Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 18 vuotta liian suuri ikäero`?

Vierailija
12.09.2020 |

Mies 51 ja minä 33.

Onko kenelläkään kokemusta? Miten vanhempanne ovat ottaneet tällaiset ikäerot kun olette esitelleet puolison? Onko järkevää tehdä lapsia tällaiseen suhteeseen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 & 33 ei sinänsä kuulosta mitenkään pahalta. Molemmat aikuisia, työikäisiä ihmisiä, se lastenhankintakin vielä onnistuu kun sanoit että niitä haluaisit lähivuosina. Mutta tulevaisuudessa tulee olemaan aikoja, joilloin teidän elämäntilanteet ovat hyvin erilaisia. Kun mies jää eläkkeelle, sinulla on todennäköisesti vielä lähes kaksi vuosikymmentä työelämää jäljellä. Ja vielä myöhemmin kun mies alkaa olla jo niin vanha, ettei jaksa esimerkiksi matkustella ja vanhuudenvaivat ja -sairaudet estävät aktiivisen elämän, sinä todennäköisesti olet vielä iässä jossa haluaisit nauttia elämästä. Tietenkään sitä ei voi ikinä varmaksi tietää miten elämä menee, ja nuorempikin puoliso saattaa vaikkapa sairastua vakavasti, loukkaantua yms. Mutta jos todennäköisyyksiä mietitään, niin tiedät itsekin kuinka se suuremmalla todennäköisyydellä tulee menemään. 

Se on sitten taas ihan eri asia, paljonko painoarvoa tuollaisille asioille antaa. Toisinaan tärkeintä on nauttia hetkestä eikä luopua siitä tulevaisuuden pelkojen takia. Itsehän sinä sen vain voit tietää, onko se liian suuri ikäero sinulle itsellesi. 

Vierailija
22/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän ole yhtä oikeaa vastausta. - kahden kauppa  kolmannen korvapuusi, vai kuinka se meni. Mutta toki miehenä kysyisin tässä kohtaa itseltäni, että vosinko kuvtiella seurustelevani ja eläväni parisuhteessa yli 70 vuotiaan  naisen kanssa. - Jos vastaus olisi, että en missään nimessä, niin menisin kiirieesi peilin eteen ja kysyisn itseläni että miksi kuvittelen ja luulen, että joku minua lähes yhtä paljon nuorempi olisi kiintynyt minuun.

Näin siis teoriassa tekisin.  - Vielä on vuosia matkaa siihen, että olen 50 vuotias... 

Todellisuudessa tuollojn hieman päälle 50 vuotiaana minulla varmaan pyörisi niin paljon sukat jaloissa ja perhosia vatsassa, että en pystysi välttämättä mihinkään niin sanotusti järkevään ajatellesani (nuorta) ihasukseni ja rakkauteni kohdetta.... 

Rakkaus ja ihastuminen ovatkin liian monimutkaisia, että ne voisi selittää "vain" järjellä, vaikka ehkä tosinaan olisi ihan hyvä jos voisi. - Ja vielä parempi, jos voisi tehdä itse koska aina lienee heiä, jotka, ainkin omasta mielestään tietävät ja tuntevat itseä paremmin kuinka ja tai miten asioiden tulisi olla ja mennä. 

Miten sitä ulkopuolisena usein tietää ja vielä useammin  luulee tietävänsä paremmin. - Minäkin teen (ja muka tiedän) niin, luultavasti aivan liian usein.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon ikäisillä ala olemaan jo erektio-ongelmia? 

Vierailija
24/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plaah..... Luin, etä eikö tuolla I-k-i-k- s-e-l-l-ä ole erekio ongelma ja ajattelin, että se olisikin pienempi ongelma ratkaista kuin hänen ilm. maaninen tarpeensa  melskata ja tehdä postauksia, joissa osoittaa halveksuntansa eriyisesti nuoria naisia ja heidän valintojaan ja päätöksiään kohtaan; erityisesti niitä päätöksiä kohtaan, jotka koskevat mahd. kumppanin kanssa elämistä tai laps(i)en saantia.(...)  

Vierailija
25/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaah..... Luin, etä eikö tuolla I-k-i-k- s-e-l-l-ä ole erekio ongelma ja ajattelin, että se olisikin pienempi ongelma ratkaista kuin hänen ilm. maaninen tarpeensa  melskata ja tehdä postauksia, joissa osoittaa halveksuntansa eriyisesti nuoria naisia ja heidän valintojaan ja päätöksiään kohtaan; erityisesti niitä päätöksiä kohtaan, jotka koskevat mahd. kumppanin kanssa elämistä tai laps(i)en saantia.(...)  

Eihän tämä ole ikiksen juttu?

Vierailija
26/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-15 vuoden kuluttua mies alkaa olla vanha, riippumatta miten hyvin säilynyt on nyt. Jos ei se haittaa niin mikäs siinä.

On todella hyvin säilynyt! Siis pesee monet omanikäiseni miehet kevyesti. Löytäisi kyllä taatusti minua paremman näköisen naisen helposti.

Ei sellaista miestä ole.

Eli tää nyt taas oli joku hopeakettu trollin aloitus.

Vierailija
28/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytännössä siinä ollaan jo 2 eri sukupolvea, koska mies voisi olla isäsi.

Entäs monikulttuuriset, ei edes yhteistä kieltä, ei taustaa

Vierestä

Vierailija
29/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin se haittaa. Välissänne on sukupolven kuilu.

