ollut! Lopetin myös kahvinjuonnin ja säännöstelen mustan teen juomista sekä lisäsin punaisen lihan syöntiä (en siis syö punaista lihaa paljon vieläkään).

Rautavalmisteen lisäksi kannattaa siis muuttaa ruokavaliota niin, että vähentää ruoka-aineita, jotka estää raudan imeytymistä.

Vierailija
22/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2h kestää minulla, että raudan aiheuttama valtava ripuli aktivoituu.

Niin ap paljonko sinulla oli ne mitatut rautatasot?

Turhaan tuota ei kannata syödä. Jos oikein korkealle onnistuu saamaan niin tuloksena on veritulppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on raudanpuuteanemia, täytyy raudan syömistä jatkaa useamman kuukauden ajan. Lyhyt kuuri ei nosta ferritiiniä eli varastorautaa. 

Vierailija
24/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan tuota ei kannata syödä. Jos oikein korkealle onnistuu saamaan niin tuloksena on veritulppa.

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm

tuotako käytät? Glysiini ja natriumlauryylisulfaatti ym.syynä, tiedäthän?

Vierailija
25/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen imeytyy parhaiten. Mulla on ollut koko iän raudanpuute ja syön rauta kuureja tasaisin väliajoin... Tosi yksilöllistä, toiset eivät tarvitse ikinä lisää (raskauden aikana tietysti pitää käyttää rauta valmisteita jokaisen) toiset syövät lähes päivittäin...

Vierailija
26/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestemäinen imeytyy parhaiten. Mulla on ollut koko iän raudanpuute ja syön rauta kuureja tasaisin väliajoin... Tosi yksilöllistä, toiset eivät tarvitse ikinä lisää (raskauden aikana tietysti pitää käyttää rauta valmisteita jokaisen) toiset syövät lähes päivittäin...

Ei pidä paikkaansa. Niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
27/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse jokaisen käyttää. Minulla on monta lasta, koskaan en ole tarvinnut rautavalmisteita.

Vierailija
28/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se vähintään kahden päivän kuluttua alkaa kettinki kolista vessanpytyssä.

hahahah tää oli hauska. myös kaapelia voi vetää

Vierailija
29/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää pinaattia, linssejä punajuurta on rautaa persiljassa kannsa. Ja siemenissäkin on.

Vierailija
30/37 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli miehet rautaa

Vierailija
31/37 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää pinaattia, linssejä punajuurta on rautaa persiljassa kannsa. Ja siemenissäkin on.

Väärin: pinaatissa ja punajuuressa on nitraattia, joka a i h e u t t a a anemian:-(

Katso vaikka Ruokaviraston sivuilta! Ei se asia ole mihinkään muuttuunut, jos ovat vaan jätteäneet pois? TÖRKEÄÄ!

Vierailija
32/37 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natriumlauryylisulfaatti tekee aftoja limakalvoille. Katso ettei missään ole ainakaan sitä!

Vierailija
33/37 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä hb lähti nousuun vasta kun pudotuksen syy eli runsaat kuukautiset saatiin kurin. Parissa kuukaudessa olo parani ja noin viidessä kuukaudessa hb oli entisellään ja ferritiini moninkertaistunut. Hyvin pysyy arvot kohdillaan, kun vuodot on kurissa.

Sama, alkutilanteessa ferritiini 23

Vierailija
34/37 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii Sideral. Sen voi ottaa ruokailuihin nähden mihin aikaan vain, koska hajoaa muihin rautavalmisteisiin verrattuna eri paikassa. Aloin syödä sitä kesäkuussa ja syyskuussa mulla oli ferritiini noussut 7:stä 11:een. Hb oli noussut myös, mutta sen lähtötaso ei ollut huono, vaan n. 126, joka on mulle hyvä arvo. Nyt se on yli 130, mitä mulla ei ole ikinä ollut! Lopetin myös kahvinjuonnin ja säännöstelen mustan teen juomista sekä lisäsin punaisen lihan syöntiä (en siis syö punaista lihaa paljon vieläkään).

Rautavalmisteen lisäksi kannattaa siis muuttaa ruokavaliota niin, että vähentää ruoka-aineita, jotka estää raudan imeytymistä.

Sun ferritiini ei ole kolmessa kuukaudessa noussut käytännössä yhtään, edelleen varastot ihan tyhjät. Onko raudanpuutteen syy selvitetty ja hoidettu?

Vierailija
35/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä Obsidan 100 mg, jonka olen ottanut aamuisin tyhjään vatsaan C-vitamiinin kanssa (välillä 1000 mg poretabletti ja välillä 500 mg tabletti). Ferritiini noussut 2 kuukaudessa arvosta 17 arvoon 39.

Vierailija
36/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin Sideral sopii sulle, kun kerran ferritiinisi ei ole noussut sillä melkein lainkaan? Tarkoitit varmaan, ettet saa Sideralia sivuvaikutuksia, mutta se on laiha lohtu kun tehokin jää olemattomaksi.

Vierailija
37/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellistä näyttöä SiderAL rautavalmisteesta:

https://sideral.fi/tieteellinen-naytto/

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä