Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 18 vuotta liian suuri ikäero`?

Vierailija
12.09.2020 |

Mies 51 ja minä 33.

Onko kenelläkään kokemusta? Miten vanhempanne ovat ottaneet tällaiset ikäerot kun olette esitelleet puolison? Onko järkevää tehdä lapsia tällaiseen suhteeseen?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi!

Minusta parempi olisi toisinpäin: M33 ja N 51.

Vierailija
2/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössä siinä ollaan jo 2 eri sukupolvea, koska mies voisi olla isäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Saulu Niinistöltä.

Vierailija
4/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä muiden ihmisten mielipiteitä mietit? Sinä elät aikuisena ihmisenä omaa elämääsi ja teet valintasi omaa arvostelukykyäsi käyttäen, etkä muilta lupia kysellen.

Vierailija
5/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kenen näkökulmasta? Mitä helvettiä se vanhemmillesi kuuluu, kenen kanssa 33 vuotias seurustelee ja lapsia tekee?

Sinä itse sen huomaat, onko se ihminen sopiva sinulle, oli hänen ikä mikä tahansa.

Itse olen seurustellut itseräni 12 vuotta vanhemman ja 18 vuotta nuoremman kanssa ja se 12 vuotta vanhempi oli huomattvasti epäkypsempi, kuin se 18 vuotta nuorempi.

Vierailija
6/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo vanhemmista kysyminen oli vähän törppöä. Mutta pakollakin kävi mielessä, kun äitini on vain viisi vuotta tätä miestä vanhempi. Isäni sitten 7.

En oikein edes tiedä, miten tässä näin kävi. Miehen kanssa on tosi hyvä olla, eikä oikeastaan aiemmin ole esimerkiksi seksi toiminut kenenkään kanssa näin hyvin. Mies on kyllä elänyt sinkkuelämää lähes koko ikänsä, joten en nyt vielä ala häitä suunnittelemaan.

Vierailija
7/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko mietit mitä vanhempasi ajattelevat suhteesta?? Eihän se heille kuulu pätkääkään! Olet aikuinen ihminen, tee itse omat ratkaisusi.

Ei ole liikaa ikäeroa.

Vierailija
8/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma tuossa minusta on se että mies on tuohon ikään saakka elänyt sinkkuna kuin ikäero. Noinkohan kykenee parisuhteeseen ja isäksi varsinkaan...

Vierailija
9/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 vuoden kuluttua mies alkaa olla vanha, riippumatta miten hyvin säilynyt on nyt. Jos ei se haittaa niin mikäs siinä.

Vierailija
10/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-15 vuoden kuluttua mies alkaa olla vanha, riippumatta miten hyvin säilynyt on nyt. Jos ei se haittaa niin mikäs siinä.

No kyllä se viisikymppinen nainenkin on melkoisen rupsahtanut.

Vierailija
11/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko suhde nykyään kestää 10-15 tuollaista on ihan turha miettiä jos hyvä 5 vuotis suunnitelman tekee ens alkuun.

Vierailija
12/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin se haittaa. Välissänne on sukupolven kuilu.

Vierailija
13/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää tätä päivää huomisesta ei kukaan tiedä. Onni tässä hetkessä on tärkein ei se onko joku kuinka paljon rupsahtanut 10-15v kuluttua.

Vierailija
14/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella hyvin säilynyt! Siis pesee monet omanikäiseni miehet kevyesti. Löytäisi kyllä taatusti minua paremman näköisen naisen helposti.

Vierailija
15/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joku outo juttu erään itseäni huomattavan henkilön kanssa meneillään ja usein kyllä tuntuu vähän oudolta kuvitella meitä parisuhteeseen, kun hän on vain muutaman vuoden omia vanhempiani nuorempi. Mitähän ajattelisi iskä ja äiskä, jos jälkeläinen toisi lähes heidän ikäisensä kumppanin näytille?

Vierailija
16/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joku outo juttu erään itseäni huomattavan henkilön kanssa meneillään ja usein kyllä tuntuu vähän oudolta kuvitella meitä parisuhteeseen, kun hän on vain muutaman vuoden omia vanhempiani nuorempi. Mitähän ajattelisi iskä ja äiskä, jos jälkeläinen toisi lähes heidän ikäisensä kumppanin näytille?

*huomattavan vanhemman

Vierailija
17/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kolmenkympin jälkeen iällä ei enää niin kauheasti ole merkitystä. 

Myöhäisimmätkin ovat tuossa iässä saaneet koulunkäyntivaiheen päätökseen (ei koske esim. uudelleenkouluttautujia) ja elävät ns. aikuisvaihetta. Myös henkinen ja psyykkinen kehitys alkaa olla matureetissa vaiheessa. Tietenkin siis elämänkatsomus ja -viisaus useimmiten vielä laajenevat ja kehittyvät vanhuuteen saakka, mutta yli kolmekymppinen osaa jo laittaa asiat mittasuhteisiinsa jne. 

Vierailija
18/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on väärin tehdä lapsia yli viisikymppisenä vaikka siihen pystyisikin. Vanhemmuus ei lopu siihen kun lapsi on täysi-ikäinen. Mä olen nelikymppinen ja iloinen, että vanhempani olivat nuoria kun saivat minut. He ovat vielä hyväkuntoisia ja täysin kykeneviä huolehtimaan itse asioistaan. Olisi ollut kamalaa jos olisin joutunut pelkäämään vanhempieni vanhenemista jo nuorena kun oman elämäni palikat eivät olleet vielä järjestyksessä.

Lisäksi pidän rikkautena että vanhempani ovat jaksaneet olla läheisiä minunkin lapsilleni. Itselläni oli etäiset välit kaukana asuviin isovanhempiini ja kadehdin kavereitani jotka saattoivat vierailla isovanhempiensa luona tuosta vaan, ja, siksi olen pitänyt tärkeänä että omilla lapsillani on hyvät välit isovanhempiinsa.

Toki kaikilla on erilaisia elämäntilanteita joihin ei aina voi vaikuttaa mutta itse en suosittele lasten tekemistä vanhan miehen kanssa. Ystäväni syntyi yllätyksenä iltatähtenä vanhoille vanhemmille ja sanoi sisarustensa kasvattaneen hänet koska vanhempia ei enää jaksanut kiinnostaa.

Vierailija
19/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on väärin tehdä lapsia yli viisikymppisenä vaikka siihen pystyisikin. Vanhemmuus ei lopu siihen kun lapsi on täysi-ikäinen. Mä olen nelikymppinen ja iloinen, että vanhempani olivat nuoria kun saivat minut. He ovat vielä hyväkuntoisia ja täysin kykeneviä huolehtimaan itse asioistaan. Olisi ollut kamalaa jos olisin joutunut pelkäämään vanhempieni vanhenemista jo nuorena kun oman elämäni palikat eivät olleet vielä järjestyksessä.

Lisäksi pidän rikkautena että vanhempani ovat jaksaneet olla läheisiä minunkin lapsilleni. Itselläni oli etäiset välit kaukana asuviin isovanhempiini ja kadehdin kavereitani jotka saattoivat vierailla isovanhempiensa luona tuosta vaan, ja, siksi olen pitänyt tärkeänä että omilla lapsillani on hyvät välit isovanhempiinsa.

Toki kaikilla on erilaisia elämäntilanteita joihin ei aina voi vaikuttaa mutta itse en suosittele lasten tekemistä vanhan miehen kanssa. Ystäväni syntyi yllätyksenä iltatähtenä vanhoille vanhemmille ja sanoi sisarustensa kasvattaneen hänet koska vanhempia ei enää jaksanut kiinnostaa.

Tämä minua mietityttää. Tokihan itse olen vielä kohtuullisen nuori ja haluaisin lapsia lähivuosina.

Vierailija
20/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vasta eläkkeelle jääneitä 60+ joilla on luokkaa 15v lapsia. Näistä lapsista varmaan tosi kivaa, jos vanhempi sairastuu dementiaan jo heidän ollessaan alle 25v tai kuolevat vanhuusvaivoihinsa. Sitten tiedän viisikymppisiä joilla on vanhemmat 70-80v joka alkaa olemaan jo paljon luonnollisemman oloista ja siinä iässä on saanut jo vanhempiensa seurasta nauttia.