Mikä siinä autolla ajamisessa on niin hankalaa?
Miksi autolla ajaminen on joillekin niin hankalaa? Mikä siinä on mukamas niin vaikeaa? Eikö ihmiset tajua että rattia käännetään sinne minne tie vie vai mikä juttu? Ärsyttää todella paljon liikenteessä kun joillakin ihmisillä ei ilmeisesti terve järki pelaa. itselläni meni autokoulu ihan heittämällä läpi koska se on asia mitä ei vaan voi mokata. Jos ei sitä rattia osaa tien mukaisesti käännellä taikka kaasua painaa niin miten voi osta elämässä mitään muutakaan?
Kommentit (64)
pelkkä ratin kääntely ja kaasun painaminen ei kyllä johda mih8nkään. Pitää myös huomata ympäristöstä eri asioita ja reakoida yllättäviin tilanteisiin, osata liikennesäännöt ja merkit. ym.
Ihan jo kysymyksesi , on törpön laatima. Kasva aikuiseksi ja opettele autolla ajamaan ,niin ei tee mieli kysellä idioottmaisia , ylimielisiä kyselyitäsi !
Ongelmani ei ole auton käsittely, vaan informaatiotulva kaupunkiliikenteessä, kun pitäisi havainnoida 50 asiaa kerrallaan.
Kukaan ole missään väittänyt että se on hankalaa.
Kytkimen käyttö jos kysyt mun ajokorttia parhaillaan ajavalta tyttäreltä.
Riippuu varmaan ihmisestä. Osalle ei mitään. Itselläni on aivovamma, joka hankaloittaa mm. ajamista.
En jotenkin hahmota auton mittoja tai missä kohdassa olen tien laitaan nähden, en viihdy edes apukuskin paikalla. Kortti on, mutten ole enää kymmeneen vuoteen ajanut. Myös muun liikenteen hahmottaminen tuntui vaikealta. Muuten en ole mitenkään vajaa, mutta autolla en ole oppinut ikinä ajamaan vaikka nuorempana oli pakko ajaa työn takia.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ole missään väittänyt että se on hankalaa.
Monen kohdalla liikennekäyttäytyminen paljastaa että se on todella hankalaa, ellei jopa vaikeata.
Naisilta ajo-oikeus pois kokonaan, ajokortti-iän nosto 21 vuoteen ja yläikäraja 60 vuoteen jonka jälkeen kortti pois. Taatusti vähenee perseily liikenteessä rajusti.
Mikä siinä autolla ajamisessa on niin hankalaa?
Niin tai viulun soitossa, kaikkihan sen osaa?
Vierailija kirjoitti:
pelkkä ratin kääntely ja kaasun painaminen ei kyllä johda mih8nkään. Pitää myös huomata ympäristöstä eri asioita ja reakoida yllättäviin tilanteisiin, osata liikennesäännöt ja merkit. ym.
Mikä siinäkin mukamas on niin vaikeaa? Ikinä ei oo tuottanu liikennemerkit tai säännöt ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta ajo-oikeus pois kokonaan, ajokortti-iän nosto 21 vuoteen ja yläikäraja 60 vuoteen jonka jälkeen kortti pois. Taatusti vähenee perseily liikenteessä rajusti.
Jännästi ne kuskit olleet aina miehiä, jotka lennättää suoralla tai loivassa mutkassa auton metsään ja tap attaa kaikki kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmani ei ole auton käsittely, vaan informaatiotulva kaupunkiliikenteessä, kun pitäisi havainnoida 50 asiaa kerrallaan.
Ja mikäköhän siinäkin mukamas on vaikeaa? Ikinä en oo kolaria edes kaupungissa ajanut eikä mitään muutakaan ongelmia ole kaupungissa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttäresi ei aja automaattikorttia? Kuka viitaii enää ajella vanhanaikaisella manuaalilla?
Itse en ainakaan enää ajaisi manuaalikorttia koska en ikinä automaateista luovu.
Mulle vaikeimpia on ahtaat paikat, ahtaissa paikoissa peruuttamisessa onkin sattunut ainoat aikaansaamani kolarit. Ihmiset eivät ole koskaan olleet vaarassa ja vain kerran olen kolaroinut niin, että toisen omaisuutta on vahingoittunut (rehellisesti pistin lapun ja minun vakuutuksista meni).
Hahmotuskykyni ei ole ihan parhainta laatua ja siitä tämä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttäresi ei aja automaattikorttia? Kuka viitaii enää ajella vanhanaikaisella manuaalilla?
Itse en ainakaan enää ajaisi manuaalikorttia koska en ikinä automaateista luovu.
Nykyään kannattaa tosiaan harkita automaattikorttia. Manuaaliautot ovat lähinnä harrasteautoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä yritys mutta tiedät itsekin että miehet siellä perseilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaa nimenomaan oppia AJAMAAN autoa.
Valtaosa ihmisistä on vájakkeja eli alle 90äo. Se näkyy kaikessa.