Onko 18 vuotta liian suuri ikäero`?
Mies 51 ja minä 33.
Onko kenelläkään kokemusta? Miten vanhempanne ovat ottaneet tällaiset ikäerot kun olette esitelleet puolison? Onko järkevää tehdä lapsia tällaiseen suhteeseen?
Kommentit (45)
Siinä vähän mallia. Juttua viime perjantain Karjalaisesta.
"Uuden-Värtsilän rautatieaseman vanhoista hirsistä nousee koti Tikkalaan – Emilia Ritakorpi, 34, ja Jorma Sinkkonen, 70, toteuttavat suurta unelmaansa
Emilia Ritakorpi ja Jorma Sinkkonen ovat tehneet valtavan työn vanhan rautatieaseman hirsien siirrossa Tikkalaan ja uudelleen pystytyksessä.
Emilia Ritakorpi, 34, kiipeää hirsirungon yli sisäpuolelle ja näyttää, mikä huonekalu, taulu, hylly ja sisustuselementti millekin kohdalle tulee. Hän pystyy näkemään kaiken valmiina, vaikka talossa on vasta hirsirunko pystyssä.
–Sisustussuunnitelma on valmiina, sillä tein sen sisustusartesaanin koulutuksessa lopputyönä. Keittiön suunnitelman lähtökohta on pöytä, jonka olen itse tehnyt.
Ritakorpi on lisäksi puuartesaani, joten myös huonekalujen rakentaminen ja entisöinti häneltä sujuvat.
Talon runko on rakennettu jykevien, tältä paikalta löytyneiden kivien päälle. Katosta ja lattiasta ei vielä ole tietoakaan.
Laput hirsien päissä paljastavat, että hirret on siirretty muualta. Näiden seinien sisällä myytiin junalippuja ja odotettiin junien saapumista Uudessa-Värtsilässä vuodesta 1942 aina 1970-luvun alkupuolelle.
Rakennus oli siirtynyt yksityiseen omistukseen, eivätkä uudet omistajat pystyneet sitä ylläpitämään. Ritakorpi puolisonsa Jorma Sinkkosen, 70, kanssa huomasivat myynti-ilmoituksen facebookin ryhmässä."
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo vanhemmista kysyminen oli vähän törppöä. Mutta pakollakin kävi mielessä, kun äitini on vain viisi vuotta tätä miestä vanhempi. Isäni sitten 7.
En oikein edes tiedä, miten tässä näin kävi. Miehen kanssa on tosi hyvä olla, eikä oikeastaan aiemmin ole esimerkiksi seksi toiminut kenenkään kanssa näin hyvin. Mies on kyllä elänyt sinkkuelämää lähes koko ikänsä, joten en nyt vielä ala häitä suunnittelemaan.
Kuulostaa aivan yhdeltä tuttavaltani, jonka naiset nuorenevat sitä mukaa kun mies vanhenee. Edellinen nainen oli ”vain” 20 v nuorempi, nyt on menty jo siitäkin nuorempiin. Äijä on itse 60 eli kohta eläkkeellä. Ikinä ei ole sitoutunut keneenkään. Ihan hyvä mies siis sinällään mutta poimii rusinat pullasta. No, rahaa tietysti on. Pariskunta näyttää isältä ja tyttäreltä etenkin kun mies on iso ja nainen pieni. Tulee väistämättä vähän pervo vaikutelma. Niin ja tämäkin nainen on ulkomaalainen eli vähän eksoottisempi tapaus.
Jos 33 vuotiaan täytyy miettiä vanhempiensa reaktiota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-15 vuoden kuluttua mies alkaa olla vanha, riippumatta miten hyvin säilynyt on nyt. Jos ei se haittaa niin mikäs siinä.
On todella hyvin säilynyt! Siis pesee monet omanikäiseni miehet kevyesti. Löytäisi kyllä taatusti minua paremman näköisen naisen helposti.
Ja varmasti etsiikin sellaisen sitten kun sinä olet nelikymppinen. Lapsia nyt ei ainakaan kannata tehdä tuohon suhteeseen. Sitten kun lapsi on saatu aikuiseksi, alkaa miehen hoitaminen. Ystäväni erehtyi aikoinaan menemään naimisiin isänsä ikäisen miehen kanssa. No, viisikymppisenä nainen hoitaakin vuorotellen lastenlapsia ja vuorotellen miestään. Se vanheneminen alkaa kiihtymään viidenkympin jälkeen kovaa vauhtia ja kuusikymppisenä alamäki vaan jyrkkenee. Mies todennäköisesti potee viidenkympin villitystä ja kuudenkympin villitys vaatii entistäkin nuoremman tyttökaverin kun oma peilikuva muistuttaa lähestyvästä eläkeiästä. Miehille tulee tuossa iässä juurikin tarve todistella että flaksi käy vielä ja saa nuorta lihaa. Etsi oman ikäisesi, varmasti löytyy.
Tilastotieteen näkökulmasta sukupolvi on 30 vuotta.