Voin kertoa, että kaikissa suhteissa tulee ennenmittaa haittaa,

Vierailija
30/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian suurta ikäeroa voi olla. Rakkaus ei katso ikää.

Vierailija
31/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on väärin tehdä lapsia yli viisikymppisenä vaikka siihen pystyisikin. Vanhemmuus ei lopu siihen kun lapsi on täysi-ikäinen. Mä olen nelikymppinen ja iloinen, että vanhempani olivat nuoria kun saivat minut. He ovat vielä hyväkuntoisia ja täysin kykeneviä huolehtimaan itse asioistaan. Olisi ollut kamalaa jos olisin joutunut pelkäämään vanhempieni vanhenemista jo nuorena kun oman elämäni palikat eivät olleet vielä järjestyksessä.

Lisäksi pidän rikkautena että vanhempani ovat jaksaneet olla läheisiä minunkin lapsilleni. Itselläni oli etäiset välit kaukana asuviin isovanhempiini ja kadehdin kavereitani jotka saattoivat vierailla isovanhempiensa luona tuosta vaan, ja, siksi olen pitänyt tärkeänä että omilla lapsillani on hyvät välit isovanhempiinsa.

Toki kaikilla on erilaisia elämäntilanteita joihin ei aina voi vaikuttaa mutta itse en suosittele lasten tekemistä vanhan miehen kanssa. Ystäväni syntyi yllätyksenä iltatähtenä vanhoille vanhemmille ja sanoi sisarustensa kasvattaneen hänet koska vanhempia ei enää jaksanut kiinnostaa.

Tiedän vasta eläkkeelle jääneitä 60+ joilla on luokkaa 15v lapsia. Näistä lapsista varmaan tosi kivaa, jos vanhempi sairastuu dementiaan jo heidän ollessaan alle 25v tai kuolevat vanhuusvaivoihinsa. Sitten tiedän viisikymppisiä joilla on vanhemmat 70-80v joka alkaa olemaan jo paljon luonnollisemman oloista ja siinä iässä on saanut jo vanhempiensa seurasta nauttia.

Minä tiedän niitä, jotka miettivät liikaa ja elämä jäi elämättä. Ei tuohon ole oikeaa vastausta

mies52v

Vierailija
32/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pidemällä aikavälillä toimimaan. Itse seurustelin 20v vanhemman miehen kanssa ja nyt olemme eronneet. Kun itse olet 40v ja mies 60v niin fyysinen ikääntyminen näkyy huomattavasti jo toisessa,enkä kokenut miestäni enää haluttavaksi. 40v vielä viriili ja työelämässä, kun taas 60v jää kohta eläkkeelle, siinä on elämäntilanteet niin erilaiset. Omahoitajuuskaan ole mitään herkkua, kun ihminen ikääntyy niin yleensä tulee vaivat ja sairaudet.

Nyt puolisona nuorempi mies, enkä vaihtais vanhempaan. Ne erektio vaikeudet tulee, myös ikääntyessä.

Vierailija
33/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikäero tuossa iässä vielä juurikaan vaivaa. Tosin kaikkea pientä sukupolvien välistä ero tulee välillä varmaan vastaan. Itselläni on just 18 vuotta vanhempi mies. Nyt olen 55 v. ja mies 73 v. ja ikäeron merkitys on kasvanut. Mieheni alkaa olla jo seniori. Kyllä meillä kiinnostuksen kohteet ovat nykyään aika eri. Haluaisin käydä festareilla, vaelluksilla Lapissa, harrastaa uusia lajeja (maastopyöräily, kuntonyrkkeily jne.), viettää ystävien kanssa aikaa jne., mutta mieheni ei enää innostu moisesta. Jos jotain teemm, kyllä mies väsyy. Ja makuuhuoneen puolella sen viimeistään huomaa. Valitettavasti.

Vierailija
34/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikäerolle mitään voi. Se on mikä on.

Vierailija
35/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikäerolle mitään voi. Se on mikä on.

Tää oli kauniisti sanottu.

Vierailija
36/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse 18 ja rakkauden kohde nuorempi, niin voipi olla ihan poliisiasia.

Vierailija
37/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytännössä siinä ollaan jo 2 eri sukupolvea, koska mies voisi olla isäsi.

Nykyään hyvin harvasta tulee 18-vuotiaana isä. Teinivanhemmuus vähenee Suomessa vuosi vuodelta.

Vierailija
38/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini meni naimisiin 20 vuotta häntä vanhemman miehen kanssa. Heillä ei ollut yhteisiä lapsia. 

He olivat onnellisia, mutta ikivanha isäpuoli vaikutti elämääni mm. päiväunillaan.

Vierailija
39/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-15 vuoden kuluttua mies alkaa olla vanha, riippumatta miten hyvin säilynyt on nyt. Jos ei se haittaa niin mikäs siinä.

No kyllä se viisikymppinen nainenkin on melkoisen rupsahtanut.

Naiset eivät rupsahda, vaan säilyvät kuin hyvä viini. Lisäksi naisten etuna on elämänikäinen kyky ja halu. Lisää elämäniloa melkoisesti. Siksi parempi niin päin, että nainen on vanhempi.

Vierailija
40/45 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini meni naimisiin 20 vuotta häntä vanhemman miehen kanssa. Heillä ei ollut yhteisiä lapsia. 

He olivat onnellisia, mutta ikivanha isäpuoli vaikutti elämääni mm. päiväunillaan.

Päiväunilla sinusta?